25 platser kvar till Söndag 16/7 - SSEMSE

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Mr K skrev:
2299352 Vill bara få detta bekräftat så det inte uppstår gnäll på söndag.

Om personen i fråga kört mycket på bana (Jag, GSXR1100R & Json kan intyga) men inte tagit licensen än (Ska inte tävla förrän nästa år) och kör en tävlingsmotard i vit grupp. Ifall man skriver på ansvarspappret så är det ok?

Hmmmmmmm....... man ska väl kunna begära en årsredovisning när som helst? Eller står SSEMSE över lagen i detta hänseende? :va

Då har du problem eftersom nya motarder inte tas emot. Bara dom som redan är medlemmar.

Gällande årsredovisningen så har ni grabbar givetvis rätt. Jag tog min chans o proppsade för att fler skulle komma på årsmötena. :pannkyss

Mr K skrev:
2299352 VHmmmmmmm....... man ska väl kunna begära en årsredovisning när som helst? Eller står SSEMSE över lagen i detta hänseende? :va

Offentlighetsprincipen gäller tydligen inte SSEMSE enligt CorbenDallas.

EDIT: Såg Corben´s ursäkt :pannkyss

CorbenDallas skrev:
2299368 Då har du problem eftersom nya motarder inte tas emot. Bara dom som redan är medlemmar.
Nu får du bestämma dig!!!

Läs mitt inägg här där jag qoutar dig ang motard
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2299222&postcount=75

Ditt svar är här
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2299263&postcount=78

Förtydligande om det snurrar i din lilla knopp:

Så en ickemedlem med motard som bokar sig i vit grupp när platserna släpps för ickemedlemmar är uteslutet eller???

Om man nu inte får det så måste detta givetvis skrivas någonstans på ssemse-hemsidan så att inte problem som detta uppstår.

Mr K skrev:
2299397 Nu får du bestämma dig!!!

Ditt svar är här

Så en ickemedlem med motard som bokar sig i vit grupp när platserna släpps för ickemedlemmar är uteslutet eller???

Om man nu inte får det så måste detta givetvis skrivas någonstans på ssemse-hemsidan så att inte problem som detta uppstår.

En duktig Motardpilot kör 8:or runt många i Vit. Så det har inte med farten, utan vad jag hört "spårvalet & ljudet" Tycker det finns många med vanliga sporthojjar som kör helt konstiga spår och låter duktigt. Nya regler i Motard är samma låga db ljud som RR hojjar, dvs 95 db.

Zilversurfer skrev:
2299412 En duktig Motardpilot kör 8:or runt många i Vit. Så det har inte med farten, utan vad jag hört "spårvalet & ljudet" Tycker det finns många med vanliga sporthojjar som kör helt konstiga spår och låter duktigt. Nya regler i Motard är samma låga db ljud som RR hojjar, dvs 95 db.
Jag vet och håller med. Det är därför jag undrar eftersom Tjorven inte själv verkar veta vilket ben han ska stå på. Tyckte du att jag var otydlig att mina tidigare frågor handlade om ickemedlem med motard?

Mr K skrev:
2299397 Nu får du bestämma dig!!!

Ditt svar är här

Hörru, din vattenpiperökande hippie! Jag har ju svarat klart o tydligt på dina frågor. :D Att du sen kommer med en joker som en motard är ju en annan femma. Du får alltså kombinera svaren för att få ditt slutgiltiga svar.
Kom igen nu , jag vet du kan!

Jag håller med dig. Informationen på hemsidan är inte fullständig. Än. Men "motardregeln" har gällt i två år nu o mig veterligen har det inte dykt upp problem förrän nu.

Mr K skrev:
2299428 Jag vet och håller med. Det är därför jag undrar eftersom Tjorven inte själv verkar veta vilket ben han ska stå på. Tyckte du att jag var otydlig att mina tidigare frågor handlade om ickemedlem med motard?

