ÄrR Garagesvängen med på uppkörningen??

mossen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Hoj
Hornet
Har hört bäde ja & nej om detta...hur ligger det till??

Och jag talar nu om tung mc...

Tacksam för svar! :tummenupp

Jag har me fattat de som 2005, det stog i nån tråd här för inte så länge sen!

Tänkt att den ska tas bort 2005, så ni som kör upp det här året slipper inte.

-Skall ersättas med ett mkt svårare moment kryp-stop-körning.

Kay skrev:

Jag skall göra allt för att bli av med mitt körkort och sen bli tvingad att köra upp igen så jag kan äga nya banan :Bugar :cool:

Kay skrev:

Nix, själva garagesvängen ersätts med att man ska vända hojen inom en ruta genom att leda den runt,
inte sitta på och köra som nu. Jättesvårt ? Definitivt inte. De som inte klarar det... :kocko

Nya manöverprovet däremot blir inte att leka med. 3 olika banor-kombinationer måste man kunna för vilken
som dyker upp på uppkörningen vet ingen utom inspektören.

Hett tips för den som ska köra upp på nya provet - ha en hoj med bra svängradie. Ducce rekommenderas inte.

mossen skrev:
Har hört bäde ja & nej om detta...hur ligger det till??

Och jag talar nu om tung mc...

Tacksam för svar! :tummenupp

Ja, det kommer att finnas med även detta år.

Nästa år kommer en ny bana vilket innebär att på en del i denna banan så ska du göra en krypkörning (sväng) som liknar garagesvängen. Så i princip så slipper man inte garagesvängen utan de lägger in den på banan i stället.

Tyvärr....

Är det bara jag som tycker att garagesvängen var ett av de vettigare momenten i uppkörningen? Det visar ju att man kan hanter kopplingen, balansen och att man kan krypköra.

(kan det bero på att jag endast kört den med 125a?)

Garagevändningen

Den dagen garagevändningen satt lossnade nåt i körningen för min del. Jag tycker att jag fick bättre kontroll även på serpentinbanan efter det.
Kan iof ha att göra med att jag hade mardrömmar om garagevändningen efter att ha hört alla skräckhistorier. Jag kör den på en fireblade, så bra eller sämre svängradie är nog mer vad man är van vid.

Nåt jag tycker saknas i teoriböckerna är det med att "MOTSVÄNGA" (vet inte vad det heter) Det var nåt jag fick information om här på sporthoj och som har gett mig mer trygghet på hojjen. Rädslan för skarpa svängar minskade. :tummenupp

Ducatista skrev:
Nix, själva garagesvängen ersätts med att man ska vända hojen inom en ruta genom att leda den runt,
inte sitta på och köra som nu. Jättesvårt ? Definitivt inte. De som inte klarar det... :kocko

Nya manöverprovet däremot blir inte att leka med. 3 olika banor-kombinationer måste man kunna för vilken
som dyker upp på uppkörningen vet ingen utom inspektören.

Hett tips för den som ska köra upp på nya provet - ha en hoj med bra svängradie. Ducce rekommenderas inte.

Man har ju hört en del rykten angående det nya manöverprovet. Vilket är sant egentligen? Är det här fakta eller bara ett rykte i mängden!?

Ursäkta min dumhet, körkort har jag ju inte än. Men Motstyrning??? Que?

p.grip skrev:
Ursäkta min dumhet, körkort har jag ju inte än. Men Motstyrning??? Que?

Ja, mooootstyrning?! Fattar du inte! Åååhhhhh vad tröög du är.
Jag kan visa dig så fort jag plockar ut hojen.
*suck* Alltid ska man ta hand om han...

Fudpucker skrev:
Ja, mooootstyrning?! Fattar du inte! Åååhhhhh vad tröög du är.
Jag kan visa dig så fort jag plockar ut hojen.
*suck* Alltid ska man ta hand om han...

Tyst med dig, du har ingen talan, din batterilösa spoling!!! :fatta!

Ducatista skrev:

Polaren körde upp på en Monster 1000.. Det funkade. Inspektören var tydligen mäkta imponerad av ljudet.

När jag körde upp så var det en snubbe som kom på en chopper.. Han hade inte direkt koll på att det var manöverprov vid uppkörning. :kocko

Mavve skrev:
Jag skall göra allt för att bli av med mitt körkort och sen bli tvingad att köra upp igen så jag kan äga nya banan :Bugar :cool:

Om du é så kåt på att göra uppkörningen så kan du klä ut dig till mig o göra min nu i sommar....
jag önskar att jag hade körkortet i handen. Det är INTE kul att göra prov!!!!!!

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026