25 platser kvar till Söndag 16/7 - SSEMSE

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Om man aldrig har kört på bana innan.. är det då OK att anmäla sig till halv/heldagen den 30/7 ?

Passar man in i GUL grupp där? Med en Yamaha R6 ?

Eller måste jag vänta tills nästa år innan man kan komma in i en introduktionsgrupp?

Jag kan ingenting om spårval osv (mer än man sett på TV), och har ingen erfarenhet alls av bana.. men tycker det skulle vara trevligt att få prova på..

Mvh //Magnus

xLnT skrev:
2298843 Om man aldrig har kört på bana innan.. är det då OK att anmäla sig till halv/heldagen den 30/7 ?
Eller måste jag vänta tills nästa år innan man kan komma in i en introduktionsgrupp?
Jag kan ingenting om spårval osv (mer än man sett på TV), och har ingen erfarenhet alls av bana.. men tycker det skulle vara trevligt att få prova på..
Mvh //Magnus
Hej!
Det blev lite turbulent här nyss, men min ödmjuka uppfattning gäller fortfarande enligt inlägg #4 i denna tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2295496&postcount=4

PS.
Det kvittar vad hoj du kör :tummenupp
DS.

Allright..
Det här med skinnställ... är det krav på CE märkta skydd? Eller kan man i princip komma med en vanlig skinnjacka, skinnjeans och ett ryggskydd?

Aja.. får nog vänta tills nästa år.. då inte har råd med varken ryggskydd, stövlar eller skinnställ.. innan den 30:e :D

men man kanske kan låna :confused:
Får se hur jag gör..

Blä blä blä.
Vad hjälper det att tro och spekulera en massa, utan att veta svaret? Inte speciellt mkt alls. Speciellt inte i detta fallet.
Hjälper det vederbörande i tråden? Nope.
Hjälper det alla dom som läser i tråden? Nope.
Skapar det förvirring? Ja.
Är det bra? Nej.

Om det inte framgick så är det fallet om motarders vara eller ikke vara jag kommenterade. Eftersom jag inte själv vet svaret, undviker jag att svara. Madikken har givetvis helt rätt i att MM bör kontakta styrelsen först, för att undvika missförstånd.

Vem som sen trampar över, det kan vi ta i ett annat forum.

xLnT skrev:
2298881 Allright..
Det här med skinnställ... är det krav på CE märkta skydd? Eller kan man i princip komma med en vanlig skinnjacka, skinnjeans och ett ryggskydd?

Aja.. får nog vänta tills nästa år.. då inte har råd med varken ryggskydd, stövlar eller skinnställ.. innan den 30:e :D

men man kanske kan låna :confused:
Får se hur jag gör..
Klipper o klistrar från SS Emses hemsida:

"Sturup Raceway Special 2006
Söndagen den 30 juli har vi bokat en heldag på SRW mellan kl. 08.00-20.00 = 12 timmar!

Denna kommer att fungera enligt följande:

Dagen blir delad i 2 olika körningar, vardera 6 timmar långt, mellan klockan 08.00-14.00 och 14.00-20.00. Det finns inga restriktioner mot att boka sig för båda passen (om man orkar).

Kostnad för en halvdag är 400 kr och det betalas på plats. (Dessa arrangemang kan endast bokas av medlemmar.)"

Maverick_ou812 skrev:
(Dessa arrangemang kan endast bokas av medlemmar.)"

varför någon som har ett svar på detta..eller kan det bli så att det blir så icke medlemar kan komma med om de blir platser över (as if de skulle hända men ändå..vill ju köra)

CorbenDallas skrev:
2298918Om det inte framgick så är det fallet om motarders vara eller ikke vara jag kommenterade. Eftersom jag inte själv vet svaret, undviker jag att svara.

Du kommenterade men undvek att svara.... :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

P.S. Vad uppnådde du med det då :va

Robz skrev:
2298579 Några i Gul bör överväga att börja köra i Röd.... annars kommer vi ändå att flytta dessa :rolleyes: :7peta
Även om man inte kört många ggr, men känner att man sällan blir omkörd och alltid har folk ivägen... ja detta bör tolkas som att man kanske skall lämna Gul :tummenupp

(Normalt sätt blir dock alltid Röd uppbokad först, o Vit sist :va )

nä men kolla va robz säger lyssna nu folk o byta så jag osså kan va med o leka :)

xLnT skrev:
2298843 Om man aldrig har kört på bana innan.. är det då OK att anmäla sig till halv/heldagen den 30/7 ?

Mvh //Magnus

Hallå Magnus!
Jag citerar sydskånes emses hemsida gällande dina frågor.

Gällande den 30:e står följande.
"...(Dessa arrangemang kan endast bokas av medlemmar.)"

Angående din fråga gällande utrustning så står det så här:
"Övrig viktig information:
· ALL KÖRNING SKER PÅ EGEN RISK.
· Trafikförsäkring är minsta krav på alla körningar utom i VIT och SVART grupp. Det åligger föraren själv att uppfylla detta krav.
· Vi kräver följande utrustning: hjälm, skinnställ el. gore-tex, stövlar och handskar.
· Vi kräver numera STARKT ryggskydd (tidigare endast rekommendation)
· Bokning är bindande."

Det är alltså ett vettigt skinnställ ämnat för MC-körning som krävs. Du släpps inte ut på banan utan vettig skyddsutrustning.

Madikken har rätt i motardfrågan.

Inga nya motarder får komma in, däremot får dom som fortfarande är medlemmar köra.

Så nu kan vi sluta tro i den frågan.

CorbenDallas skrev:
2299201 Madikken har rätt i motardfrågan.

Inga nya motarder får komma in, däremot får dom som fortfarande är medlemmar köra.

Så nu kan vi sluta tro i den frågan.
Så en ickemedlem som bokar sig i vit grupp när platserna släpps för ickemedlemmar är uteslutet eller???

CorbenDallas skrev:
2298952

Gällande den 30:e står följande.
"...(Dessa arrangemang kan endast bokas av medlemmar.)"
.

Om det inte blir fullt, tror jag platser kommer släppas. Eller har denna Förening så gott om pengar att det spelar ingen roll om det blir 20 platser över?

Zilversurfer skrev:
2299239 Om det inte blir fullt, tror jag platser kommer släppas. Eller har denna Förening så gott om pengar att det spelar ingen roll om det blir 20 platser över?

man tycker ju de..har iaf mailat styrelsen så de e bara o vänta på svar

Mr K skrev:
2299222 Så en ickemedlem som bokar sig i vit grupp när platserna släpps för ickemedlemmar är uteslutet eller???
Nej, men du behöver möta vissa kriterier.

Har du kört med oss innan och kan hantera vit grupp är det inga problem.
Har du inte kört med oss innan men har licens, är det också grönt, så länge du skriver på ansvarspappret. Vi förväntar oss dock att licensinnehavet innebär att man har koll på hur man tar sig runt banor tillsammans med andra galna licensinnehavare. Det ska dock nämnas att licensen gäller inte och inte heller dess försäkring utan det är erfarenheten och kunskapen om flaggorna som licensen förväntas borga för.

Att köra intro i vit grupp är olämpligt pga hastighetsskillnaderna. Det blir varken bra för den som är ny eller som som kört där innan. Det finns dock ingen regel som hindrar det. Därför vädjar jag till folks sunda förnuft att anmäla sig till rätt grupp. Det blir bättre för alla.

Zilversurfer skrev:
2299239 Om det inte blir fullt, tror jag platser kommer släppas. Eller har denna Förening så gott om pengar att det spelar ingen roll om det blir 20 platser över?

Som nämnts tidigare (i annan tråd) så redovisades föreningens ekonomi på årsmötet, precis som alla andra föreningar och precis som föregående år. Var du där så vet du hur det ligger till. Om inte, så missade du din chans.

Varför detta tjatande om ekonomi?

CorbenDallas skrev:
2299263 Nej, men du behöver möta vissa kriterier.

Har du inte kört med oss innan men har licens, är det också grönt, så länge du skriver på ansvarspappret. Vi förväntar oss dock att licensinnehavet innebär att man har koll på hur man tar sig runt banor tillsammans med andra galna licensinnehavare. Det ska dock nämnas att licensen gäller inte och inte heller dess försäkring utan det är erfarenheten och kunskapen om flaggorna som licensen förväntas borga för.

Att köra intro i vit grupp är olämpligt pga hastighetsskillnaderna. Det blir varken bra för den som är ny eller som som kört där innan. Det finns dock ingen regel som hindrar det. Därför vädjar jag till folks sunda förnuft att anmäla sig till rätt grupp. Det blir bättre för alla.

Som nämnts tidigare (i annan tråd) så redovisades föreningens ekonomi på årsmötet, precis som alla andra föreningar och precis som föregående år. Var du där så vet du hur det ligger till. Om inte, så missade du din chans.

Varför detta tjatande om ekonomi?

Tjatande om ekonomi? Har jag tidigare haft detta på tal?

Om jag vill få reda på föreningens ekonomi, är det inte speciellt svårt att begära ut senaste redovisningen.
Offentlighetsprincipen är ett idiotiskt verktyg (men svenskt), eftersom mycket material kan hämtats ur offentliga handlingar, från kronofogdemyndigheter, skattemyndigheterna, konkursförvaltare och åklagarmyndigheten.

Förstår inte varför du alltid ska göra så förbannat långa icke informativ info. Det är lika tråkigt som min text ovan. Men det är bara ett svar på ett dumt inlägg. Där jag som tidigare medlem tyvärr inte kan få redovisat ekonomin om jag uteblivit från årsmötet, att jag skulle ha missat min chans, vilket är oehört felaktigt.

Är det denna typ av inlägg vi vill ha? Nä, tror inte det.

Du ställde en fråga, och fick svar.

CorbenDallas skrev:
2299263 Nej, men du behöver möta vissa kriterier.

Vill bara få detta bekräftat så det inte uppstår gnäll på söndag.

Om personen i fråga kört mycket på bana (Jag, GSXR1100R & Json kan intyga) men inte tagit licensen än (Ska inte tävla förrän nästa år) och kör en tävlingsmotard i vit grupp. Ifall man skriver på ansvarspappret så är det ok?

CorbenDallas skrev:
2299263 Som nämnts tidigare (i annan tråd) så redovisades föreningens ekonomi på årsmötet, precis som alla andra föreningar och precis som föregående år. Var du där så vet du hur det ligger till. Om inte, så missade du din chans.
Hmmmmmmm....... man ska väl kunna begära en årsredovisning när som helst? Eller står SSEMSE över lagen i detta hänseende? :va

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing