För racing borde man ganska enkelt kunna få längre körtid och acceptabel vikt genom att ha flera hanterbara batterier att byta mellan vid depåstopp, tänker jag. För längre gatkörning måste man gärna ha ett större batteri som leder till högre vikt så man tar sig 10-15 mil mellan laddstationerna. Tror de flesta kan leva med mer vikt vid gatkörning medans många behöver längre räckvidd än vad som finns idag.
Så länge det finns bensin att få tag på längst vägarna så är det väl oavsett mest miljövänligt att köra redan producerade motorcyklar så länge som bara möjligt istället för att köpa ny MC . Bilar rullar ju en del mer och slits mer så där blir det en naturlig utskiftning snabbare. Med det sagt så kunde jag tänkt mig en EMC eftersom jag nästan bara kör korta turer nu för tiden.
Så länge det finns bensin att få tag på längst vägarna så är det väl oavsett mest miljövänligt att köra redan producerade motorcyklar så länge som bara möjligt istället för att köpa ny MC . Bilar rullar ju en del mer och slits mer så där blir det en naturlig utskiftning snabbare. Med det sagt så kunde jag tänkt mig en EMC eftersom jag nästan bara kör korta turer nu för tiden.