Allt om nya Yamaha R1 2015 och framåt

Kul att dom hade -98:an och -06:an där. Och samtidigt konstigt att dom vågade ha dom två snyggaste hojarna någonsin där när den nya ser ut som skit :tungan
 
Äntligen börjar det dyka upp lite provkörningar.
Ser fram emot att se hur den står sig mot konkurrenterna.
 
Fan vad kul att se den sida vid sida med min. Precis som det borde se ut i mitt eget garage :).
 
I Tisdags fick vi tillbehörs listan på nya R1/R1M iaf:)
vad jag sett så har den inte kommit ut på nätet ännu :/
 
Europa kommer köra Akkra som orginal tillbehör, men verkar som att Usa väljer att köra på yoshimura :)
 
Det skulle vara intressant att veta hur jänkarna resonerat då man kastat ut Graves till förmån för Yoshimura. Graves är ju allmänt hyllade over there, driver deras så kallade "fabriksteam" och har levererat mängder med avgassystem till 2009-2014 eftersom det var original tillbehör. Nu byter man ut dem mot Yoshimura som knappt har någon anknytning alls till Yamaha.

I vilket fall som, Graves såväl som Yoshimura har ganska tveksam byggkvalitet jämfört med Akrapovic (även om vissa jänkare tycker tvärt om...) och jag är glad att Yamaha Europa fortsätter samarbetet med slovenerna.
 
Akras byggkvalité är helt flawless på det jag har sett. Svetskonst på hög nivå.
 
Det skulle vara intressant att veta hur jänkarna resonerat då man kastat ut Graves till förmån för Yoshimura. Graves är ju allmänt hyllade over there, driver deras så kallade "fabriksteam" och har levererat mängder med avgassystem till 2009-2014 eftersom det var original tillbehör. Nu byter man ut dem mot Yoshimura som knappt har någon anknytning alls till Yamaha.

I vilket fall som, Graves såväl som Yoshimura har ganska tveksam byggkvalitet jämfört med Akrapovic (även om vissa jänkare tycker tvärt om...) och jag är glad att Yamaha Europa fortsätter samarbetet med slovenerna.

Är det skillnad på yoshimura USA/Japan, vad är det som är dålig kvalite med de ljuddämparna/systemen?
 
Är det skillnad på yoshimura USA/Japan, vad är det som är dålig kvalite med de ljuddämparna/systemen?

Min egen erfarenhet är att Yoshimura Japan har mycket hög kvalitet och att Yoshimura USA (borde egentligen kallas Yoshimura Mexico för det är där de görs) är billigt skräp. Grejer från Yoshimura Japan finns i princip bara till Suzuki och nästan bara i form av helsystem, men de ger mycket bra effekt och har byggkvalitet fullt i klass med slovenerna. De amerika / mexicobyggda är inte ens i närheten i byggkvalitet.
 
Min egen erfarenhet är att Yoshimura Japan har mycket hög kvalitet och att Yoshimura USA (borde egentligen kallas Yoshimura Mexico för det är där de görs) är billigt skräp. Grejer från Yoshimura Japan finns i princip bara till Suzuki och nästan bara i form av helsystem, men de ger mycket bra effekt och har byggkvalitet fullt i klass med slovenerna. De amerika / mexicobyggda är inte ens i närheten i byggkvalitet.

Ja det kunde man ju gett sig fan på när man föll för en USA modell. Som 90%ingenjör kunde ja räknar ut det själv. Iaf byggkvaliteten.. Men kvalitete handlar ju trotts allt om att överträffa kundens behov och förväntningar, vilket den gjorde för mig efter en 150mm "justering"!

Tack för svaret hur som :)
 
Observera att min åsikt är personligt tyckande utifrån personliga erfarenheter, inget annat. Jag hade prylar från Yoshimura USA på min första 1996 GSX-R 750. Ett "high mount" race helsystem. Värre skräp får man leta efter. Nitar på ljuddämparen vibrerade sönder på nolltid, ljuddämparullen brann upp efter någon vecka och grenrören sprack på alla möjliga såväl som omöjliga ställen. Har också haft riktiga Yoshimura Japan prylar på en 2003 och 2005 GSX-R 1000, helt utan anmärkning och med imponerande effekt i bromsbänken.
 
Jänkar bolton är kräver oftast om inte alltid tillgång till spett,slägga rondell och svets är min erfarenhet i
skoterbranschen :)
Var de nån fler här som hade beställt en M? isåfall dra iväg ett Pm åt mig:)
 
Observera att min åsikt är personligt tyckande utifrån personliga erfarenheter, inget annat. Jag hade prylar från Yoshimura USA på min första 1996 GSX-R 750. Ett "high mount" race helsystem. Värre skräp får man leta efter. Nitar på ljuddämparen vibrerade sönder på nolltid, ljuddämparullen brann upp efter någon vecka och grenrören sprack på alla möjliga såväl som omöjliga ställen. Har också haft riktiga Yoshimura Japan prylar på en 2003 och 2005 GSX-R 1000, helt utan anmärkning och med imponerande effekt i bromsbänken.

Tur det bara är dämparen då och nya nitar från axel stark i rostfritt:tummenupp
Ullen går ju alltid att byta eftersom ändå. Men det är ju jävla kasst för ett "premium" system. Japanarna borde ta hem produktionen istället för att sänka ryktet..
 
Samt denna ombord video:


Känns inte som att han var med på sparken när han skulle koppl upp den:rolleyes:

Men satan va gött den låter och det verkar ju onekligen bli tufft för BMW att hålla tronen (men den är sjukt mycke snyggare :gnissla)
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top