120 km/h på motorvägar

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

Se tråden för frågan

• Antal röstningar
    0
Flamma77 skrev:
Jo... och jag menade att vissa människor i trafiken nog skulle behöva lite hjälp på traven med att anpassa sig till omgivningsfaktorer som kan orsaka att de kör ihjäl sig...
:)
jo tror jag nämde något liknande tidigare men formulera mig på ett annat sätt

Bingo skrev:
Nej, uppgiften stämmer helt enkelt inte. Det är betydligt färre dödade och skadade idag än det var för 20 år sedan.

Sorry.
Jag glömde att Ugluk:s uppgifter och uppafttningar ofta är gripna ur luften och inte kan tas på allvar..

Bingo skrev:
Nej, uppgiften stämmer helt enkelt inte. Det är betydligt färre dödade och skadade idag än det var för 20 år sedan.
Lite lätt generad lägger jag upp länken till statistiken. Du behöver inte påpeka att det står "döda och skadade". Det har alltid hittills presenterats för mig som "döda och allvarligt skadade". Dumstrut på mig.
SMCs jämförelsestatistik

Von Gordis skrev:
Sorry.
Jag glömde att Ugluk:s uppgifter och uppafttningar ofta är gripna ur luften och inte kan tas på allvar..
Uppfattningarna kanske, även om jag inte vill tro det. Uppgifterna är det aldrig, även om jag klantar till det ibland.

Ugluk skrev:
Lite lätt generad lägger jag upp länken till statistiken. Du behöver inte påpeka att det står "döda och skadade". Det har alltid hittills presenterats för mig som "döda och allvarligt skadade". Dumstrut på mig.
SMCs jämförelsestatistik
Man kan lätt komma till en felaktig slutsats om man utgår från felaktiga data. Nu vet du att det är fri fart som gäller :)

Ugluk skrev:
SMCs jämförelsestatistik

Du kan kolla lite på länken i min post #60, där finns det lite annat gos sammanställt också. Bra kvällslektyr.

-- P

Pejo skrev:
Du kan kolla lite på länken i min post #60, där finns det lite annat gos sammanställt också. Bra kvällslektyr.

-- P
Grafen påminner starkt om den SMC så gärna presenterar. Bra jobbat, och helt klart en utmärkt utveckling.

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo