Uppkörning Västerhaninge HJÄLP!

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Rätt orelaterat men är det på samma ställe som Farsta trafikskola kör? Visste inte att Tullinge var stängt för mc-uppkörning.
 

Felix83

Biker n00b
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 1999 Varadero
Jag gjorde fem uppkörningar för B kortet. A tog jag direkt. Känner mig faktiskt hyfsat säker på hoj men aldrig känt mig trygg i bilkörningen.

11 år gammal bild tagen strax efter jag fick ny tjänstebil. Var ny på jobbet dessutom.
View attachment 486378
När vi skulle hem från BB med vår dotter så repade jag upp kofångaren mot en betongsugga. Det var en Insignia i samma färg, så låt oss skylla på bilen!
(Jag klarade B-kortet på första försöket men behövde 4 uppkörningar för A)
 

FearCat

Medlem
Gick med
2 May 2016
Ort
stockholm
Hoj
-09 Honda CB600F
Ge mig adressen var det är så ser jag till att dyka förbi i tid och "hålla handen". Men du, provkör inte så att någon ser dig imorgon på plats. Skulle vara jättetrevligt för mig detta också ?
Adressen för körningen är industrivägen 1-5 i västerhaninge. Gud va mycket feedback jag får här. Känns redan bättre, tack så hemskt mycket för all tips och er erfarenhet ?
 

FearCat

Medlem
Gick med
2 May 2016
Ort
stockholm
Hoj
-09 Honda CB600F
En fråga angående krypkörning, jag har fått olika svar gällande ifall man alltid ska ha lite gas(konstant gas) och jobba med kopplingen eller brumma på när det behövs gas?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
En fråga angående krypkörning, jag har fått olika svar gällande ifall man alltid ska ha lite gas(konstant gas) och jobba med kopplingen eller brumma på när det behövs gas?
Där finns inga rätt eller fel. Gör det som känns bäst för dig. Sen kan du ha med dig att de godkänner rask promenadtakt. Du behöver inte snigla fram.
 

FearCat

Medlem
Gick med
2 May 2016
Ort
stockholm
Hoj
-09 Honda CB600F
Där finns inga rätt eller fel. Gör det som känns bäst för dig. Sen kan du ha med dig att de godkänner rask promenadtakt. Du behöver inte snigla fram.
Är det sant? Jag har kört typ 2-3 km/h för jag tänkt att det är de som gäller. Lyckas alltid tappa balansen vid vänstersväng så har fått "gasa" upp till kanske 6 km/h för att återfå balans.
 

Felix83

Biker n00b
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 1999 Varadero
Är det sant? Jag har kört typ 2-3 km/h för jag tänkt att det är de som gäller. Lyckas alltid tappa balansen vid vänstersväng så har fått "gasa" upp till kanske 6 km/h för att återfå balans.
När jag körde upp så var provförrättaren tydlig med att de tittar på hur bra kontroll man har, d.v.s. det är bättre att köra snyggt men lite snabbare (5-6 km/h) än långsamt med sämre kontroll.
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
r1200gs , MT 09 , och en jävla massa mc under 40+år :)
Är det sant? Jag har kört typ 2-3 km/h för jag tänkt att det är de som gäller. Lyckas alltid tappa balansen vid vänstersväng så har fått "gasa" upp till kanske 6 km/h för att återfå balans.
Släpp upp kopplingen..jobba med sk dragläget små nätta fingerövningar med koppling..så behöver du inte gasa!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Regnet kommer att dra bort och temperaturen blir lagom för motorcykelkläder. Det kommer att gå bra! :)

Vi syns om några timmar! :tummenupp
 

FearCat

Medlem
Gick med
2 May 2016
Ort
stockholm
Hoj
-09 Honda CB600F
Lite kort om dagen.

Den började med att jag fick i mot 3 timmars sömn. Jag åkte och hyrde släp för att få dit hojen. Kom väll ca 2 timmar för tidigt till provolatsen. Fick låna farsta trafikskola bana och värma upp, och när jag åkte tillbaka till parkeringen stod Peter och Old Badger där och var supertrevliga och positiva.

Sen var det dags, säkerhetskontroll, fick kolla stötdämpare fram. Lågfartsbana, gick som på räls, högfart och bromstest, inga problem.

Nu var det dags för den riktiga körningen. Vi åkte små landsvägar och grusvägar endast, fick stanna och starta från backe och göra en vändning på landsväg. Här gäller det att vara uppmärksam på alla utfarter och cyklister/gående. Ca 20-30 min senare körde vi tillbaka där jag möttes av dessa två hjältar som väntade på positiv svar. Och det fick dem, jag blev godkänd! Obeskrivlig känsla!! Jag är såå glad att jag har lappen nu och att jag skrev här i forumet och fick sååå mycket positiv feedback. ❤️
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Lite kort om dagen.

Den började med att jag fick i mot 3 timmars sömn. Jag åkte och hyrde släp för att få dit hojen. Kom väll ca 2 timmar för tidigt till provolatsen. Fick låna farsta trafikskola bana och värma upp, och när jag åkte tillbaka till parkeringen stod Peter och Old Badger där och var supertrevliga och positiva.

Sen var det dags, säkerhetskontroll, fick kolla stötdämpare fram. Lågfartsbana, gick som på räls, högfart och bromstest, inga problem.

Nu var det dags för den riktiga körningen. Vi åkte små landsvägar och grusvägar endast, fick stanna och starta från backe och göra en vändning på landsväg. Här gäller det att vara uppmärksam på alla utfarter och cyklister/gående. Ca 20-30 min senare körde vi tillbaka där jag möttes av dessa två hjältar som väntade på positiv svar. Och det fick dem, jag blev godkänd! Obeskrivlig känsla!! Jag är såå glad att jag har lappen nu och att jag skrev här i forumet och fick sååå mycket positiv feedback. ❤️
Grattis :banana
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top