PollySmurf skrev:
Förklara då för mig vad som är så mycket hämskare med majja än alkohol?!
ALLA droger/berusnings medel SKA vara förbjudna i trafik skrev jag!
Alkohol: Folk super sig aspackade, blir våldsamma, folk skryter som fan: FAN va packad jag va igår, drack 2 sjuttisar och ramlade ner från ett tak, fan va jag slog mig, och vilken bakfylla, spöade 2 idioter oxå!!!
*Man kan få allvarliga leversjukdomar med mera.
Jo visst, allt har en baksida. Men man behöver inte dricka sig full och man behöver inte bråka slås. Att skylla på fylla är omoget där med. Spelar ingen roll hur mycket jag har druckit, har har ändå varit medveten om vad jag har gjort och gör.
Majja: Jag drog en jolle igår och satt och fnissade med mina kompisar, ritade psykstörda teckningar och somnade, vaknade nästa dag utan biverkningar.
Kan ge lungsjukdomar (precis som cigg) och kan påverka psyket på personer som har "svagt, lättpåverkat sinne", d.v.s. ickestabilt.
Varför försvarar du knark? Tror du inte man kan bli våldsam och galen där med precis som vid alkohol berusning? Knark är grymt beroende framkallande, där fäör är det farligare än alkohol. Inga biverkningar, hört talas om harchpsykos eller?
Har aldrig sagt att röka cigg är något bättre, att man gillar att ta en snus är en annan sak.
"kan påverka psyket på personer som har "svagt, lättpåverkat sinne", d.v.s. ickestabilt."
Grattis, du har skrivit årets dummaste mening.
Förstår inte varför du försvarar droger, sysslar du med det själv så bör du söka hjälp på direkten!
Lixom, ALLA "droger" (inkl. alkohol, tobak mm.) har ju klart biverkningar om man missbrukar det eller använder det mycket, men vid lugn och sansad konsumption, vilket är värst??
Har aldrig prövat droger så jag kan inte gämnföra. Men eftersom knark kan ge starka beroende framkallningar så bör man inte ens prova det.
I själva verket såhade alkohol ochså varit förbjudet nu om inte alla i sverige hade använt det i hundratals år, men majja kom väl sent och klassade därför.
Tro vad ni vill, skit samma
Mycket möjligt. Men i våran kultur är inte droger accepterat.
Varför tycker du jag fattar noll undrar jag fortfarande, vill du att du en dag ska vakna ur ett harchrus och få reda på att du kört bil och mejat ner 3 flickor på 15år bara för att du ansåg dig ha rätt att röka på och sen köra bil, nej skulle inte tro det!
INGEN rätt att vara i trafiken vid berusning är det enda rätta!
/M. Oraltant no1