Ja.
Efter Lockerbie så får inte en väska åka utan passagerare.. idag matchar man allt incheckat bagage mot antalet boardade passagerare har en passagerare inte kommit till planet men checkat in väskan så står planet still tills väskan är hittad.
Jo tack, effekterna av det har man ju provat på många gånger med att vänta tills de letat rätt på bagaget som ska ut ur planet eller finna passageraren som ska med
Om alla fattade vinken och skippade vätska i handbagaget så skulle det inte göra nån skillnad i säkerhetskontrollen så skippa vätskan och flyg smidigt istället
Kan ju säga att jag på senare tid haft vätska i aluminiumburkar och andra förpackningar genom säkerhetskontrollerna utan att de klagat och det gick bra ändå

själv har jag inte vetat om att jag haft med vätskorna genom kontrollerna förrän senare då jag glömt bort att jag haft med dom.
De kommer garanterat få många roliga och mindre roliga falsklarm med den nya tekniken som är på väg att införas, hur många år tar det innan tekniken är buggfri och triggar på rätt saker
Garanterat många falsklarm kommer det bli, bra nojiga kommer säkerhetspersonalen nog att bli.
Behavioral screening -- the future of airport security?
Several Israeli-based technology companies are developing detection systems that pick up signs of emotional strain, a psychological red flag that a passenger may intend to commit an act of terror. Speedier and less intrusive than metal detectors, these systems may eventually restore some efficiency to the airplane boarding process.
One firm, WeCU (pronounced "We See You") Technologies, employs a combination of infra-red technology, remote sensors and imagers, and flashing of subliminal images, such as a photo of Osama bin Laden. Developers say the combination of these technologies can detect a person's reaction to certain stimuli by reading body temperature, heart rate and respiration, signals a terrorist unwittingly emits before he plans to commit an attack.
Once these technologies are in place, a passenger may pass through a security screening without realizing it. For example, passengers could use an automated check-in system or gaze at a screen with departures information without realizing they've just been exposed to the words "Islamic jihad" written in Arabic.
Another option from WeCU is a "smart seat," or cushion full of hidden biometric sensors that could provide a more detailed read on someone sitting in an airport waiting area, Givon says.
http://edition.cnn.com/2008/TECH/12/02/airport.security/index.html