Jag föreslår en kompromiss. Den går i korthet ut på att de som är aktiva i RR, antingen som förare, depåpersonal eller funktionärer följer reglementet, medan de som tror på det goda föredömets starkt föränderliga kraft avstår från folköl till maten kvällen innan de framför ett motorfordon i trafiken. Att vara allmänt föredöme är dock meningslöst om ingen vet vad i ens gärning som är föredömligt. Jag föreslår därför att de föredömliga till självkostnadspris får köpa streamers till bakrutan på bilen på vilka det står "Jag avstod från folköl till maten igår kväll". På så sätt uppnås dels det goda föredömets effekt, dels kan alla andra trafikanter direkt se vilken fin och ansvarskännande person som framför fordonet ifråga.
En uppenbar risk med förfarandet är naturligtvis att även sådana individer som regelmässigt dricker en folköl till maten kvällen innan de sätter sig bakom ratten, beställer en dekal - och sas renomésnyltar på de fina och ansvarstagande trafikanterna. Tror ni att det för det problemests lösande räcker att alla som beställer en dekal får blåsa i en alkoholmätare vid beställningstillfället, eller bör det genomföras slumpmässiga kontroller i samband med kvällsvardens intagande? Vad säger ni, vilken metod är den bästa?