9/11 paranoia -praktiska erfarenheter

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
Paradoxy skrev:
2589423 GsxrAbuser: Är det inte lika dumt att lita helt blint på en film som är skapad av en glad amatör som det är att lita helt blint på "USA"?

Tolka mig inte fel nu, jag har också sett dom och tycker dom är intressanta, men jag tror inte på varenda ord han säger. Jag är hellre öppen för förslag än att vara insnöad på en enda gissning.

Syftar på Loose Change.

Samma här jag skrev det i ett tidigare inlägg.
Men i loose Change 2 så får man se en viss del av "förslagen"
Och dom är helt meningslösa.
Allt han har bevisat i filmen är ju sant eller?
Det är bevis ju, om ni hittar nått annat så hojta till.
/mvh Jonas

GsxrAbuser skrev:
2589432 Samma här jag skrev det i ett tidigare inlägg.
/mvh Jonas

Just ja alla dom här "Amatör" filmarna är nog ganska Kompetenta.
Har inte sett nått idiotiskt med dom filmerna.

Finns ca: 150 "amatör" filmade 9/11 videos, och har du sett några så vet jag att du kan skilja på Amatör och Amatör.

Last edited:
GsxrAbuser skrev:
2589432 Samma här jag skrev det i ett tidigare inlägg.
/mvh Jonas
.

Ah herregud, det är ju just det det INTE är. Läser du inte vad vi andra skriver eller förstår du inte?

Det finns MASSOR av FELAKTIGHETER i Loose Change 2nd Edition dokumentären!

Och om vi ska börja tjaffsa om sanningshalten i ovanstående påstående har jag massor av material och länkar som stödjer påståendet.

Comprende?

lorkan skrev:
2589504 Ah herregud, det är ju just det det INTE är. Läser du inte vad vi andra skriver eller förstår du inte?

Det finns MASSOR av FELAKTIGHETER i Loose Change 2nd Edition dokumentären!

Och om vi ska börja tjaffsa om sanningshalten i ovanstående påstående har jag massor av material och länkar som stödjer påståendet.

Comprende?

Jag förser med fakta och bevis!
Och ni slänger skit åt mej!
FILMER !!! FATTAR DU!?
Har jag käftat eller sagt att det inte är som ni säger eller!?
JAG VILL HA BEVIS!!!!
jag skiter i vad du tycker!!
Faaann ska det vara så svårt!
Ge mej ditt bevis så kanske jag ändrar min uppfattning!
/mvh jonas

lorkan skrev:
2589582 Jag kallar knappast källfakta som är flertalet gånger bevisad att den innehåller felaktiga uppgifter, för bevis.

Men du får göra som du vill i ditt land. Gokväll.

Edit;

Glömde att säga att jag inte orkar surfa fram alla olika sidor med olika skrifter osv som visar på de olika felaktigheterna som finns i dokumentären.

:rofl Varför har du då svarat på mina inlägg upp till bevis.

Tycker det är väldigt synd att en vettig tråd har förstörts av 9/11 teorier.. Tråden handlar om / är en förvarning inför måndagens nya regler..

GsxrAbuser skrev:
2589598 :rofl Varför har du då svarat på mina inlägg upp till bevis.

Att sitta på SH är inte särskilt ansträngade. Att börja leta fram alla de säkert 5-10 olika sajter som visar på alla felaktigheter i den där dokumentären är lite jobbigare.

Men om du tror att allt är sant i den så vill jag inte förstöra för dig. En del tror på tomten till exempel så det är inget konstigt med det.

Cervantes skrev:
2589617 Tycker det är väldigt synd att en vettig tråd har förstörts av 9/11 teorier.. Tråden handlar om / är en förvarning inför måndagens nya regler..

Jag också. Jag ska ta bort mina inlägg.

Men det var han som började. :sissy

Last edited:
lorkan skrev:
2589618Jag också. Jag ska ta bort mina inlägg.

Är ju en av dom som kommer få ta emot alla glada resenärer nästa vecka i s-kontrollen så jag är glad för all förvarning :tummenupp

lorkan skrev:
2589618 Att sitta på SH är inte särskilt ansträngade. Att börja leta fram alla de säkert 5-10 olika sajter som visar på alla felaktigheter i den där dokumentären är lite jobbigare.

Men om du tror att allt är sant i den så vill jag inte förstöra för dig. En del tror på tomten till exempel så det är inget konstigt med det.

Vad har det med det här att göra?
Sluta och spela 1989!!

Jag också. Jag ska ta bort mina inlägg.

Men det var han som började. :sissy
Vad har det med det här att göra?
Sluta och spela 1989!!

OMG! skärp dej din snorunge! :fatta!

GsxrAbuser skrev:
2590913 Vad har det med det här att göra?
Sluta och spela 1989!!

filmen har diskutterats tidigare här på sh, det finns hemsidor med "anti loose change" filmer där det filmskaparen klippt bort eller väljer att inte visa, visas, hans argument faller platt.

kolla här: http://www.loosechangeguide.com/LooseChangeGuide.html

och här: http://www.lolloosechange.co.nr/

filmen är fylld av felaktigheter
du tror du ifrågasätter, men har tvärtom gått på myten.

GsxrAbuser skrev:
2590913 Vad har det med det här att göra?
Sluta och spela 1989!!

Vad felaktigheterna i filmen har att göra med om filmen duger som bevis? Det har ingen som helst betydelse, även om allting i filmen är helt fel duger den som ett bevis för att Bush&Co iscensatte hela 9/11 och att terrorism bara är påhittad.

:rolleyes:

Är dum eller bara spelar du?

Jag ska säga det igen, försök nu förstå texten nedanför:

Loose Change 2nd Edition är fylld med faktafel, vilket gör att många teorier i dokumentären inte håller. Det finns massvis med material som visar på felaktigheterna, googla själv så ska du få se.

:jäs

lorkan skrev:
2592044 Vad felaktigheterna i filmen har att göra med om filmen duger som bevis? Det har ingen som helst betydelse, även om allting i filmen är helt fel duger den som ett bevis för att Bush&Co iscensatte hela 9/11 och att terrorism bara är påhittad.

:rolleyes:

Är dum eller bara spelar du?

Jag ska säga det igen, försök nu förstå texten nedanför:

Loose Change 2nd Edition är fylld med faktafel, vilket gör att många teorier i dokumentären inte håller. Det finns massvis med material som visar på felaktigheterna, googla själv så ska du få se.

:jäs

Om jag är dum?
Grabben vad har du för problem?

JAG FÅR VÄL TYCKA VAD FAN JAG VILL!

Eller?
Jag frågade dej upprepade gånger om bevis!
Du tycker jag har fel med du vill inte visa mej fakta!?
Är jag dum då?!

Är du på riktig!?

Försök förstår Texten nedanför!

Jag skiter i vad du tycker jag vill ha fakta!

R2 skrev:
2591057 filmen har diskutterats tidigare här på sh, det finns hemsidor med "anti loose change" filmer där det filmskaparen klippt bort eller väljer att inte visa, visas, hans argument faller platt.

kolla här: http://www.loosechangeguide.com/LooseChangeGuide.html

och här: http://www.lolloosechange.co.nr/

filmen är fylld av felaktigheter
du tror du ifrågasätter, men har tvärtom gått på myten.

Tack väldigt intressant läsning.
Äntligen nån som förstår.

Last edited:
GsxrAbuser skrev:
2592461 Om jag är dum?
Grabben vad har du för problem?

JAG FÅR VÄL TYCKA VAD FAN JAG VILL!

Eller?
Jag frågade dej upprepade gånger om bevis!
Du tycker jag har fel med du vill inte visa mej fakta!?
Är jag dum då?!

Är du på riktig!?

Försök förstår Texten nedanför!

Jag skiter i vad du tycker jag vill ha fakta!

Tack väldigt intressant läsning.

Jag har sagt exakt samma sak som R2 sa nu, bara det att jag inte orkade leta fram länkarna åt dig.

Det är inte jag som anser att det är felaktigheter, det är ren fakta, svart på vitt, att dokumentären innehåller felaktigheter. Du har säkert läst lite själv nu, och då kanske du förstår att den där dokumentären mest är svammel.

Eller hur?

Cervantes skrev:
2589626 Är ju en av dom som kommer få ta emot alla glada resenärer nästa vecka i s-kontrollen så jag är glad för all förvarning :tummenupp
Så du är en av mina fd kollegor hos G4S (GoneforSecuritas). :tungan

Jag är så jäkla glad att man hoppa av i tid och slipper alla dessa konstanta förändringar/tolkningar av reglerna som luftfartsstyrelsen gör.

Det är först när dom börjar med riktig profilering som dom hittar det dom skall. Fram tills dess är man ju i princip tvungen att förlita sig på tekniken och turen hos den enskilde kontrollanten.

lorkan skrev:
2592491 Jag har sagt exakt samma sak som R2 sa nu, bara det att jag inte orkade leta fram länkarna åt dig.

Det är inte jag som anser att det är felaktigheter, det är ren fakta, svart på vitt, att dokumentären innehåller felaktigheter. Du har säkert läst lite själv nu, och då kanske du förstår att den där dokumentären mest är svammel.

Eller hur?

Ja exakt du erkänner ditt fel :tummenupp

Vad anser du då?

Jag anser att efter ha kollat på filmen (bara 30 min av 2.30tim)
Så tycker jag att han som skriver undertexterna är lite anti och blir mest förbannad när bevis visas.
MEN, sen så kan jag hålla med om att Loose change inte visar ALLA dokument
Hela alltså han tar vissa stycken och det är ju lite som så, men då skulle filmen bli 10 tim.

Tror faktiskt inte nått längre.
Cowboysen är ju alltid skumma.
Dock så är såna här dokumentärer så jäkla kul och se.

GsxrAbuser skrev:
2592461 Tack väldigt intressant läsning.

bra, läs och omvärdera, sen är det upp till dig att tro vad du vill, självklart.

Jag har tittat på båda filmerna och mer därtill, "din" film anser jag inte bara innehålla felaktigheter, det är ren lögn och propaganda.
skapad av snubbe som dels tror på en ( av många olika konspirationsteorier) grej, och självklart försöker få ljus på sitt "filmskapande".

Last edited:
jag tycker det låter troligare att det är som i southpark: that the nine eleven goverment conspiracy is a goverment conspiracy. Troligare än att usa kraschade planen själva. Att tro på det stenhårt baserat på en massa galna konspirationsfilmer anser jag är som att tro att björne från björnes magasin verkligen är en björn.

R2 skrev:
2592543 bra, läs och omvärdera, sen är det upp till dig att tro vad du vill, självklart.

Jag har tittat på båda filmerna och mer därtill, "din" film anser jag inte bara innehålla felaktigheter, det är ren lögn och propaganda.
skapad av snubbe som dels tror på en ( av många olika konspirationsteorier) grej, och självklart försöker få ljus på sitt "filmskapande".

Kan vara så, kan vara så.
Grejjen är att vi kommer aldrig få veta vad som hände igentligen.
Känner att jag inte orkar bry mej om deras problem.

Wiseguy skrev:
2592511 Så du är en av mina fd kollegor hos G4S (GoneforSecuritas). :tungan

Jag är så jäkla glad att man hoppa av i tid och slipper alla dessa konstanta förändringar/tolkningar av reglerna som luftfartsstyrelsen gör.

Det är först när dom börjar med riktig profilering som dom hittar det dom skall. Fram tills dess är man ju i princip tvungen att förlita sig på tekniken och turen hos den enskilde kontrollanten.

Japp! :)

Jo visst är det så! bara israelerna som har riktigt säkra flygningar igentligen..

Kul med sh-are i säkerhetskontrollen! Får medlemmar The Special Treatment?

Var hittar man rakgel och sånt i små behållare? Finns det vart som helst eller? Typ Åhléns?

Våga vägra checka in bagage...

Är flitig resenär osd-arn och förväntar mig fri passage genom kontrollen from nu. ;)
.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...