15000:- hittelön

Och hur många poliser va det inte i jakten på en fortkörare? + helikopter och en vägbom.
Är enbart hur dom prioterar brotten! Tur att man flyttat ifrån Tullinge, Tumba och Alby..

Hela min tanke var alltså att om Linkan vet var de har sitt garage och förvarar stöldgodset så ringer man och ger den infon. Ett garage drar ju inte så fort polisen dyker upp till skillnad från när man ser någon åka omkring på en stulen hoj.

Vet att dom iaf tidigare åkt på förråd med stöldgods.

Hur svårt ska det vara egentligen? Den polisman pekar på skall dömas. Pekar polisman med hela armen skall det dömas till maxstraff i straffskalan. Bort med domstolarna som vill upprätthålla beviskrav och bara hånar polismän.

Vad spelar det för roll om vi dömer fler oskyldiga om vi samtidigt dömer fler skyldiga? :yoparty

Tror inte någon människa resonerar på detta vis den dagen denne blir dömd trots att denne var oskyldig.

Last edited:
Tror inte någon människa resonerar på detta vis den dagen denne blir dömd trots att denne var oskyldig.

Så du menar att detta skulle vara ett forum fullt av obetänksamma män som vill sänka beviskrav men som skulle gråta om de själva blev oskyldigt dömda? Jag skulle inte våga påstå något sådant. Tror nog att de som vill sänka beviskraven är män nog att ta några år på anstalt för ett brott de inte begått bara de vet att fler blir dömda. Annars skulle det ju vara någon form av hyckleri...

Har 4 crossar som kör runt i Tumba!
Bland annat din cross! Dom håller tilll vid branta backen i Tumba. Jag vet vart dom har sitt garage.
Dom körde ganska mycket för 2 veckor sen o bara hetsa polisen för att få snutjag.
Är i 15-18 års åldern.

E så jävla less på packet så det e galet.... Crossarna låter fanimej VARJE natt. Drägg som inte har några liv:huvet:huvet:huvet:huvet

Du råkar inte sett om någon KTM 400 exc bränner runt i det gänget?? Blev själv av med min enduro för 4 veckor sedan i Söderby mellan Salem och Tumba. :(

Last edited by a moderator:
WW har alltså fått hård konkurrens i detta tråkiga men ädla arbete mot packet. Creds till dig!

Tack Kricke.. alltid nice med lite cred :) Det finns många andra på SH än jag och WW som har gjort livet surt för både professionella samt joyrider tjuvar vilket i sig är en ständig kamp i motvind och det måste vi fortsätta att göra även om packet blir friad av någon feg åklagare..

Alla kan hjälpa till och det behövs.

Påminner er att hålla er till lagen vad gäller PUL och hänga ut personer. Trist, men så är det!

Skicka Polisen på dom istället. Det är det bästa som går att göra i den här situationen.

Gör en tråd på flashback med personuppgifter o länka dit bara, då har inte sporthoj brutit mot något.

Einstein!! Du tror inte jag redan ringt snuten o bett dom komma o kolla garaget!

Men dom måste få ett godkännande av åklagare... Tror du dom har skickat det vidare till åklagaren:rolleyes:
NEJ:huvet

Hela min tanke var alltså att om Linkan vet var de har sitt garage och förvarar stöldgodset så ringer man och ger den infon. Ett garage drar ju inte så fort polisen dyker upp till skillnad från när man ser någon åka omkring på en stulen hoj.

Vet att dom iaf tidigare åkt på förråd med stöldgods.

Ja va faaan, jag följde spår mot Tumba dagen efter den blivit stulen. Men Tumba är stort så det gav inte mycket! Till er som vet något. PM.a adress! Måste ta mig dit och ta tillbaka skiten ! lär va halvt sönderkörd men skitsamma! Någon som är sugen på ett "besök"

PM a mig med all info ni har! Supertacksam för all hjälp Lindquist och Slangklämman :yoparty YOU ROCK!!!

visst e det bra att folk hjälper till & visar lite civilkurage, spanar, håller koll på tjuvar mm

men det e bara dumt att skriva rasistiska inlägg, skriv då hellre att det är en Apa, idiot, pucko som gjort det.
undvik ord som är kränkande för annan folkgrupp helt enkelt.

annars blir vi/jag tvungen att radera inlägg/stänga tråden & det vill varken jag eller ni som startar trådar/hjälper till

// Henke

Crossen är fortfarande hos polisen för ungjäveln som tog den gör anspråk på den. komplicerat detta
:va Ska han ha köpt den i God tro då?
Men det är ju borttaget.
Det är nu du ska skramla fram alla bilder du har på den, kvitton och detaljer på speciella repor, saker du ändrat osv osv.
Allt möjligt skit som kan tänkas vara oviktig är viktig.

Som exempel.
Min högra kylarvinge på Huskvarnan sitter fast med två krysspår rudskalle skruv, en 6-kants M6 med kryssspår och en svart M6 insex med två blanka brickor.
Den ena skruven med Rundskalle går inte att skruva loss eftersom att den ingjutna muttern i tanken roterar i sitt fäste så därför måste man slita loss kylarvingen.

Sånt är omöjligt för en tjuv att veta, men för mig är det simpelt.
Eller att helljusknappen är lagad men en skalle från ett stort buntband.
Den är fastlimmad med vit plastsvets.
Ljuskåpan sitter med tre gummifästen eftersom det fjärde är trasigt.
Den saknade delen ligger i min låda och kan matchas ihop med kåpan.

Förstår du grejen :tummenupp

jo det är det jag håller på med nu med polisen. dem jobbar inte direkt jättesnabbt och det blir inte lättare av att jag inte skrivit upp något ramnr. Men jag har skickat in banköverföringen som gjordes när jag köpte den , bilder osv osv tror inte det är något problem men det drar ju ut på tiden. Man har ju levt i en drömvärld att det "händer ju inte mig". men nu vet man bättre och har blivit överdrivet försiktig.

Hur kan tråden komma att hamna om poliser och straffskalor? Det borde kanske handla om hur man går ihop och letar upp de skyldiga.

Vad är det för fel om man kallar det grannsamverkan, fota och filma buset eller vad man nu gör, jag tror att man skulle kunna prata allvar med de ligisterna om man är några stycken.

Och nej jag tycker inte man ska publicera namn på buset.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman