2 nya bandagar på Sviestad, lite dubbelpostning

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
Jag kände likadant jag.... Jag va nervös innan dessutom. Dom delar in det hela i 3 grupper. Långsam mellan och snabb. Dom som håller i det hela på Sviestad är ju oxå måna om att det inte ska vara några olyckor och alla skall trivas och ha kul. I långsamma behöver du inte kkänna dig ivägen. Det lovar RoLLER. Åk dit och ha kul nu.

bmwjohan skrev:
jag tycker att han ser ut att va snabb som fan. hur snabb är han då? åker han i mellansnabb grupp eller?

jag vill verkligen komma till sviesta och testa bankörning, men det vore så trist ifall jag bara kommer att ligga ivägen och förstöra för andra. jag vill ju inte känna mig tvugen att köra över min förmåga för att försöka hålla mig undan heller för ifall jag kör av så måste väl alla stå och vänta medans jag plockar delar.

Goodstuff skrev:
Släpp prestigen!
Åk dit och kör i ditt tempo. Oavsett om du blir omkörd av alla andra.
Du kör väl för ditt eget nöjes skull och inte för att vara tuff? :va

Jag kör BARA om det e tjejer i publiken!!! :tuttar

Jomen här svamlar du, serru. Den sextonde juli finns ingen långsam grupp. Dock tror jag inte att nån tar illa upp för att nån annan kör sakta, så länge du håller spåret och inte vinglar och har dig.

Mattias skrev:
Jomen här svamlar du, serru. Den sextonde juli finns ingen långsam grupp. Dock tror jag inte att nån tar illa upp för att nån annan kör sakta, så länge du håller spåret och inte vinglar och har dig.

Vad är det då? Vad har jag anmält mig till egentligen ???

Är det tävlig, tidsträning? Jag SKA vinna!!!

bmwjohan skrev:
jag tycker att han ser ut att va snabb som fan. hur snabb är han då? åker han i mellansnabb grupp eller?

jag vill verkligen komma till sviesta och testa bankörning, men det vore så trist ifall jag bara kommer att ligga ivägen och förstöra för andra. jag vill ju inte känna mig tvugen att köra över min förmåga för att försöka hålla mig undan heller för ifall jag kör av så måste väl alla stå och vänta medans jag plockar delar.

EDIT: Man skall inte ironisera så mycket var det ju. Så jag deletade allt :D

Last edited:
#Olsson# skrev:
Jag tror långsamgrupper kör runt 1:02-1:04. Mellan kör på typ höga 58or. En bra idé är att ta några varv på gocartbanan för att få upp tempen till 85-90 grader. Under 80, så ska man inte ge sig ut tror jag. Mitt första åk fick jag utskällning. Instruktörerna låg bakom och blinkade med heljlus för att jag skulle kasta mig in i depån och släppa förbi de snabba. Det var iofs mitt fel. Millen toppar iofs 285 eller så men jag var aldrig över 270. Känns lite jobbigt att man förstör för så många. Men om man kör precis på gränsen hela tiden, men helst utan släpp så lugnar dem ner sig lite. Jag var faktisk lite förvånad att tempot är så extremt uppskruvat. Men det är värt det endå :tummenupp

Ska lägga på slicks till nästa gång o se om det går att pusha lite till. :D

Va fan är det frågan om!?!?! Va fan har jag anmält mig till....??? Jag trodde det va en vanlig bandag.... Nu vågar fan inte JAG heller åka dit asså....

HW har lurat in mig i ett MotoGP race den djäveln!!!!!

RoLLER skrev:
Va fan är det frågan om!?!?! Va fan har jag anmält mig till....??? Jag trodde det va en vanlig bandag.... Nu vågar fan inte JAG heller åka dit asså....

HW har lurat in mig i ett MotoGP race den djäveln!!!!!

:rofl :rofl :rofl

Nu vet jag ju inte vad du kör med för tidsenheter, men i svenska minuter och sekunder så går det på 1.08,3 i filmen. :D

Mattias skrev:
Nu vet jag ju inte vad du kör med för tidsenheter, men i svenska minuter och sekunder så går det på 1.08,3 i filmen. :D

Samma som jag använder när Mattias kör slingerbulten.

Menar du att den e missvisande så blir jag deprimerad.

Jo jag var bokad faktiskt. Men jag bangade för att det skulle regna enligt SMHI.se. Vilket det gjorde oxå men inte förens kl. 14 va?

#Olsson# skrev:
Torsdags - Sviestad. Trodde du var bokad. Kan ha fel iofs.

#Olsson# skrev:
Jag tror långsamgrupper kör runt 1:02-1:04. Mellan kör på typ höga 58or.
Om det är en normal långsam grupp så inte går det i 1.02 tempo i alla fall! Snarare 1.10-1.15. Långsam grupp är för alla, vare sig du kör sporthoj, custom eller touringlok så är du lika välkommen. Det är INTE roadracingträning utan trafikövning där man ska kunna tänja på sina gränser utan att få möte med en traktor.

Torkel skrev:
Om det är en normal långsam grupp så inte går det i 1.02 tempo i alla fall! Snarare 1.10-1.15. Långsam grupp är för alla, vare sig du kör sporthoj, custom eller touringlok så är du lika välkommen. Det är INTE roadracingträning utan trafikövning där man ska kunna tänja på sina gränser utan att få möte med en traktor.

Jag skulle skojsa lite med BMVjohan. Jag har tagit bort det nu. (Man skall inte skojsa för mycket enl reglerna)

Till dig BMWjohan, inga problem :tummenupp Du kommer inte vara i vägen. Det visas en oerhörd respekt på banan mot alla förare. Speciellt på Sviestad skulle jag tro. Kör i ditt tempo och det blir hur bra som helst, helt utan stress.

/h

#Olsson# skrev:
Det visas en oerhörd respekt på banan...

Ehrm... Visar Mattias Respekt :D Har aldrig varit med om nån som fått så mycket avhyvlingar på löpande band...

Se till att inte vara i samma grupp som honom bara... Annars blire hårit' :brinnerup

Haha, vafaaan... Jag kan faktiskt inte hjälpa att Sveriges alla grinollar var samlade på Sviestad den kvällen.

Goodstuff skrev:
Släpp prestigen!
Åk dit och kör i ditt tempo. Oavsett om du blir omkörd av alla andra.
Du kör väl för ditt eget nöjes skull och inte för att vara tuff? :va

nej nu har du missförstått mig. jag känner absolut inte alls att jag måste prestera på något sätt för jag har aldrig påstått att jag är bra på att köra. jag ville inte vara allt för mycket ivägen bara. men i och för sig när jag tänker efter så när man kör gokart så är det ju kul med snubbar som är lite långsammare för då får man köra om dom och omkörningar är kul.

hur som helst så kommer jag dit. först måste jag bara besiktiga hojen den 12'e så jag får vänta tills dess för att se att hojen går igenom. hoppas bara att det finns platser kvar då.

*/ ?>
Back