Är det så petigt med lämpet?

Status
Ej öppen för fler svar.
Henkka skrev:
Jasså, förklaring tack!

Förklara då för mig vad som är så mycket hämskare med majja än alkohol?! :va

Alkohol: Folk super sig aspackade, blir våldsamma, folk skryter som fan: FAN va packad jag va igår, drack 2 sjuttisar och ramlade ner från ett tak, fan va jag slog mig, och vilken bakfylla, spöade 2 idioter oxå!!!
*Man kan få allvarliga leversjukdomar med mera.

Majja: Jag drog en jolle igår och satt och fnissade med mina kompisar, ritade psykstörda teckningar och somnade, vaknade nästa dag utan biverkningar.
Kan ge lungsjukdomar (precis som cigg) och kan påverka psyket på personer som har "svagt, lättpåverkat sinne", d.v.s. ickestabilt.

Lixom, ALLA "droger" (inkl. alkohol, tobak mm.) har ju klart biverkningar om man missbrukar det eller använder det mycket, men vid lugn och sansad konsumption, vilket är värst??

I själva verket såhade alkohol ochså varit förbjudet nu om inte alla i sverige hade använt det i hundratals år, men majja kom väl sent och klassade därför.

Tro vad ni vill, skit samma

kaZmur skrev:
Att röka 3 bloss hasch är ju aldrig bra, men alla gör misstag och du (red_lime) verkar ju ha lärt dig en läxa, bry dig inte om alla gnällspikar.

Angående lämpet så behöver du nog inte vara särskilt orolig, det tar extra tid pga nästan alla brott, det tog mig några extra veckor pga att ha kört trimmad moppe och det påverkade inte lämpet

Sweedie, trimmad moppe och hash rökning är väl inte riktigt samma sak. Iofs är båda två olagliga men ändå! :)

Det verkar som om dom är olika hårda i olika län ang. sådanthär.

red_lime än en gång. lycka till.

/AC

RED_LiME skrev:
Va snakkar du om? :fatta!

Håller du inte med att det ska vara noll tolerans mot droger i trafiken? :dummer

Det är fan det ENDA sättet som är rätt..

RED, syftade lite på hans tidigare inlägg med...

Annchua skrev:
Sådant som man gör tidigt kommer oftast tillbaka senare i livet på olika sätt.

Tråkigt för dig om du inte får tillståndet.. går säkert att överklaga.
Du skriver att Socialen BARA skrev bra saker om dig.. (inte för att jag inte tror dig, men Hur jävla lätt är det inte att lura en socialsekreterare?)
...
Du kanske skulle tänkt dig lite för innan du tog dom där 3 blossen.. om inte annat kanske du tänker dig lite för nu.

Håller med om att ljuga är lätt, men om jag ska va ärlig så anser jag mej själv so en ganska vettig kille.. Kanske inte guds barn men fan inte rackare..

Tackar för resten du skrev iallafall :)

Har man en gång gått över tröskeln kan man göra det igen...

Ärligt, vad mer illegalt har du faktist gjort? Jag snackar inte om snatta o.s.v...

Edit: No offence! Läste mitt inlägg några gånger igen, det lät lite taskigt, men ta det inte som om jag hatar dig! :tummenupp

Last edited:
PollySmurf skrev:
RED, syftade lite på hans tidigare inlägg med...

Förvirrade till det lite, sorry... Han har väl rätt att säjja vad han vill ioförsej, men vad man tycker om det han skriver bör man hålla för sej själv faktiskt..

Annchua skrev:
Sweedie, trimmad moppe och hash rökning är väl inte riktigt samma sak. Iofs är båda två olagliga men ändå! :)

/AC
Swedie? Vad har han med detta att göra?

Itacha75 skrev:
Har man en gång gått över tröskeln kan man göra det igen...

Ärligt, vad mer illegalt har du faktist gjort? Jag snackar inte om snatta o.s.v...

Om du menar mej så är mitt svar: Inte mkt mer än det.

Visst, fjortis-tiden hoppade man kanske runt o förstörde lite jordsäckar utanför ICA och sånt trams, men inget allvarligt. Men som sagt, 14 års åldern är oftast lite speciell :rolleyes:

PollySmurf skrev:
Förklara då för mig vad som är så mycket hämskare med majja än alkohol?! :va
ALLA droger/berusnings medel SKA vara förbjudna i trafik skrev jag!
Alkohol: Folk super sig aspackade, blir våldsamma, folk skryter som fan: FAN va packad jag va igår, drack 2 sjuttisar och ramlade ner från ett tak, fan va jag slog mig, och vilken bakfylla, spöade 2 idioter oxå!!!
*Man kan få allvarliga leversjukdomar med mera.
Jo visst, allt har en baksida. Men man behöver inte dricka sig full och man behöver inte bråka slås. Att skylla på fylla är omoget där med. Spelar ingen roll hur mycket jag har druckit, har har ändå varit medveten om vad jag har gjort och gör.
Majja: Jag drog en jolle igår och satt och fnissade med mina kompisar, ritade psykstörda teckningar och somnade, vaknade nästa dag utan biverkningar.
Kan ge lungsjukdomar (precis som cigg) och kan påverka psyket på personer som har "svagt, lättpåverkat sinne", d.v.s. ickestabilt.
Varför försvarar du knark? Tror du inte man kan bli våldsam och galen där med precis som vid alkohol berusning? Knark är grymt beroende framkallande, där fäör är det farligare än alkohol. Inga biverkningar, hört talas om harchpsykos eller?
Har aldrig sagt att röka cigg är något bättre, att man gillar att ta en snus är en annan sak.

"kan påverka psyket på personer som har "svagt, lättpåverkat sinne", d.v.s. ickestabilt."

Grattis, du har skrivit årets dummaste mening.

Förstår inte varför du försvarar droger, sysslar du med det själv så bör du söka hjälp på direkten!

Lixom, ALLA "droger" (inkl. alkohol, tobak mm.) har ju klart biverkningar om man missbrukar det eller använder det mycket, men vid lugn och sansad konsumption, vilket är värst??
Har aldrig prövat droger så jag kan inte gämnföra. Men eftersom knark kan ge starka beroende framkallningar så bör man inte ens prova det.

I själva verket såhade alkohol ochså varit förbjudet nu om inte alla i sverige hade använt det i hundratals år, men majja kom väl sent och klassade därför.

Tro vad ni vill, skit samma

Mycket möjligt. Men i våran kultur är inte droger accepterat.

Varför tycker du jag fattar noll undrar jag fortfarande, vill du att du en dag ska vakna ur ett harchrus och få reda på att du kört bil och mejat ner 3 flickor på 15år bara för att du ansåg dig ha rätt att röka på och sen köra bil, nej skulle inte tro det!

INGEN rätt att vara i trafiken vid berusning är det enda rätta!

/M. Oraltant no1

Jag jämställer iaf alkohol med majja, men jag använder inte majja för det innebör tråkiga konsekvenser i sverige.
Men kolla på Holland/Amsterdam, dom röker för glatta livet, och inte fan e de nårra jävla pack som e helt dumma i huvet.
Dom går till pubben och tar "ett par bloss", precis som vi går och tar våra öl, mer än så är det egentligen inte.

Och det där om att man har dåligt omdömme om man "försvarar droger" som nån uttryckte det, om det är så, då borde dom som drack alkohol innan dom var 18 år också ha dåligt omdömme då?

Allvarligt talat sluta hacka på honom nu. Han har provat som många andra och kommer med stor sannorlikhet inte göra det igen.
Trådarna på sporthoj har en tendens att förvandlas till moraltrådar..

Annchua skrev:

/AC

Men vilket tycker du är ur lämplighet synpunkt är värst?
Dra 3 bloss hasch eller köra trimmad moppe?

Trimmad moppe är en fara både för föraren och för andra trafikanter.
Dra 3 bloss hash ser jag inget som helst kocko mer, mer än sjävla grejjen att man gjorde det. Det är varken fara för en sjävl eller för andra att dra nårra bloss av en växt som jävlas med hjärnan.. 3 bloss räcker inte för att man ska bli hög förresten...

RED_LiME skrev:
Men vilket tycker du är ur lämplighet synpunkt är värst?
Dra 3 bloss hasch eller köra trimmad moppe?

Trimmad moppe är en fara både för föraren och för andra trafikanter.
Dra 3 bloss hash ser jag inget som helst kocko mer, mer än sjävla grejjen att man gjorde det. Det är varken fara för en sjävl eller för andra att dra nårra bloss av en växt som jävlas med hjärnan.. 3 bloss räcker inte för att man ska bli hög förresten...

Man kan få haschpsykos (stavningen) resten av livet efter ett bloss, dock inte vanligt. :mattias

Henkka skrev:
ALLA droger/berusnings medel SKA vara förbjudna i trafik skrev jag!

Helt rätt, men varför trackar du ner på mej när jag inte vistades i trafiken eller ens blev hög när jag "rökte på" ? :va

Itacha75 skrev:
Man kan få haschpsykos (stavningen) resten av livet efter ett bloss, dock inte vanligt. :mattias

Hmm.. Inget jag hört talas om, men det stämmer säkert. Är nog skillnad person till person..

Haschpsykos = När man blir som ett jävla kolli?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey