15000:- hittelön

Har 4 crossar som kör runt i Tumba!
Bland annat din cross! Dom håller tilll vid branta backen i Tumba. Jag vet vart dom har sitt garage.
Dom körde ganska mycket för 2 veckor sen o bara hetsa polisen för att få snutjag.
Är i 15-18 års åldern.

E så jävla less på packet så det e galet.... Crossarna låter fanimej VARJE natt. Drägg som inte har några liv:huvet:huvet:huvet:huvet

Last edited by a moderator:
Ska vi inte bara åka och hämta tillbaka crossen då? Hur svårt kan det vara att övertala snorungar?

Har 4 crossar som kör runt i Tumba!
Bland annat din cross! Dom håller tilll vid branta backen i Tumba. Jag vet vart dom har sitt garage.
Dom körde ganska mycket för 2 veckor sen o bara hetsa polisen för att få snutjag.
Är i 15-18 års åldern, små svarta saker.

E så jävla less på packet så det e galet.... Crossarna låter fanimej VARJE natt. Drägg som inte har några liv:huvet:huvet:huvet:huvet

att dem låter är väl inte ett lika stort problem som att dem är stulna? UT MED ADRESSEN PÅ SH OCH SAMLA ARMÉN :machinegu

Har du någonsin försökt prata med sådana ungar som Lindqvust beskriver? Går inte, har försökt :näsblod <-- jag om jag hade otur.

"Övertala" innebär nog mer än prata ;)

Fan va trött man blir på packet! Tre prickar, sen avrättning..

Påminner er att hålla er till lagen vad gäller PUL och hänga ut personer. Trist, men så är det!

Skicka Polisen på dom istället. Det är det bästa som går att göra i den här situationen.

Har du någonsin försökt prata med sådana ungar som Lindqvust beskriver? Går inte, har försökt :näsblod <-- jag om jag hade otur.

Nu tänkte jag väl inte enbart på just verbal övertalning....

Påminner er att hålla er till lagen vad gäller PUL och hänga ut personer. Trist, men så är det!

Skicka Polisen på dom istället. Det är det bästa som går att göra i den här situationen.

Att ringa polisen om sådant känns lite som att stöldmärka hojen med blyertspenna för att vara säker på att ingen tar den om man lämnar den med nyckeln i. Finns 3 små skitungar som åker runt här med varsin - säkerligen stulna - cross. Flera personer har ringt polisen som svarar att de ska titta på det där, under närmaste timman efter telefonsamtalen har man fortfarande kunnat sitta på balkongen och titta ner medan de kör runt i lekparken och på dagisgården nedanför...

Last edited:
Det finns skrivna lagar o oskrivna lagar... När man kommer i kläm mellan dem så är det iaf för mig uppenbart vilken jag ska följa. Om man ändå mötte dessa jävlarna i dörren. Eller nere på stan när de står där utanför konsum med ens hoj. Hade slått över för mig iaf.

Tipsa polisen om att det finns "stora mängder" stöldgods i det garaget?
Skämtar du??
helt OT men..
När jag bodde i Tullinge (och senare i Tumba) så hade några små löss stulit en liten asfaltvält som de tuffade omkring med på gångvägarna, inte särskilt diskret heller..
Två polisbilar + hundbil på plats.
Tror ni att de fick tag i lössen? Icke. :gnissla
Händelser som denna gör att man tappar förtroendet..
När jag gick vidare med detta så fick jag höra att efter kl 02 på natten så var det en patrull/en bil som ansvarade för hela Huddinge! Dvs Huddinge Tullinge, Tumba ända ner till Tungelsta..
Kan inte vara lätt att vara polis.
(Må raderas som OT om så önskas)

Blir ju helt förbannad av att läsa sånt här... Lider verkligen med dig. Själv har jag inte blivit av med något fordon än, men min stackars far har blivit av med båtmotorn, två ggr...

Hoppas du får fatt i skitungarna och får dom att "börja gråta". Drägg ska inte behandlas bättre. Hoppas verkligen du lyckas få tillbaka crossen!!

Skämtar du??
helt OT men..
När jag bodde i Tullinge (och senare i Tumba) så hade några små löss stulit en liten asfaltvält som de tuffade omkring med på gångvägarna, inte särskilt diskret heller..
När jag gick vidare med detta så fick jag höra att efter kl 02 på natten så var det en patrull/en bil som ansvarade för hela Huddinge! Dvs Huddinge Tullinge, Tumba ända ner till Tungelsta..

de är ju upptagna med att göra TV-program på allt "bra" de gör! visa lite respekt!!!!

hörde på aschbergs radio om tanten som fick bekosta en sökning på vilka som hade ringt henne innan inbrottet för polisen vägrade eller orkade inte. tack vare detta som tanten gjorde själv gjorde att inbrottstjuvarna åkte fast.

ring och säg att det pågår en hundfight med kamphundar i garaget så kommer de i högsta hugg för att avliva närmsta hund de hittar oavsett om den sitter skiter, pissar eller bara sitter ner:hihi

Dom gör faen aldrig något åt sådant. Vet inte hur många gånger folk ringt om att ett visst klientel håller på at bryta bilar på parkeringarna Sollenkroka och Stavsnäs och inget hänt.

Inte ens när det finns på video.

Dom är väl upptagna med att fylla i plåtpolisprotokoll och mäta blinkersavstånd.

Ni får göra tvärtom - istället för o ringa in att 10 (bla bla) knivhotar dig , ändra till att du håller på att slå ner 10 (bla bla) med basebollträ - då kommer dom fort:D

Har hänt att en ringde och sa att han skulle döda en biltjuv - fan va fort dom kom - stod i tidningen:hihi - när han i tidigare samtal sa att biltjuven vifta me kniffen framför han i badrock hände inget:3freak

Skämtar du??
helt OT men..

Jag tror alla poliser VILL kunna hjälpa alla på det förväntade sättet, men underbemanningen är en verklighet. Har själv en polis inom släkten och vet väl hur det fungerar och hur svårt det är att hinna med allt.

Jag hade personligen gärna lagt en dedikerad 500-ing i skatt varje månad på att flerdubbla antalet patrullerande polis ute i samhället. Det behövs, oavsett hur snälla och fina invånarna i Sverige må sägas vara...

Att ringa polisen är en återvändsgränd!!

Va en annan tråd uppe innan om en stulen 690 som höll till vid mitt garage och hade även 2 stulna vattenskotrar plus 2 stulna crossar. Ringde FLERA gånger då dom var där samtidigt som mig.
Men kom polisen? NEJ

Jag har gett upp o ringa snuten......

Tycker synd om mina barnbarn.....

Jag hade personligen gärna lagt en dedikerad 500-ing i skatt varje månad på att flerdubbla antalet patrullerande polis ute i samhället. Det behövs, oavsett hur snälla och fina invånarna i Sverige må sägas vara...

”Vi lagför färre personer i dag med 20 000 medarbetare än vad vi gjorde med 17 000 medarbetare. Det är faktiskt lite problematiskt att bortförklara. Det är jättesvårt”, säger han.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/polischef-varnar-studenter-for-att-tipsa-medier

nej, det är knappast en polisstat sverige ska bli, det är illa som det är med den utbredda övervakningssamhället.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT