Är det så petigt med lämpet?

Status
Ej öppen för fler svar.
PollySmurf skrev:
Man kan dö av en burk öl med...
Och Henkka, vad menade du med: måste vara årets dummaste inlägg, det vill jag att du definierar extra noga :)
Och allt "knark" är inte beroendeframkallande som FAN, finns vissa som aldrig blir beroende av cannabis-drogerna, däremot heroin och sånt skit, de e bara helvete och det försvarar jag inte för 5 öre.

Och jag kan meddela att jag inte "knarkar", men däremot har jag läst en jävla massa åsikter från både sånnadära "föräldrars förening mot droger" och åsikter från folk som tar cannabis, som till exempel knarkkorven.
Jag har lyssnar på alla källor, och själv bearbetat detta (notera: med huvudet) och bildat min egen uppfattning.
Henkka, om jag sa till dej att det e skitfarligt att skita, så hade du aldrig i livet gjort det då eller? Bara för att staten säger att det är såååå farligt så tror alla (som tror blint på allt överhuvudet säger) blint på det, ingen bildar sin egen uppfattning. Bara för att det är förbjudet så vill klart staten undvika att folk börjar med det, sådan är våran kultur.

Jo visst kan man dö av alkohol (alkoholförgiftning, lever canser mm)
Det jag menade med årets kommentar var att du menade att om man är svag sinnad (dåre) så fastnar man, är man bara en vanlig medelsvensson så kan man röka hur mycket som hellst utan att fastna. Missuppfattade jag dig eller?

Tänk på att canabis mm leder raka vägen till tunga droger. När inte länge harchpipan ger någon effekt så vill man ju prova värre saker för att få samma rus man fick tidigare. Ond cirkel med andra ord.

Vad säger att jag inte har skapat mig en egen uppfattning om saker och ting? Mitt förtroende för sossestaten är lika med NOLL!! jag har vänner och bekanta som har provat och jag har sett med egna ögon hur folk som tidigare har varit självsäkra och trevliga förvandlas till ruiner och bara en blek bild av sitt forna jag. Skiten bryter ner människor fortare än vad man tror. Vad sen knarkare skriver i sinna försvarstal på internet ger jag inte ett skit för. Att försvara något sådant farligt som knark är lika dumt som när nazister försöker visa att dom inte alls hatar någon folkgrupp mm...

Eftersom du och jag har helt olika åsikter i detta ämne och inte kommer att ändra någon åsikt bara för att någon okänd person på internet skriver en sak om ämnet så leder detta ingenstanns. Ska vi lägga ner på nu?

steff skrev:
går det inte bara att stanna om man får det? hur dålig bliförare är man när man är hög jämfört med när man är full? har du nån aning :) och hur vanligt är det med flashbacks? och att du ska få det när du väl kör bil? changsen är minimal.

Chansen finns trots allt, det ÄR en potentiell fara med THC i fettvävnader.

Chris Ash skrev:
Chansen finns trots allt, det ÄR en potentiell fara med THC i fettvävnader.

världen är uppbyggd på sannolikheter..... har du riktigt tur kan du gå genom en vägg även om sannolikheten knappt finns om du så skulle få en evighet på dig att försöka : ) men den finns där..... allt handlar om hur stor changsen verkligen är och den ÄR väldigt liten. sen blir du oftast inte hög när du får en flashback. du blir glad och börjar skratta dom andra sakerna kommer oftast inte med i en flashback.

steff skrev:
världen är uppbyggd på sannolikheter..... har du riktigt tur kan du gå genom en vägg även om sannolikheten knappt finns om du så skulle få en evighet på dig att försöka : ) men den finns där..... allt handlar om hur stor changsen verkligen är och den ÄR väldigt liten. sen blir du oftast inte hög när du får en flashback. du blir glad och börjar skratta dom andra sakerna kommer oftast inte med i en flashback.
Risk skulle jag nog kalla det för, inte chans.

Henkka sa: Jo visst kan man dö av alkohol (alkoholförgiftning, lever canser mm)
Det jag menade med årets kommentar var att du menade att om man är svag sinnad (dåre) så fastnar man, är man bara en vanlig medelsvensson så kan man röka hur mycket som hellst utan att fastna. Missuppfattade jag dig eller?

Det jag menade var det jag skrev för typ 7 inlägg sen

Henkka skrev:
Jo visst kan man dö av alkohol (alkoholförgiftning, lever canser mm)

Tänk på att canabis mm leder raka vägen till tunga droger. När inte länge harchpipan ger någon effekt så vill man ju prova värre saker för att få samma rus man fick tidigare. Ond cirkel med andra ord.

Även om det är en grov generalisering så är den inte tagen ur luften. Skulle vilja påstå att det är ofarligt för vissa att prova till exempel LSD medan det kan vara betydligt vanskligare för andra.

