11:e september - för sex år sen

Nu kan jag i och för sig inte definitionen på världskrig, gissar dessutom att den rådande är något förlegad då man på 40-talet tydligen ansåg att ett krig mellan typ 7 länder blir ett världskrig

jag kan inte heller definitionen på världskrig, för mig är det i storleksordning som 1:a och 2:a i antal döda och antalet länder(kan variera) som är med

jag själv håller det för troligt att det blir ett WW3 med den röran som är, tror inte man kommer ur situationen på annat sätt, även om det vore bra ifall man gjordet det.

den här killen menar att USA redan är i WW3 och att Bush bör deklarera det.

Man kan deklarera vad man vill men ett ev anfall mot Iran skulle inte skapa ett världskrig, fortfarande med reservationen för att jag inte vad definitionen är. :)

jag kan inte heller definitionen på världskrig, för mig är det i storleksordning som 1:a och 2:a i antal döda och antalet länder(kan variera) som är med

jag själv håller det för troligt att det blir ett WW3 med den röran som är, tror inte man kommer ur situationen på annat sätt, även om det vore bra ifall man gjordet det.

Så vilka länder tror du kommer ingå?

Last edited:
ett ev anfall mot Iran skulle inte skapa ett världskrig

jag är inte lika säker på det, tror inte USA kan anfalla hur många länder somhelst utan att det kör ihop sig på ett eller annat sätt

Så vilka länder tror du kommer ingå?

svårt säga men USA är en väl en tippad kandidat :rolleyes: England, Israel, Iran och några till (jag är ruggigt dålig på länder i mellanöstern)

Ryssland har börjat spänna musklerna på sistone, Kina växer snabbt

Last edited:
Tack för det. Jag skulle vilja be dig uppskatta tidsåtgång och hur många personer som behövs för att rigga ett 47 våningar högt hus i centrala New York med sprängämnen i syfte att genomnföra en kontrollerad rivning. Ta mellan tummen och pekfingret bara, vad skulle du säga låter rimligt?

Bra fråga. Den borde ställas till en expert på kontrollerad demolering (finns det såna i Sverige?). Det är ett omfattande jobb helt klart, sprängmedlen måste ju apteras direkt på bärande balkar, alla kablar dras etc. En veckas jobb för 10 gubbar kanske?

tills typ 2 dagar innan 9/11, ironiskt nog vem blev den nya chefen för sec på WTC?

Former FBI Al-Qaeda Expert Begins Job as Head of Security at the WTC

http://media.pbs.org/asxgen/general/windows/media4/frontline/2103/windows/manwhoknew8_hi.wmv.asx

http://media.pbs.org/asxgen/general/windows/media4/frontline/2103/windows/manwhoknew9_hi.wmv.asx

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/knew/

john-p-oneill-1.jpg

Last edited:
riktigt men det kanske ligger några år bort, Ryssland rustar, Kina växer snabbt.

Hur ska du ha det? Nyss var det helt överflödigt med ett militärt försvar, nu feberyrar du om tredje världskriget?

jag är inte lika säker på det, tror inte USA kan anfalla hur många länder somhelst utan att det kör ihop sig på ett eller annat sätt

Det räckte bra med ett för att det skulle köra ihop sig ganska duktigt. Motståndsviljan är ganska långt från knäckt i Irak. USA har lidit förluster på över 25000 man varav ca 4000 stupade. Fortfarande stupar tre-fyra om dagen i snitt.

Last edited:
Bob Bowman's open letter to the Pentagon:

http://www.thepatriots.us/

"We in the U.S. military would never consider a military coup, removing an elected president and installing one of our own. But following our oath of office, obeying the Nuremberg Principles, and preventing a rogue president from committing a war crime is not a military coup. If it requires the detention of executive branch officials, we will not impose a military dictatorship. We will let the Constitutional succession take place. This is what we are sworn to. This is protecting the Constitution, our highest obligation. In 2007, this is what is meant by “Duty, Honor, Country.”"

Kanske det blir USA's militär som själva sätter stopp för galenskaperna.

Alltså, man lyckades dra alla tåtar till alla sprängladdningar i tre skyskrapor utan att någon märkte det? Inte ens de tusentals människor som jobbade där? Bra gjort.

Kan ingen svara på mina frågor snart och förklara den här videon? Jag vill veta om det är nånting jag missar!

Alltså, man lyckades dra alla tåtar till alla sprängladdningar i tre skyskrapor utan att någon märkte det? Inte ens de tusentals människor som jobbade där? Bra gjort.

Haru inte hört talas om bluetooth?! Det är ju lixom trådlöst senila gubbfan! :mad:

Du glömmer att det finns inget land som kan mäta sig med USA i militär styrka, ännu.

Därför blir man så grymt imponerad över att de klarar av att bomba sönder ett av världens fattigaste länder, Afgahanistan, för att komma åt talibanerna som de själva hjälpt komma till makten. Det påminner lite om den där Saddam som de oxå hjälpte komma till makten. Sen är de kul att de är tjuriga på Iran, ett land som blivit mycket som det blev tack vare att..... tada (<- markus uttryck) USA hjälpte Saddam när Irak anföll Iran under revulutionen, vilket i sin tur medförde att Iran blev den islamistiska stat som det nu faktiskt är efter att ha varit en av de mest väst-lika länderna i mellanöstern med högutbildade engelsktalande och sekulariserade invånare...

...men det är bra.. kom igen, befria Irakiera, inför lite bättre förhållanden för kvinnor och annat...

Men vänta nu, sover inte USA i samma säng som.. tada..(känns skönt att säga Tada!).. Saudiarabien.... Från vilket land kom huvuddelen av 911-terroristerna?!
INGEN av dem kom från Irak men väldigt många kom från landet som USA gillar... TADA.. SAUDI ARABIEN!!..

...och hur ser demokratisituationen ut i Saudi? hur ser kvinnornas rättigheter ut i saudi?...

men det är bra.. Markus och GW Bush är konsekventa! :tummenupp

USA hjälpte Saddam när Irak anföll Iran under revulutionen, vilket i sin tur medförde att Iran blev den islamistiska stat som det nu faktiskt är efter att ha varit en av de mest väst-lika länderna i mellanöstern med högutbildade engelsktalande och sekulariserade invånare...

Högutbildad i denna fråga kan man inte beskylla dig för att vara i alla fall. :rofl
Du har ju inte en aning om vad du svamlar om, i vanlig ordning då. :pannkyss

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...