Du kommer aldrig att få läsa om det i PK media det betyder inte att det inte har hänt.
Jag tror att signalementet är kopierat direkt från polisens egen sida, förutom "mammas kökskniv" polisen beskrev den nog bara som en kökskniv.
Jag sitter dock på mobilen nu och orkar inte leta fram länkar, men känns det jätteviktigt kan jag göra det i kväll.
Orkar inte? Du borde skämmas.
Att jag reagerar är att jag tycker att ditt inlägg är ett skolexempel på hur man med 0 ansträngning och underbyggnad i inlägget, implicit öppnar upp tråden för svepande rasistiska formuleringar som ingen kan kontrollera, vilket sedan lockar in resten av alla haters utan konstruktiva lösningar.
Om du inte orkar leta redan på fakta innan du formulerar svepande inlägg, kryddade med detaljnivå som får en oinvigd att tro på dig, så tycker jag att du ska avhålla dig.
I första meningen i ditt förstainlägg redogör du för ett hot och beteende som få inte kan känna avsmak inför (killgäng som knivrånar unga tjejer). I andra meningen sedan en beskrivning som implicit kopplar minderåriga palestinier till förstainlägget. Det är känd rasistretorik som listigt skär klar från hets mot folkgrupp, men som ändå har samma verkan.
Det här funkar som signal till resten av hetsarna att hoppa in i tråden. Ngt du inser om du tänker efter.
Jag tycker att du som är i 40-årsålder ska tänka efter vad du håller på med, isf att sitta uppe i Umeå och kasta pinnar på elden. Du kan ju emellanåt servera ganska roliga och klarsynta betraktelser. Men i komplexa frågor som dessa tycker jag att du gott kan ställa högra krav på dig själv innan du skriver. Jag tycker att du ska fundera på om dina inlägg bidrar till en lösning eller om de i själva verket bidrar till ökad polemisering och motsättningar.
Och innan ngn kallar mig velourtant. Jag tycker att kriminalitet är oacceptabelt oavsett etnicitet. För 10-15 år sedan var det kriminella mc-gäng som sköt varann i Skåne, lika illa det.
Ett exempel till de som fortfarande inte förstår vad jag säger:
Här på SH finns många omtyckta medlemmar med invandrarbakgrund. Utan vilka vi tex inte hade sett tidningen Highsider skapas och växa, bara för att nämna ett exempel.
Jag vill helst slippa skämmas inför alla de sympatiska, populära och bidragande medlemmar med invandrarbakgrund vi har här på SH. Klarar man inte av att diskutera problemen i en del invandrartäta områden, utan att vara så trubbig att det blir otrevligt för icke inblandade personer av samma etnicitet, ja då ska man avstå. I synnerhet på ett forum som läses av tusentals Det är bla därför reglerna finns på SH.
Så enkelt är det.
Nu har den här tråden fått alldeles för mycket av min tid, men jag tvingades till det.