2 nya bandagar på Sviestad, lite dubbelpostning

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
pvcraketen skrev:
Ha, jag kan oxå skrapa knäpuckar, men inte går det fort för det... Har du fixat backspegeln Olsson?

Ha ha, inte fixat än. Nä, jag vet. Går bara saktare. Men jag är tillräkligt naiv för att tycka det är kul att sätta ner knäna. Högern har gått bra. Vänster är svårare på något sätt. För lite fart o träna lite.

/h

soppatorsken skrev:
Kärra har jag, däremot ingen dragbil. För att slippa två bilar om vi åker fyra hojar får väl två åka släp, busenkelt.

Jag vet inte när jag ska åka, det kvittar nog tror jag. Men jag vill ju få tillfälla att varva RoLLer på yttern så det blir väl den 16.

det jag menade var att ta 2 hojar på flaket och 2 på ett släp. Om man tex hade en liten dieselbil som kanske drog 0,5 så blir totalen billigare kanske.

det ger sig

Förresten angående filmen från gotland. Jag ligger ju före filmaren hela varvet och där han kommer om på rakan så står hans mätare på 150. Det ger kanske ett hum om hurdant acc det är i 250´n. Det är ju bra mycket sämre än alla 600+ vilket märks. Eller så är det lättare att få högre utgångshastighet med den lätta hojen.

johanrehn80 skrev:
Förresten angående filmen från gotland. Jag ligger ju före filmaren hela varvet och där han kommer om på rakan så står hans mätare på 150. Det ger kanske ett hum om hurdant acc det är i 250´n. Det är ju bra mycket sämre än alla 600+ vilket märks. Eller så är det lättare att få högre utgångshastighet med den lätta hojen.

Jag kommer bla. köra supermoppe så då kan vi ha snigeltävling på rakan du och jag!

/HW

Jag är gammal, ringrostig, kass och numera luträdd...så jag satsar på att komma under 1.58.
Sviesta blir nog bra träning eftersom jag är bättre på vänsterkurvor. :3freak

/A

Rundningsmärke skrev:
Jag är gammal, ringrostig, kass och numera luträdd...så jag satsar på att komma under 1.58.
Sviesta blir nog bra träning eftersom jag är bättre på vänsterkurvor. :3freak

/A
Ahh, du har fått ihop härket! Du kommer inte under 1.58 för jag kommer att ligga före och köra på som bäst 1.59 och på sviestad går det inte att köra om :tungan

FZ1 skrev:
Ahh, du har fått ihop härket! Du kommer inte under 1.58 för jag kommer att ligga före och köra på som bäst 1.59 och på sviestad går det inte att köra om :tungan
Fint, då har jag en långsam förare att ta rygg på innan jag fått upp ångan. :rolleyes:
Ska du dit den 1:a, 16:e eller både och?

/A

Jag kollade prexist på SMHI.se och det skall regna Torsdag morgon och kväll i Linköping. Som det ser ut nu så blåser jag av det hela.... Jag kollar vädret igen imorrn.

Dessutom har jag kaxxat för mycket mot HW så man törs knappt visa sig där igen :( Jag kommer aldrig att kunna leva upp till min kaxighet på banan :(

Hej, gissar jag kör från Statoil Kungens Kurva 06:11 på torsdagen - troligen med Svante (evt. Olle), 06:30 pluckar vi upp #Olsson# och Hulken på Statoil Södertälje. Sen kör vi 139.2 km/t och när vi kommer till Nyköpingsbro svängar vi in och tar Hasse med på raka spåret till Linköping...

- Jag har beställt att regnet stannar i himlen... :yoparty

Hur mobbad blir jag om jag skulle dyka upp?

-gubbe
-gamla däck
-aldrig kört bana
-kloträdd

Seriöst, kommer jag vara i vägen för er andra? Eller finns det möjlighet att köra hyfsat långsamt och lära sig/få smak för bankörning? Och kom inte och säg att "Det är klart du ska åka" om jag kommer att vara i vägen för alla andra, då finns det kanske bättre tillfällen för mig att ha premiär, ärlighet är bättre.

Det är bra om du kommer så Roller slipper vara långsammast.

Edit: Ärligt talat är nog du den som behöver kursen mest av alla och den som kommer ha störst behållning av den. En lämpligare kurs blir svårt att hitta då vi skall gå igenom spårval, kurvtagning inbromsningar och fjädringsinställningar.
Grunderna för att överleva en bankörning med andra ord!

/HW

RoLLER skrev:
Jag kollade prexist på SMHI.se och det skall regna Torsdag morgon och kväll i Linköping. Som det ser ut nu så blåser jag av det hela.... Jag kollar vädret igen imorrn.

Dessutom har jag kaxxat för mycket mot HW så man törs knappt visa sig där igen :( Jag kommer aldrig att kunna leva upp till min kaxighet på banan :(

Du kanske skall stanna hemma och plugga geografi istället. Kollar man smhi så hittar man moln men fan inget regn över linköping. LiDDDDDköping möjligtvis men inte här!

/HW

HW skrev:
Det är bra om du kommer så Roller slipper vara långsammast.

Edit: Ärligt talat är nog du den som behöver kursen mest av alla och den som kommer ha störst behållning av den. En lämpligare kurs blir svårt att hitta då vi skall gå igenom spårval, kurvtagning inbromsningar och fjädringsinställningar.
Grunderna för att överleva en bankörning med andra ord!

/HW
Låter ju som upplägg helt OK, vad jag behöver!

Jag kanske överdrev lite, har en del mil bakom mig, men jag vill inte vara i vägen om alla andra är supersnabba... Är det OK så hänger jag nog på?!

Galne Dansken skrev:
Hej, gissar jag kör från Statoil Kungens Kurva 06:11 på torsdagen - troligen med Svante (evt. Olle), 06:30 pluckar vi upp #Olsson# och Hulken på Statoil Södertälje. Sen kör vi 139.2 km/t och när vi kommer till Nyköpingsbro svängar vi in och tar Hasse med på raka spåret till Linköping...

Kan man hänga på? Ev. kvartar jag i Nyköping men troligast åker jag från Sthlm.
/Hasse

Galne Dansken skrev:

Oki Doki

det ska inte regna i morgon. det står så i dn, och dn är en säker källa. jag kommer antagligen också infinna mig vid statoil i kungens kurva i morgon bitti.

anja skrev:
det ska inte regna i morgon. det står så i dn, och dn är en säker källa. jag kommer antagligen också infinna mig vid statoil i kungens kurva i morgon bitti.

02562.gif

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back