Jag insåg inte att du menade en motard när du ställde frågan om vit grupp först. Hade du skrivit som du gjorde med fet text med en gång hade du fått rätt svar med en gång. Du quotade dessutom svaret själv ju.
Föresten så sitter jag ner just nu! :tungan

CorbenDallas skrev:
2299434 Du får alltså kombinera svaren för att få ditt slutgiltiga svar.
Detta är ju inte enbart för mig utan alla andras information så det bästa är nog att du svarar på min fråga för att förtydliga detta. Eller vill du att folk ska gissa och helt plötsligt står där 10st tävlingsmotarder med licens som bokat sig som ickemedlemmar i vit och säger "Vi trodde det var så!"
Jag vet svaret men det kanske är bättre att förtydliga än att försvåra.

Ifall du har glömt frågan så är den här igen.

Får en ickemedlem med motard boka sig i vit grupp när platserna släpps för ickemedlemmar?

Ett enkelt ja eller nej räcker. :D

Zilversurfer skrev:
2299445 Frågar du mig? Om du gjorde det så är mitt svar: Nej
jepp, frågan var till dig............. tyckte väl det ......

Mr K skrev:
2299428 Jag vet och håller med. Det är därför jag undrar eftersom Tjorven inte själv verkar veta vilket ben han ska stå på. Tyckte du att jag var otydlig att mina tidigare frågor handlade om ickemedlem med motard?

Frågan var solklart ställd!!!!

Mr K skrev:
2299222 Så en ickemedlem som bokar sig i vit grupp när platserna släpps för ickemedlemmar är uteslutet eller???
Det enklaste är väl att maila sydskanesemse och ställa den frågan? :)
info@sydskanesemse.nu

Uppmanade själv MM att kolla upp detta i inlägg 38 så att det inte skulle bli strul.

Corben är (så vitt jag vet) inte utsedd talesman för SSEmse utan har bara fått en hel del info om vilka regler som gäller vid instruktörsträffar m.m.

Samma sak gäller övriga instruktörer och depåchefer.

Zilversurfer skrev:
2299239 Om det inte blir fullt, tror jag platser kommer släppas. Eller har denna Förening så gott om pengar att det spelar ingen roll om det blir 20 platser över?

enligt svaret jag fick från styrelsen så kommer det inte att säljas platser till icke-medlemar alls :(

Mr K skrev:
2299459 Får en ickemedlem med motard boka sig i vit grupp när platserna släpps för ickemedlemmar?
Man går till toppen och frågar så får man svar.
Svaret är: NEJ!
De enda motarderna som får köra är de som redan är medlemmar.

Detta och andra oklarheter kommer inom kort att komma upp på ssemse's hemsida som kommer att göra en helrenovering av sidan.

Som svar till madicken. Eftersom Corben vet mer än dig i dessa frågor så svarar han gärna och mestadels korrekt (när han läser frågorna :fyllisar ) och då behöver man inte fylla infoboxen hos ssemse med en massa onödiga mail. Bättre och få svar direkt och flera som kanske har samma frågor kan läsa svaren.

Zenit skrev:
2299533 enligt svaret jag fick från styrelsen så kommer det inte att säljas platser till icke-medlemar alls :(

Då är det alltså bara att försöka satsa på medlemskap till nyår som gäller. :huvet

Zenit skrev:
2299533 enligt svaret jag fick från styrelsen så kommer det inte att säljas platser till icke-medlemar alls :(

Du pratar väl om den 30:e nu?

O det står redan på hemsidan.
Ännu en troende som hade fel... :)

JKay skrev:
2299566 Då är det alltså bara att försöka satsa på medlemskap till nyår som gäller. :huvet
Om den 30/7 är den enda dagen du kan köra resten av året så är svaret ja.

Maverick_ou812 skrev:
2299523 Det enklaste är väl att maila sydskanesemse och ställa den frågan? :)
info@sydskanesemse.nu

Uppmanade själv MM att kolla upp detta i inlägg 38 så att det inte skulle bli strul.

Corben är (så vitt jag vet) inte utsedd talesman för SSEmse utan har bara fått en hel del info om vilka regler som gäller vid instruktörsträffar m.m.

Samma sak gäller övriga instruktörer och depåchefer.
Frågan är besvarad. Det var jag som "missuppfattade" frågan (kommer till det *edit: nä jag skiter i det...*).

Och helt rätt, jag är inte utsedd till talesman. Jag vet o kan inte heller allt gällande Sydskanes Emse. Däremot anser jag att om jag ska svara på något så tar jag reda på svaret, istället för att tro en massa. Och det var så pajkastningen startade denna gången. Med en massa troende...

Last edited:
CorbenDallas skrev:
2299571 Du pratar väl om den 30:e nu?

O det står redan på hemsidan.
Ännu en troende som hade fel... :)

Om den 30/7 är den enda dagen du kan köra resten av året så är svaret ja.

jo prata om den 30/7 nice med en heldag ju..men tydligen inte..tyckte mest att om de blir toma platser e de ju bättre att de fylls av oss andra än förblir toma..och sedan så e de ju inte lätt o få platser som icke medlem men här va ju många platser o därmed större chans om de nu hade låtit en va med o leka :3freak

Zenit skrev:
2299585 jo prata om den 30/7 nice med en heldag ju..men tydligen inte..tyckte mest att om de blir toma platser e de ju bättre att de fylls av oss andra än förblir toma..och sedan så e de ju inte lätt o få platser som icke medlem men här va ju många platser o därmed större chans om de nu hade låtit en va med o leka :3freak

Det finns anledningar till att denna dagen bara är för medlemmar och just därför kommer inte platser gå till andra än medlemmar. Föreningen är i första hand till för sina medlemmar, jag tror ni inser det också.
Det kommer fler dagar, det är bara att hålla tummarna. :tummenupp

Mr K skrev:
2299564 Man går till toppen och frågar så får man svar.
Svaret är: NEJ!
De enda motarderna som får köra är de som redan är medlemmar.

Verkligen stor skillnad på det svaret och mitt som du själv citerade...

Maverick_ou812 skrev:
2297700 Vill inte vara glädjedödare MM men jag har för mig att det finns nån restriktion mot motarder på SRW. Kolla upp det innan du bokar.

Afan? Jag mekade på ny drevning & bytte avgassystem sent igårkväll eftersom jag vet att de har lite problem med buller på SRW. Iom det så läste jag inte här efter att jag läst Robz svar och bokade därför en plats imorse. Detta svaret är inte riktat till bara dig Maverick_ou812 utan till alla som bemödat sig att svara eller kommentera kring detta.

Hursomhelst, det är väl mest rookies som störs om en liten orange moppe skulle råka rasta dem på yttern genom kurvorna? Det är väl inte så många långsamma nybörjare i vit grupp? Det här med att folk störs av olika spårval borde väl gå att komma runt genom att visa lite hänsyn och köra med bara en aning extra sunt förnuft? Detta förutsätter man väl ändå att folk gör på banträffar?

Jag upplevde inte spårvalen som något problem när jag var i polen och tränade med enbart sporthojar och så min moppe då förstås. På en assnabb bana körde jag i snabba gruppen och gjorde top 5-tider. Ju snabbare bana desto mer likt spårval. (Även om det självklart skiljer en del ändå)

Kan tänka mig att restriktionen är motiverad i grön och gul grupp, men i vit eller svart borde det väl inte va något problem?

Jag förstår inte riktigt problemet, men uppenbarligen verkar det vara heta diskutioner om detta. Det var inte min intention - jag ville ju bara köra hoj :tungan :tummenupp

CorbenDallas skrev:
2299614 Verkligen stor skillnad på det svaret och mitt som du själv citerade...
I ditt svar fanns inte ett endaste "Nej" :fatta! :yoparty :fyllisar :3freak
Mr K skrev:
2299564 Svaret är: NEJ!
CorbenDallas skrev:
2299434 Hörru, din vattenpiperökande hippie! Jag har ju svarat klart o tydligt på dina frågor. :D Att du sen kommer med en joker som en motard är ju en annan femma. Du får alltså kombinera svaren för att få ditt slutgiltiga svar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...