Cannabis behöver inte leda till tunga droger, lika lite som alkohol behöver göra det. En som knarkar har fortfarande möjligheten att använda hjärnan.

steff skrev:
herregud vad mycket propaganda du har fått i dig :) tänker du aldrig lite själv...

Jo, det just det jag gör. Jag har helt själv bildat min uppfattning av droger efter vad jag sett under mina år i livet. Har sett folk försvinna totalt tack vare droger, tur nog har vi ett någolunda fungerande vård system så denna person är faktsikt återställd idag och sprider järna "propaganda" om hemskheterna han vart med om!

Tänker du själv, eller behöver du bara dränka ditt dåliga självförtroende i rök och rus?

Henkka skrev:
Jo, det just det jag gör. Jag har helt själv bildat min uppfattning av droger efter vad jag sett under mina år i livet. Har sett folk försvinna totalt tack vare droger, tur nog har vi ett någolunda fungerande vård system så denna person är faktsikt återställd idag och sprider järna "propaganda" om hemskheterna han vart med om!

Tänker du själv, eller behöver du bara dränka ditt dåliga självförtroende i rök och rus?

har inte rökt på flera månader men jo jag är ganska dränkt i drogen. jag har så bra självförtroende så jag inte behöver påstå att du har dåligt självförtroende iallafall :)

det finns skadeverkningar visst finns det det. men då ska man också säga vilka skadeverkningarna är och inte överdriva dom. på can kan man läsa hur det verkligen ligger till och det är bara och läsa och sluta tro att man börjar slåss av att röka brass.

http://www.can.se/showStandard.asp?id=5

Henkka skrev:

Det finns flera sidor av allting, det finns folk som har väldigt goda erfarenheter av droger också. Läs lite om det, det är ganska intressant.

steff skrev:
har inte rökt på flera månader men jo jag är ganska dränkt i drogen.
Men lille ponken. Du ska inte hålla på med sånt! Du ska leka med lego och med 125:an :7peta

Last edited:
yonsson skrev:
steff skrev:
har inte rökt på flera månader men jo jag är ganska dränkt i drogen.
Men lille ponken. Du ska inte hålla på med sånt! Du ska leka med lego och med 125:an :7peta

ja gör ju det :) fast har gått med gips 3 veckor har slagit sönder knogen efter en vurpa på crossbanan :(. vem orkar köra som en liten kärring :)?

steff skrev:
har inte rökt på flera månader men jo jag är ganska dränkt i drogen. jag har så bra självförtroende så jag inte behöver påstå att du har dåligt självförtroende iallafall :)

det finns skadeverkningar visst finns det det. men då ska man också säga vilka skadeverkningarna är och inte överdriva dom. på can kan man läsa hur det verkligen ligger till och det är bara och läsa och sluta tro att man börjar slåss av att röka brass.

http://www.can.se/showStandard.asp?id=5

Att hålla på med droger när man är i din ålder slutar dock sällan lyckligt. Pröva dina beslut ordentligt, du är inte odödlig.

men snälla, "öhh ja e as ball"

jag känner flera stycken som börja röka sånt där skit tidigt o dom fastnade totalt i utvecklingen, deras sinne e kvar på det stadiet som det va på i början på högstadiet

Som att snacka med en tegelvägg!

Jag röstar för att tråden blir låst NU!

Chris Ash skrev:
Att hålla på med droger när man är i din ålder slutar dock sällan lyckligt. Pröva dina beslut ordentligt, du är inte odödlig.
Man måste ju vara lite häftig och visa att man bestämmer över sitt eget liv genom att vara lite självdestruktiv vet du väl? Hade det varit min unge så hade jag köpt ut till honom så det blir lättare att få sprit än droger. För det e ju därför så många testar. Osså har dom ju sänkt folkölen till 2.8 eller 2 komma tuff som det heter. :va

Chris Ash skrev:

nee jag har ju därför tagit mitt uppehåll för ja kände att det tog på hjärnan å att ja blev lite trögtänkt. ska också sägas att när jag rökte rökte jag 3-4 gånger i månaden och _ALLTID_ helgdag aldrig mitt i veckan. så värsta beroendet hamna jag inte i =)

steff skrev:
nee jag har ju därför tagit mitt uppehåll för ja kände att det tog på hjärnan å att ja blev lite trögtänkt. ska också sägas att när jag rökte rökte jag 3-4 gånger i månaden och _ALLTID_ helgdag aldrig mitt i veckan. så värsta beroendet hamna jag inte i =)
haha, du märkte att du blev lite trögtänkt så du sluta o då blev du smartare?

HAHAHAHAHAHAHAHAA

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...