2 nya bandagar på Sviestad, lite dubbelpostning

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
jag är trött. det var en rolig dag. :) extra tack till

* mattias som övertalade mig att åka öht. och som dessutom kokade te åt mig tidigt i morse.
* hulken som ordnade så att jag fick sova hela vägen från linköping till södertälje. (fast du hade ju inte behövt krascha för min skull).
* hakan som dokumenterat mina snorlobbor på bakdäcket. och
* svante som följde med mig i flytta-död-katt-från-vägen-ärenden.

extra o-tack till den idiotjävel som lämnar en kattstackare mitt i vägen efter att ha kört över den. nackskott! :död

:katt

Coolio..... Du verkar ha haft en lyckad dag :D

Funkade vädret. Var det torrt hela dan?

E Hulken klotkungen....? Han hade ju prexist tjackat hoj...

anja skrev:

* mattias som övertalade mig att åka öht. och som dessutom kokade te åt mig tidigt i morse.
* hulken som ordnade så att jag fick sova hela vägen från linköping till södertälje. (fast du hade ju inte behövt krascha för min skull).

extra o-tack till den idiotjävel som lämnar en kattstackare mitt i vägen efter att ha kört över den. nackskott! :död

RoLLER skrev:
Coolio..... Du verkar ha haft en lyckad dag :D

Funkade vädret. Var det torrt hela dan?

E Hulken klotkungen....? Han hade ju prexist tjackat hoj...

hulken får nog skaffa en ny hoj igen.
det regnade lite, men det gjorde inget.

kolla mitt däck, roller!

Bifogat

• 640x480-anja.jpg
    640x480-anja.jpg
    53.7 KB · Visningar: 103
anja skrev:
hulken får nog skaffa en ny hoj igen.
det regnade lite, men det gjorde inget.

kolla mitt däck, roller!

SHITZ!!!!! Fan du verkar ha fått upp farten...

Jag känner mig stressad. :D

Jag sprang och köpte värstingutrusntning idag....

NU DJÄVLAR!!!!

RoLLER skrev:
SHITZ!!!!! Fan du verkar ha fått upp farten...

Jag känner mig stressad. :D
Det borde du, 1.04 räcker inte långt... :rolleyes:
Det var en bra dag med lagom tempo för en ringrostig gubbe,
ett par lugna varv runt minuten och sen en lätt ökning, 56:or ungefär.
Nästa gång ska det gasas ordentligt.

/A

Rundningsmärke skrev:
Det borde du, 1.04 räcker inte långt... :rolleyes:
Det var en bra dag med lagom tempo för en ringrostig gubbe,
ett par lugna varv runt minuten och sen en lätt ökning, 56:or ungefär.
Nästa gång ska det gasas ordentligt.

/A

FILMBEVIS :mattias

Annars tror jag dig inte :rolleyes:

Regnet kom runt 14:00. Helt ok endå eftersom en hel del körning hade betats av. Som någon sade, Sviestad ser inte så kul ut på papperet. Men det är faktiskt en skitkul och skön bana.

Mycket bra kurs och instruktörer. :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Kände för första gången, effektivt lugn-flyt-utan hets_högt_tempo. Tack för det !!!

Några diversebilder

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Last edited:
anja skrev:

Tack till alla som hjälpte till med diverse arrangemang efter min klotning, speciellt Anja som fixade hemtransporten för mig :tummenupp

Farten på körningen var inte speciellt fort på rakorna men i kurvorna gick det hyggligt undan.

Sammanfattning klotning:
Körde efter Micke (instruktör) i esset och när jag gav på gas vid utgången av kurvan så blev det väl för mycket gas eller om jag gav gas för tidigt, så körde bakhjulet om framhjulet.
Jag gled på på rumpan till gräset och jag gjorde inte illa mig på nåt sätt (förutom lite kantstött ego).

För dom flesta var det nog en lyckad dag och när regnet kom så hade alla åkt rätt så mycket.

Bra att du e vid gott mod. Hur gick det för hojjen? Var det i utgången av s'ets högersväng...?

Hulken_1 skrev:
Tack till alla som hjälpte till med diverse arrangemang efter min klotning, speciellt Anja som fixade hemtransporten för mig :tummenupp

Farten på körningen var inte speciellt fort på rakorna men i kurvorna gick det hyggligt undan.

Sammanfattning klotning:
Körde efter Micke (instruktör) i esset och när jag gav på gas vid utgången av kurvan så blev det väl för mycket gas eller om jag gav gas för tidigt, så körde bakhjulet om framhjulet.
Jag gled på på rumpan till gräset och jag gjorde inte illa mig på nåt sätt (förutom lite kantstött ego).

För dom flesta var det nog en lyckad dag och när regnet kom så hade alla åkt rätt så mycket.

RoLLER skrev:
Bra att du e vid gott mod. Hur gick det för hojjen? Var det i utgången av s'ets högersväng...?

Hojen står vid Bikestop i Linköping och den ser inget fin ut längre, styre, tank, kåper och en massa annat är paj på den.
Det var vid utgången av högersvängen eller strax efter apex när jag skulle börja räta upp hojen så försvann bakhjulet, jag hann aldrig att släppa gasen.

Hulken_1 skrev:
Hojen står vid Bikestop i Linköping och den ser inget fin ut längre, styre, tank, kåper och en massa annat är paj på den.
Det var vid utgången av högersvängen eller strax efter apex när jag skulle börja räta upp hojen så försvann bakhjulet, jag hann aldrig att släppa gasen.

Ajfan!!! :( Blev det en high eller lowside av det hela. Det där e jag oxå lite orolig för... Slog du på som satana eller? Vad hade du för däck ?

RoLLER skrev:
Ajfan!!! :( Blev det en high eller lowside av det hela. Det där e jag oxå lite orolig för... Slog du på som satana eller? Vad hade du för däck ?

Det blev en lowside och jag smög på gasen på 3:ans växel, uppenbarligen lite för tidigt. Jag hade inte ens knäskrap fast jag hängde som mycket jag kunde och då trodde jag att man hade lite marginaler kvar men men ....

Däcken är Pilot Sport och var varma.

Last edited:
Oroväckande... jag kör så att fotpinnen skrapar i i den kurvan (knät e i varje ggn utan att ens försöka få i knät). Kör med Pilot Power.... Usch va f*n... det bör ju inte släppa då tycker man... kolla på http://roller.apagnu.se/Sviesta-II.wmv så hör du fotpinneskrapet i exakt den kurvan, motorvarvet e lugnt och fint iofs....

Hulken_1 skrev:
Det blev en lowside och jag smög på gasen på 3:ans växel, uppenbarligen lite för tidigt. Jag hade inte ens knäskrap fast jag hängde som mycket jag kunde och då trodde jag att man hade lite marginaler kvar men men ....

Däcken är Pilot Sport och var varma.

RoLLER skrev:
Oroväckande... jag kör så att fotpinnen skrapar i i den kurvan (knät e i varje ggn utan att ens försöka få i knät). Kör med Pilot Power.... Usch va f*n... det bör ju inte släppa då tycker man... kolla på http://roller.apagnu.se/Sviesta-II.wmv så hör du fotpinneskrapet i exakt den kurvan, motorvarvet e lugnt och fint iofs....
Låter som om jag måste åka upp på tisdag och köra.

Tackar alla närvarande/inblandade för en superbra dag, lärorikt som 17, trevligt folk! Återkommer med lite bilder, min dator kraschade i förrgår så det tar ett tag. En extra klapp på axeln till Hulken, jag hade aldrig lyckats bibehålla ditt stoiska lugn efteråt!!!
/Hasse

Just i utgången av högern i Esset är det lite lömskt eftersom banan ändrar "vinkel" eller dosering där, om jag minns rätt. Du är inte den första som fått släpp just där.

Goodstuff skrev:
Just i utgången av högern i Esset är det lite lömskt eftersom banan ändrar "vinkel" eller dosering där, om jag minns rätt.
Du minns rätt, det blev vi varnade för, men jag tror inte det var orsaken i detta fall.

/A

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back