Är det så petigt med lämpet?

Status
Ej öppen för fler svar.
RED_LiME skrev:
Helt rätt, men varför trackar du ner på mej när jag inte vistades i trafiken eller ens blev hög när jag "rökte på" ? :va

Inte mot dig jag riktar mina åsikter nu. Du har förklarat och fått utstå så mycket skit ändå så tror det är färdig skrivet om det.

Skriver bara mina allmänna åsikter om droger och berusning över huvudtaget. Sen att pollysmurfen har svårt att tåla att någon annan tycker annorlunda är en sak.

Avslutar nu mina moralinlägg här nu. (såvida inte era svar riktas mot mig personligen!)

Läs mer härpå För'ldra föreningen mot narkotikas hemsida: www.fmn.org.se

/henke "drogfri men gillar en öl framför TVn" :)

RED_LiME skrev:
Hmm.. Inget jag hört talas om, men det stämmer säkert. Är nog skillnad person till person..

Haschpsykos = När man blir som ett jävla kolli?

Du blir väl kvar i ruset? Och kan förbli där många år...

//@

Fråga 1. Du skrev att du var 14 när du åkte dit? Hur fanken kunde du få en böteslapp då? Du var ju i sådant fall icke straffmyndig.

Sen, ja, om du var 14 behåller polisen en notering om vad du ställt till med. Inte resten av livet dock.
Du verkar iaf ha hajat vad som gäller, och det kan vara så att du får gå och lämna lite prover till länstyrelsen, urin och blodprover för att de ska kolla att du lever ett sunt leverne.

Oroa dig inte alltför mycket, det löser sig nog.

cRoC skrev:
Upp till 15 år från senaste rökningen hörde jag på discovery..

Ok, du har fått updaterad info, min är gammal, du har nog rätt, men det kan fortfarande förstöra hela livet...

Man kan dö av en burk öl med...
Och Henkka, vad menade du med: måste vara årets dummaste inlägg, det vill jag att du definierar extra noga :)
Och allt "knark" är inte beroendeframkallande som FAN, finns vissa som aldrig blir beroende av cannabis-drogerna, däremot heroin och sånt skit, de e bara helvete och det försvarar jag inte för 5 öre.

Och jag kan meddela att jag inte "knarkar", men däremot har jag läst en jävla massa åsikter från både sånnadära "föräldrars förening mot droger" och åsikter från folk som tar cannabis, som till exempel knarkkorven.
Jag har lyssnar på alla källor, och själv bearbetat detta (notera: med huvudet) och bildat min egen uppfattning.
Henkka, om jag sa till dej att det e skitfarligt att skita, så hade du aldrig i livet gjort det då eller? Bara för att staten säger att det är såååå farligt så tror alla (som tror blint på allt överhuvudet säger) blint på det, ingen bildar sin egen uppfattning. Bara för att det är förbjudet så vill klart staten undvika att folk börjar med det, sådan är våran kultur.

oFFkeFF skrev:
Fråga 1. Du skrev att du var 14 när du åkte dit? Hur fanken kunde du få en böteslapp då? Du var ju i sådant fall icke straffmyndig.

Sen, ja, om du var 14 behåller polisen en notering om vad du ställt till med. Inte resten av livet dock.
Du verkar iaf ha hajat vad som gäller, och det kan vara så att du får gå och lämna lite prover till länstyrelsen, urin och blodprover för att de ska kolla att du lever ett sunt leverne.

Oroa dig inte alltför mycket, det löser sig nog.

Var några veckor efter jag fyllt 15 som jag åkte fast.

Och det med tester tror jag med på.
Man borde få bevisa att man är ren genom att ta tester ju? Har inget att dölja så varför inte?

Itacha75 skrev:
Ok, du har fått updaterad info, min är gammal, du har nog rätt, men det kan fortfarande förstöra hela livet...

Tänk också på att majja, canabis å allt vad det heter är fett bindande. Det sätter sig alltså i fett cellerna i hjärnan och kroppen. Så om du bantar efter 2 år så kan du få ett rus när ämnena frigörs i blodet. Alltså, du bär med dig skiten hur länge som hellst (som nån sa 15 år tex)!

Henkka skrev:
Tänk också på att majja, canabis å allt vad det heter är fett bindande. Det sätter sig alltså i fett cellerna i hjärnan och kroppen. Så om du bantar efter 2 år så kan du få ett rus när ämnena frigörs i blodet. Alltså, du bär med dig skiten hur länge som hellst (som nån sa 15 år tex)!

Kanske i mycket extrema fall.
Oftast är alla spår borta inom 3 månader.

Henkka skrev:

alkohol löser upp fett.

om du röker en joint tillexempel en gång och var ren innan det så ligger det kvar i ungefär 3 dar till en vecka. för dom som röker ett antal gånger i veckan kanske 1 månad och för dom som röker varje dag max 2 månader.

herregud vad mycket propaganda du har fått i dig :) tänker du aldrig lite själv...

steff skrev:
alkohol löser upp fett.

om du röker en joint tillexempel en gång och var ren innan det så ligger det kvar i ungefär 3 dar till en vecka. för dom som röker ett antal gånger i veckan kanske 1 månad och för dom som röker varje dag max 2 månader.

herregud vad mycket propaganda du har fått i dig :) tänker du aldrig lite själv...

PRECIS!!!!!!!!
De e det jag menade med tidigare inlägg, vissa behandlar aldrig vad dom hör, det räcker att det kommer från rätt röv så tror dom på det!
Propaganda är vad det är...

EDIT: Inte allt, men vissa saker är överdrivna, enligt min åsikt

PollySmurf skrev:

varför säger ni saker när ni inte vet?

LÅNGTIDSEFFEKTER uppträder efter upprepat bruk under lång tid: När cannabisruset avklingat finns fortfarande THC kvar i kroppen. Det är fettlösligt och kan lagras i kroppens fettvävnad i tre till fyra veckor.

källa: http://www.can.se/

steff skrev:
varför säger ni saker när ni inte vet?

LÅNGTIDSEFFEKTER uppträder efter upprepat bruk under lång tid: När cannabisruset avklingat finns fortfarande THC kvar i kroppen. Det är fettlösligt och kan lagras i kroppens fettvävnad i tre till fyra veckor.

källa: http://www.can.se/

Sa jag nåt jag inte visste :confused:

PollySmurf skrev:

Alkohol som är vattenlösligt försvinner inom ett eller max två dygn... THC kan frigöras lite närsom under tre månaders tid.. vill inte åka bakom någon som, hur osannolikt det än må vara s, får ett smärre oplanerat rus... räcker för att tappa koncentrationen, fokus och uppfattning och reaktionsförmåga...

Last edited:
Det är ju iofs sant att grejorna binds i fettvävnade till skillnad från alkohol, och det finns ju en viss fara i det.

Dessutom bör man nog ha ett öppet sinne om man ska prova droger (vilket man egentligen inte alls ska) ,dåliga trippar och psykoser hemsöker inte direkt psykiskt stabila eller "tänkare" utan snarare folk som redan sitter lite lösare på den mentala linan.

korvgubbe skrev:
Alkohol som är vattenlösligt försvinner inom ett eller max två dygn... THC kan frigöras lite närsom under tre månaders tid.. vill inte åka bakom någon, hur osannolikt det än må vara, får ett smärre oplanerat rus... räcker för att tappa koncentrationen, fokus och uppfattning och reaktionsförmåga...

går det inte bara att stanna om man får det? hur dålig bliförare är man när man är hög jämfört med när man är full? har du nån aning :) och hur vanligt är det med flashbacks? och att du ska få det när du väl kör bil? changsen är minimal.

Chris Ash skrev:
Det är ju iofs sant att grejorna binds i fettvävnade till skillnad från alkohol, och det finns ju en viss fara i det.

Dessutom bör man nog ha ett öppet sinne om man ska prova droger (vilket man egentligen inte alls ska) ,dåliga trippar och psykoser hemsöker inte direkt psykiskt stabila eller "tänkare" utan snarare folk som redan sitter lite lösare på den mentala linan.

Det var precis det jag menade innan med, men jag fick ett: dummaste inlägget i år :S

BTW: inte konstigt att hash är så jävla farligt enligt folk, föräldrar, staten och en massa andra matar ju in skitsnack i huvet på dom sen dom kom ut...
Visst en hel del är rätt, men att dom försöker få det att verka JÄTTEMYCKET farligare än alkohol är ju bara löjligt, och det med att cannabis leder till tyngre droger... Kanske bland dom som redan har pajjat sitt liv (kass på att formulera), men inte partyrökarna

Last edited:
hasch sitter ju kvar i kroppen i månader, o de kan snurra till i huvudet när som helst

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP