”Formula 80-87”

Tackar för bra inlägg. Passar på att tacka alla andra för svar åxå.
Jag är ev. intresserad av ett set kåpor.
Ja, man vill ju gärna följa regelementet så inte det blir nåt strul.
Får du plats med 180-däck bak? Det är väl det billigaste att hitta om man vill köra på beg.-däck.



Jag vill åxå ha :yoparty

Ett set kåpor kan jag nog ordna. Måste bara tänka till så jag inte lovar för mycket. Skulle isåfall kosta ca 4000 kr för att jag ska tycka att det är värt det.

180 bak är inga problem.
 
Kul att du hittat hit:tummenupp.

Ångrar mig mycket att jag sålde den hojen, jag kostade på den så mycket.

Du får inte gömma att gaffel är preppad för mindre friktion och ISR oken var byggda för 24timmars race i USA och är lite special. Plus att skivora var det senaste från ISR och kom ut till allmenheten ett eller två år senare torr jag.

Synd att jag sålde Harris swingnen innad du köpt hojen, den hade passat bra nu när hojen går i denna klass.

Jag tackar åter igen för köpet.
 
Lite exempel på hojar som körts i klasserna de sista åren.

Formula 1:

Suzuki gsxr750
Suzuki gsxr1100
ISR/suzuki 750
yamaha fzr1000
MotoGuzzi LeMans II
Harris Ducati
Hd sportster
Bimota yb4
Honda cbr1100
ducati tt1
buell rr1000
honda vfr750
triumph trident!
yamaha rd500
suzuki rg500gamma

Formula 2:

honda cbr600
honda rs250
honda rs125
yamaha tzr250
yamaha rd350
backer rd380
yamaha rd250
esw rotax 250
honda ns400 (osäker på modellbeteckning)
esw-Morbidelli 250
honda vfr400
yamaha tz250
esw-yamaha tz250
harris rotax 250
yamaha tz350
yamaha tz125


Har säkert missat någon cykel men det finns ju utrymme för att inte vara som alla andra i klassen :yoparty
 
Ett set kåpor kan jag nog ordna. Måste bara tänka till så jag inte lovar för mycket. Skulle isåfall kosta ca 4000 kr för att jag ska tycka att det är värt det.

180 bak är inga problem.

Blir det billigare om man beställer fler kåpset?
Har en 750 -87, antar att det är samma kåpor.
 
Finns det någon som gjuter kåpor till fzr 1000 87?Håller på och gör i ordning en fö formula 80-87:banana
 
57 dagar kvar till start....
visabild.php
 
Jaha. Då har det hänt lite på räjshojbyggarfronten. Fått tag på 2 par 17"-fälgar.
Ena paret var Suzuki, fram 3.5"-17. Bak 5.5"-17. Där ska de ju funka med 180däck bak.

Det andra paret var Yamaha, fram 3.5"-17.
Men bak var det 5.0"-17.

Vad tror ni. Är det ok med 180däck på en 5.0"-fälg? Eller blir det för smalt med skum profil som följd??? :confused:
 
Last edited:
Suzuki 7/11

Är det någon som kör GSXR och har reglementsenliga chassi och uppdateringstips?:va
HAr precis köpt en suzuki 7/11 som gått forgotten era i England och planerar att köra något formula race om tiden tillåter :D:D
 

Bifogat

  • gix3.JPG
    gix3.JPG
    60.8 KB · Visningar: 135
  • gix2.JPG
    gix2.JPG
    54 KB · Visningar: 125
är det 89 ram med 88 motor eller?

Nä en 88 ram (89 är väl inte tillåtet) "GSXR 750 modellår 1985, 86 og 87 er tillatt. 1988 modell som komplett sykkel er ikke tillatt, men rammen regnes som replika av en ramme som fabrikken kjørte race med innenfor aldergrensen for klassen og er derfor tillatt".
 
Nä en 88 ram (89 är väl inte tillåtet) "GSXR 750 modellår 1985, 86 og 87 er tillatt. 1988 modell som komplett sykkel er ikke tillatt, men rammen regnes som replika av en ramme som fabrikken kjørte race med innenfor aldergrensen for klassen og er derfor tillatt".

Men är det ok att använda även övriga chassidelar som gaffel och sving från en -88:a? I så fall är det ju bara kasta in en 1100 morot från en 86-88 och vips har man en rätt bra formulabajk.
 
Är det inte det "alla" gör?

Jo det verkar som så. Det byts till nyare bromsok, gafflar och hjul och andra grejer. Vart går gränsen? SÅ länge man sätter på grejer som liknar det som fanns 87 verkar det ok. Kan man då sätta på en gaffel från en R6 -02, då den inte är USD?
 
Jo det verkar som så. Det byts till nyare bromsok, gafflar och hjul och andra grejer. Vart går gränsen? SÅ länge man sätter på grejer som liknar det som fanns 87 verkar det ok. Kan man då sätta på en gaffel från en R6 -02, då den inte är USD?

En Marzocchi m1r gaffel från 87-88 är 41,7 mm i diameter. R6 gaffeln är
43mm? Det skiljer inte så mycket i diameter så det borde gå.... Men är du osäker vart "gränsen" går etter at ha läst reglementet så kontakta Sven Erik "Simms" Johansen. Kontaktuppgifter har du här:
http://www.crc.no/hXGZySgRnKXZ.25.idium

Lycka till med bygget!
 
En Marzocchi m1r gaffel från 87-88 är 41,7 mm i diameter. R6 gaffeln är
43mm? Det skiljer inte så mycket i diameter så det borde gå.... Men är du osäker vart "gränsen" går etter at ha läst reglementet så kontakta Sven Erik "Simms" Johansen. Kontaktuppgifter har du här:
http://www.crc.no/hXGZySgRnKXZ.25.idium

Lycka till med bygget!

Tack, jag ska försöka hålla mig till orginal så långt jag kan. Mest för budgetens skull. Det är nog bara fälgarna jag kommer byta.
 
Har en gixxer 7/11 till salu! En vanlig gathoj med 88:ans 750-kåpor(svarta), 88:ans 1100-fälgar med ISR-skivor(18"), och allt annat från 86:ans 750. MEN tyvärr en motor från 1100 -89. Alltså en icke godkänd 1127 cc motor. Pris 15000:-.
Tänkte bara nämna det om någon har en motor att bygga på!
Pm:a om någon vill ha.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top