Fredda66
.::[Biatch]::.
GSXR1100R skrev:Varför är det folk som inte ens tävlar i RR som har åsikter om detta![]()
Strunt i det.

//Fredda
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GSXR1100R skrev:Varför är det folk som inte ens tävlar i RR som har åsikter om detta![]()
Skönt att höra!Fredda66 skrev:Hur som helst så står jag helt på din sida i denna fråga. Men förmynderi brukar ha svårt att bita t.o.m. på de smartaste korkskallarna.
//Fredda
Spritorgier eller ej, kom till en depå i sommar och bilda dej en uppfattning innan du har en åsikt om ett icke-existerande problem....sandstream skrev:Skönt att höra!
Det verkar som att man inte kan få ha en åsikt om man inte själv är aktiv vilket är synd.
Jag har aldrig för en sekund trott att det pågår några spritorgier under tävlingshelgerna.
Jag tycker bara att det är lite konstigt att vissa inte kan avstå från alkohol under ett par helger per år.
@Victor: Om du, och fler med dig, ogillar att vara förebilder så är det bara att beklaga.
Det behövs bra förebilder för den yngre generationen.
Visst får du ha åsikter men jag säger som dom andra, kom ut och kolla på tävlingarna i sommar och upplev trivselmys i depån så kan du bilda dig en sann bild av vad som pågår på kvällarna.sandstream skrev:Skönt att höra!
Det verkar som att man inte kan få ha en åsikt om man inte själv är aktiv vilket är synd.
Jag har aldrig för en sekund trott att det pågår några spritorgier under tävlingshelgerna.
Jag tycker bara att det är lite konstigt att vissa inte kan avstå från alkohol under ett par helger per år.
@Victor: Om du, och fler med dig, ogillar att vara förebilder så är det bara att beklaga.
Det behövs bra förebilder för den yngre generationen.
Jag behöver inte vara där för att ha uppfattningen att motorsport och alkohol inte hör ihop...Nr:18 skrev:Spritorgier eller ej, kom till en depå i sommar och bilda dej en uppfattning innan du har en åsikt om ett icke-existerande problem....
Du tänker altså inte komma ut och titta på oss i sommar, är det pga alkoholen eller att det är för långt till banorna, du verkar ju gilla RR så varför kommer du då inte och ser RR live?sandstream skrev:Jag behöver inte vara där för att ha uppfattningen att motorsport och alkohol inte hör ihop...
GSXR1100R skrev:Du tänker altså inte komma ut och titta på oss i sommar, är det pga alkoholen eller att det är för långt till banorna, du verkar ju gilla RR så varför kommer du då inte och ser RR live?
Jag lovar att du skulle gilla den trevliga stämmningen i depån och dom täta fighterna på banan.
![]()
Det köper jag, om du vill hoppa in i ett ERF team är det bara att starta en ny tråd om detta, vårat lag har redan extraförare men det finns säkert några ERF team som letar förare.Vit Blade skrev:Hoppar in lite bara...
Hade gärna gjort mer än kolla så om jag kan få "köpa" in mig ngt race i ERF så pm:a men tycker fortfarande att motorsport och alkohol inte hör ihop...
Vill inte förbjuda folk att göra saker men tycker ändå det är fel!!
Inte peka med pekpinne på någon...
sandstream skrev:Jag behöver inte vara där för att ha uppfattningen att motorsport och alkohol inte hör ihop...
Du argumenterar om saker du inte vet nåt om. Klart att man kan ha åsikten att alkohol och motorsport inte hör ihop, men påstår du att det dricks friskt i depåerna så har du fel. Enstaka fall finns naturligtvis, men håll inte på och tjafsa om sprit i depåerna om du inte sett det med egna ögon. Det är inte ett gäng alkisar som samlas i depåerna för en stor fyllefest, det är folk som älskar sin sport och lägger en hel massa tid och pengar för att få hålla på med detta. Vi har trevligt, grillar, tar en öl och lägger oss i tid utan att ens vara det minsta påverkade dagen efter. Däremot skrattar vi mycket, ljuger om varvtider och har en hög ljudnivå, det blir så när man samlar en hel massa folk på samma ställe med samma intresse.sandstream skrev:Jag behöver inte vara där för att ha uppfattningen att motorsport och alkohol inte hör ihop...
Nej, det gör jag inte och det är där problemet ligger!Nr:18 skrev:Du argumenterar om saker du inte vet nåt om.....
sandstream skrev:Nej, det gör jag inte och det är där problemet ligger!
Jag tycker inte att alkohol och motorsport hör ihop och jag kan inte förstå hur ni kan bli så förbannat upprörda om det inte är något problem
Har aldrig nämnt ett ord om hur mycket eller lite det dricks i depån.
Det är väl lika bra att vi avslutar den här tråden istället eftersom vi inte kommer någon vart.
Gillar er ändå![]()
Jo det gör du!!!sandstream skrev:Nej, det gör jag inte och det är där problemet ligger!
Jag tycker inte att alkohol och motorsport hör ihop och jag kan inte förstå hur ni kan bli så förbannat upprörda om det inte är något problem
Har aldrig nämnt ett ord om hur mycket eller lite det dricks i depån.
Det är väl lika bra att vi avslutar den här tråden istället eftersom vi inte kommer någon vart.
Gillar er ändå![]()
Ja så är detBlondie skrev:Framför allt vem orkar kröka på en helg när man e helt slut?
Som glad amatör har man kört lite banhelger grillat på kvällen o tagit två folkbärs o kl 21 så e man fan död!
Så tanken på att folk ens orkar köra o kröka finner jag ganska absurd men vad vet jag?
Det här är ganska typiskt för hur debatter här kan se ut. Den som saknar praktisk erfarenhet kan ha hur sunda åsikter och bra argument som helst, de värderas ändå inte lika högt som de som framförs av personer som ingår i gruppen. Det tycker jag är fel. Att skapa motsättningar och låta olika uppfattningar mötas oavsett vilka de är, är ju ett sätt att prova bärkraften i sina argument. Om Sandstreams principiella argument om noll tolerans mot alkohol i depån inte går att smula sönder med andra argument och idéer är det fel på argumenten och idéerna. Inte Sandstream - oavsett vad han tycker.Nr:18 skrev:Jo det gör du!!!
Du argumenterar för ett totalförbud i depån fast du inte varit på plats och sett hur det ser ut!
Nyteknik skrev:Det här är ganska typiskt för hur debatter här kan se ut.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |