Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
I Solna är det upplopp varje gång AIK möter Djurgården eller Blåvitt. På söder sparkades en kille ihjäl av andra "fotbollsfans" för nått år sedan.
Är det en sund reaktion för ett fotbollslags heder?!

Nej, självfallet är det galet om mäniskors liv och lem hotas för att de ritar en teckning. Men din ständiga vilja att dra alla över en kam är rätt eländig. Hade vi haft en miljard potentiella terrorister/självmordsbombare i världen så skulle vi ha rätt stora problem. Då hade inte alla klusterbomber och precisionsvapen i världen kunnat hjälpa oss.

Håller med dig till fullo angående huliganer och allt annat våld. Men om några ungdomar slåss inför en match och när man bekjuter varandra med raketer och bombar varandra är inte en bra jämförelse enligt mig.

Jag säger det igen. Jag skulle mer än gärna bli positivt överraskad men det blir jag aldrig, inte av huliganer och inte av islam.

Sen vad menar du med sådana som jag? Kan du döma mig efter några inlägg om ett ämne vi har olika åsikter om? På en internetforum desutom? Du är ju rena rama Dr Phil i så fall.

Ta bara Muhammedbilderna till exempel. Tycker du det var en sund reaktion för en löjlig bild som enligt mig man borde ignorerat?

naturligtvis inte. och det är inte heller min mening att förlöjliga dig eller på annat sätt utmåla dig som en idiot osv. då ber jag om ursäkt.

behandla andra människor såsom du själv vill bli behandlad, är någonting jag försöker ha ganska ofta i huvudet.

jag tycker muslimerna gör mycket skit och det finns inget som rättfärdigar det, kortfattat. inklusive muhammedbilderna. men...som det är idag, finns det ingen respekt 'för den andre'. och då menar jag att det funkar åt båda hållen. men igen...någon gång måste ena parten börja agera annorlunda och det enklaste, bekvämast och hundra andra anledningar, är att man förväntar sig att 'den andre' ska göra det.

jag hävdar tvärtom: jag/du/vi ska göra det först. förstår du vad jag menar?

Hoppas verkligen att du är ironisk. Googla kan vem som helst göra.

Nej, jag tycker inte han är smart, men det får man väl inte skriva sådär rakt ut:confused:

Jämför Korvgubbe med ledande politiker på den röda sidan. De kan gnälla och lägga sig i allt. Bra eller dåligt, bara de får argumentera och hitta panikartad fakta som de sedan gapar ut i panik om. Egna tankar är för dem totalt främmande utan de inväntar en annan tanke och sen sätter sig emot den.

Korvgubbe är sporthojs egna Östros enligt mig.

Hoppas du ej tar illa upp Korvis men jag skulle väl tro att det i dina ögon är fint att bli jämförd med Östen med resten?

Sen vad menar du med sådana som jag? Kan du döma mig efter några inlägg om ett ämne vi har olika åsikter om? På en internetforum desutom? Du är ju rena rama Dr Phil i så fall.
App, app! SH Dr. Phil är jag och ingen annan!:mad:
Med "sådana som du" menas "sådana som tror att grupp är viktigare än individ", vilket du ju tydligen är!
Du glömmer dock att grupper är valfria och godtyckliga definition vilket gör att alla hänvisningar till löst definierade Grupper som förklaringsmodell i grund och botten är ytterst tveksamma.

Håller med dig till fullo angående huliganer och allt annat våld. Men om några ungdomar slåss inför en match och när man bekjuter varandra med raketer och bombar varandra är inte en bra jämförelse enligt mig.

Jag säger det igen. Jag skulle mer än gärna bli positivt överraskad men det blir jag aldrig, inte av huliganer och inte av islam.

De flesta som demonstrerade mot karikatyrerna hade väl knappast raketgevär och pistol?! De flesta protesterade utan vapen, om än högljutt.

Ett annat misstag du gör är att inte inse att det snarare är vi sekulariserade svenskar som är undantaget i en värld där huvuddelen av befolkningen är religiösa. Det gör att du förenklar när du säger att "de är koko som tror på en sagobok".

Jag är ateist och tror inte för fem öre men kan ändå FÖRSTÅ att det finns människor som är religiösa och att religion för dessa är väldigt konkret och verkligt. Det ligger i själva ordets betydelse. Är man religiös så "finns gud"....
Dessutom kommer denna gud ha en särskild plats i denna persons liv på samma sätt som din mamma har en särskild plats i din.

Skulle någon publicera nakenbilder på din morsa skulle du reagera. Samma kränkning upplever dessa när deras centralfigur "vanhelgas"...

......det innebär inte att jag sympatiserar med deras handlingar. Återigen finns en skillnad mellan att förstå något och att försvara det...

Att sedan förenkla mellanösternkonflikten till att enbart handla om att "muslimerna vill utrota judarna" och vara blind för alla andra faktorer är lika naivt/korkat.

Min kritik mot israel har inget med religion eller antisemitism att göra.
Jag är kritisk mot israels övervåld för att stoppa hamas raketbeskjutning. Det är för mig lika vansinnigt som om Margret Thatcher hade beordrat massiva bombningar av Dublin i alla de områden där det uppgavs att det bodde IRA-män...

Man måste vara bra dum i huvudet om man tror att jag försvarar Hamas bara för att jag är kritisk mot israel.

naturligtvis inte. och det är inte heller min mening att förlöjliga dig eller på annat sätt utmåla dig som en idiot osv. då ber jag om ursäkt.

behandla andra människor såsom du själv vill bli behandlad, är någonting jag försöker ha ganska ofta i huvudet.

jag tycker muslimerna gör mycket skit och det finns inget som rättfärdigar det, kortfattat. inklusive muhammedbilderna. men...som det är idag, finns det ingen respekt 'för den andre'. och då menar jag att det funkar åt båda hållen. men igen...någon gång måste ena parten börja agera annorlunda och det enklaste, bekvämast och hundra andra anledningar, är att man förväntar sig att 'den andre' ska göra det.

jag hävdar tvärtom: jag/du/vi ska göra det först. förstår du vad jag menar?

Jag har faktikst inget personlig emot dem om du tror det. Men jag ser en stark koppling mellan terror, krig och usel människosyn i samband med Islam.

Så desto tidigare de släpper sin koran och respekterar varandra tror jag det blir en bättre värld att leva i.

Vilka ska var på den sjunkande ön då?

Jag öppnar för huliganer och terrorsnubbar

Men jag ser en stark koppling mellan terror, krig och usel människosyn i samband med Islam.

Så, nu börjar vi sansa oss och nå någon form av samsyn.

Från att vilja utplåna alla muslimer så har du nu begränsat dig till terrorister... Då kan vi nästan enas.

Dessutom håller jag med om att det finns en stark koppling mellan religion och terror. Religion är ett vapen i händerna på fel ledare på samma sätt som andra "ism:er" är vapen som kan missbrukas för att uppnå ganska världsliga resultat...

- "Ah, jag vill ha den landremsan så jag duperar mina underhuggare och får dem att tro de får 72 jungfrur om de strider till döden för denna markplätt!"

"- ahoj åhå, jag vill ta över europa. Jag hjärntvättar mina landsmän till att tro att de är en överlägsen ras och att europa måste renas från lägre stående i ISM:ens namn."

Du är en hyvens prick, det måste jag säga.

Ska vi ta en bira som vanligt i helgen?

Läste du ens texten? :va

Last edited:
Jag har faktikst inget personlig emot dem om du tror det. Men jag ser en stark koppling mellan terror, krig och usel människosyn i samband med Islam.

Så desto tidigare de släpper sin koran och respekterar varandra tror jag det blir en bättre värld att leva i.

Vilka ska var på den sjunkande ön då?

trist bara att du tycker det om ALLA muslimer.

på ön tycker jag, förutom alla de elaka, att det ska vara snubbar med hockeyfrillor...också...

Ja usch, det är en hemsk religion med många kusliga inriktningar.

skönt att någon förstår mig. rykten säger att de/det sprids världen över med rasande fart och en dag på väg till din hoj, kommer du se ut så här och du kommer inte ens tycka att det är konstigt utan snarare vilja döda alla som inte ser ut som du. av kärlek naturligtvis.

Bifogat

• mullet.jpg
    mullet.jpg
    61.6 KB · Visningar: 35
För att förtydliga det hela så tror jag islam är problemet, inte gemene man som är muslim.

Jag kan ha fel men det är den bilden jag fått. Och jag är och skall vara öppen för en annan syn på det hela.

Korvis

Du jämför Jihad med Hitler nyss om jag förstod det hela rätt? Och sen klagar du på mig för mina inlägg? :mensa

Du jämför Jihad med Hitler nyss om jag förstod det hela rätt? Och sen klagar du på mig för mina inlägg? :mensa

Eh ?! Ja, och vad?!

Förstår du skillnaden mellan att "jämföra" och att "jämställa"...

Dessutom får du gärna förklara vari den stora skillnaden ligger mellan att få sina hantlagangare att döda oskyldiga i religionens namn och i någon annan ism:s namn.

Du får gärna förklara skillnaden mellan:

- "Döda honom, han är en otrogen hund som ritade en karikatyr av muhammed!"

och..

- "Döda honom, han tillhör en lågt stående ras som säger sig tillhöra guds folk!"

Dom jävlarna

Dom lurade i mig att tro på den store mannen med vitt skägg och röda kläder. Indoktrinerad sedan jag föddes. Hjärntvättad av min omgivning. Jag fjäskade hej vilt för att blidka denne skäggprydde man som lockade med gåvor. Gjorde vad som helst. Vid 4 års ålder genomskådade jag bluffen och bröt helt med honom då jag ansåg att mitt mänskliga intellekt blev förolämpat.

(Tony, blåvite broder. R.I.P.)

Eh ?! Ja, och vad?!

Förstår du skillnaden mellan att "jämföra" och att "jämställa"...

Dessutom får du gärna förklara vari den stora skillnaden ligger mellan att få sina hantlagangare att döda oskyldiga i religionens namn och i någon annan ism:s namn.

Du får gärna förklara skillnaden mellan:

- "Döda honom, han är en otrogen hund som ritade en karikatyr av muhammed!"

och..

- "Döda honom, han är en smutsig hund som säger sig tillhöra guds folk!"

Du måste nog förklara bättre, jag är inte på din nivå. Fattar noll av detta inlägg:confused:

Nog för att jag är anti terrorister men att jämföra dem med nazismen är väl ändå att ta i?

men att jämföra dem med nazismen är väl ändå att ta i?

Är det verkligen att ta i att jämföra de extremaste islamisterna med nazisterna?

Skillnaden ligger väl snarare i hur "framgångsrika" de varit.

De extrema islamisterna är ju beredda att "utplåna" sina fiender och vill utplåna judarna...

Adolf lyckades dupera sitt folk och hjärntvätta en del och därefter försvaga potentiella kritiker/motståndare så att han därefter kunde köra sitt vedervärdiga race.
Adolf använde sin idelogi för att uppnå detta.

På samma sätt använder islamistiska ledare religionen för att hjärntvätta sina soldater. Istället för lägre stående raser är fienden "de otrogna".

Jag jämställer inte nazism och islamism, däremot finns det vissa tydliga beröringspunkter.

På samma sätt som det finns likheter mellan vänsterextremister och nynazister.
Båda grupperna anser att målet helgar medlen och att våld är berättigat mot de som tycker annorlunda. Man har tydliga gemensamma fiender och ideal. Man har en "vi och dom"-känsla som gör samhörigheten inom gruppen starkare och hatet mot den andra gruppen starkare...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla