GuW förstår du verkligen inte vad Jörgen och andra försöker få fram för budskap till dig även om de lindar in det i fint formulerade meningar?
Nä skriv det rakt ur istället?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GuW förstår du verkligen inte vad Jörgen och andra försöker få fram för budskap till dig även om de lindar in det i fint formulerade meningar?
Guw... Jag och få andra här vet ju vad du heter i verkligheten.
Jag tycker du gör dig dummare än du är.
Vad jag vände mig mot var ditt implicita kryddande med fakta, tex avseende palestinasjal, ngt som fortfarande inte framgått enligt ngn av de artiklar du nu i efterhand gräver fram.
TADAAAAAAA!!!!! Polisens egna sida beskriver palestinaschalen: http://www.polisen.se/Skane/sv/Aktuellt/Handelser/Skane/2012-01-19-1807-Ran-forsok-Malmo/
Vem är det nu som har gjort sig dum?
Vilken fakta är det nu som är kryddad?
Nu avkräver jag dig en ursäkt för att du har antytt att jag medvetet har ljugit/kryddat i mina inlägg.
TADAAAAAAA!!!!! Polisens egna sida beskriver palestinaschalen: http://www.polisen.se/Skane/sv/Aktuellt/Handelser/Skane/2012-01-19-1807-Ran-forsok-Malmo/
Vilken fakta är det nu som är kryddad?
Nu avkräver jag dig en ursäkt för att du har antytt att jag medvetet har ljugit/kryddat i mina inlägg.
Det som är riktigt illa är horderna av 10-13 åringar som knivrånar (främst) tjejer.
Den senaste efterlysningen var på en mörkhårig pojke med palestinaschal för ansiktet, ca 150-160cm lång och med mammas kökskniv.
Fy fan.
Nu blir jag orolig för dig, förstår du på riktigt inte att dina inlägg lockar folk som är mindre diplomatiska än du?
Är säkert en bra ide om familjen som får betalt för att ta hand om undomarna verkligen gör det
Hittils har dom bara lockat PK folk, och även OM mina inlägg skulle locka folk som är mindre diplomatiska så får ni väl klaga på dom i såna fall.
Jörgen har erbjudit mig att ringa honom, men själva vitsen med att diskutera saker offentligt är ju att ge offentlighet till diskutionen?
Det var tydligen inte lika roligt när jag satte mig ner och leta reda på länkarna och signalementet, men så länge man fick beslå mig med lögn och att "krydda" i syfte att röra upp känslor var det roligt att bemöta offentligt.
Hittils har dom bara lockat PK folk, och även OM mina inlägg skulle locka folk som är mindre diplomatiska så får ni väl klaga på dom i såna fall.
Jörgen har erbjudit mig att ringa honom, men själva vitsen med att diskutera saker offentligt är ju att ge offentlighet till diskutionen?
Det var tydligen inte lika roligt när jag satte mig ner och leta reda på länkarna och signalementet, men så länge man fick beslå mig med lögn och att "krydda" i syfte att röra upp känslor var det roligt att bemöta offentligt.
Jo precis som lärare bör få större befogenheterOch får göra det.
En del ungar behöver väldigt strikta regler och översyn. Ibland verkar det inte falla helt väl ut bland socialkontoren.
Men jag tror att det enda sättet att få ordning på ungarna som är på glid är att skicka ut dem som arbetskraft på landsbygden. Inte flera till samma ställe heller eftersom att det bara blir samma skit som ungdomsanstalter då, och inte i småstäder utan verkligen små skitbyar flera mil från närmaste större tätort.
Låt dem jobba 4 timmar per dygn, och skola 4 timmar.
Jo precis som lärare bör få större befogenheter
Allvarligt, eller är det ironi?
Med tanke på att lärare inte ens får kasta ut störiga elever från lektionen så tror jag att det är allvarligt.
Du har ofta kommit med den typen av beskrivningar så fort tillfälle givits och hänvisat till mindre rumsrena källor som ofta varit kraftigt vinklade åt andra hållet. Det är minst lika illa som traditionell media lindar in beskrivningar åt andra hållet i försök att hålla nere skadeverkningarna av olika händelser. Vi går alltså från en extrem till en annan. Det skapar bara ytterligare motsättningar. Jag har faktiskt ingen större koll på varifrån olika medlemmar kommer från på det här på forumet. Det finns säkert representerat folk från alla möjliga bakgrunder, politisk åskådning och religioner. Om vi ska kunna ha en någorlunda vettig debatt om känsliga ämnen måste vi tänka lite på hur vi skriver. Vem är mottagaren och läser detta?
Jag har sett att du tänker till i andra ämnen som inte berör flyktingpolitik och kommer med genomtänkte svar som jag tror många medlemmar uppskattar. Nog tror jag du kan nyansera lite mer än vad du gör även i dessa frågor. Det förefaller ibland som du läst lite för mycket på mindre rumsrena sidor hur verkligheten uppfattas av dessa och kanske smittats av deras åsikter. Kanske är du bara bitter över hur vårt land utvecklats med massimmigrationen. Jag vet inte.
Var det jag mena.Skolan har ansvaret för ungarna under skoltidMed tanke på att lärare inte ens får kasta ut störiga elever från lektionen så tror jag att det är allvarligt.
Ja så illa borde det ju inte vara, men med tanke på den kompetensen den genomsnittlige läraren innehar borde det stanna vid att ringa in rektor eller motsvarande så fort det behövs.
Det är ju bra att jag får medhåll om att det är illa ställt med traditionella media, jag tycker att det är förbannat illa ställt, men vilka mindre rumsrena källor jag har hänvisatt till vet inte jag, tidigare någon gång har jag hänvisat till Politiskt Inkorrekt, i dag RÅKADE jag få med en länk till något som tydligen är en högerextrem sida (vilket jag inte visste) men jag anser att jag har kompenserat det med ett antal länkar till traditionella media samt till Polisen själva.
Att mörka sanningen för att "försöka hålla nere skadeverkningarna" är inte speciellt hederligt, nyhetsrapportering ska vara korrekt och neutral, du ser inga omskrivningar av skinheads som firar Karl den 12e som "historieintresserade välklippta unga män" för att hålla nere några skadeverkningar, du ser inte fotbollshuliganer beskrivas som "unga idrottsintresserade kvinnor och män"
Jag har inte heller någon koll på vart folk på forumet kommer ifrån, faktum är att det intresserar mig inte det minsta, en bra människa är en bra människa och en dålig människa är en dålig människa oavsett vart dom kommer ifrån.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |