Holy Rider
Med lem
Kan ni inte sätta mig på CC då för detta vill inte jag missa.![]()
När inte ens Stockholmarna kan vara överens så är det nog nästan omöjligt för palestinerna och israelerna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan ni inte sätta mig på CC då för detta vill inte jag missa.![]()
När inte ens Stockholmarna kan vara överens så är det nog nästan omöjligt för palestinerna och israelerna.
Kommer Israels våldsupptrappning att leda till ett minskat eller ökat våld i regionen? Är det en lösning på situationen? Har raketerna slutat att regna? Har Hamas gett upp? Har våldet lett till någonting bra över huvud taget? (Bortsett från döda palestinier/israeler d.v.s., även om detta verkar vara tillräckligt för vissa)
Säften om er förbannade byta-ämne-öl!
Jag vill ha svar på min fråga, fråga, fråga, fråga innan tråden stängs!
Ja, du tycker att handling, oavsett vilken är bättre än att inte göra något.
"- Ja, jag hällde bensin på lågorna men jag gjorde åtminstone något!!"
- Samkväm med representanter från båda läger där man spelar blockflöjt och sjunger we shall overcome under ldning av Ann Wibble.
lugn nu bara, lugn. jag har lovat dig lättöl hela sommaren, så du ska vara lite gladare i hatten tack.
Så först eldupphör.
Därefter tror jag problemen är för stora för att enbart kunna lösas mellan dessa två parter som hatar varandra så intensivt att du och jag framstår som bEsTisar...
- Därför måste Egypten, med hjälp av FN/EU hjälpa till med att säkra sina gränser och förhindra smuggling av vapen in i Gaza.
- Hamas måste hålla sin del av vapenvilan.- Blockaden av gaza som medför svält, fattigdom och inhumana förhållanden måste upphävas snarast. Så länge dessa förhållanden råder kommer de att använda de enda medel de har att "bekämpa sina förtryckare" oavsett hur mycket vi säger till dem att de är terrorister....
- FN/EU måste omgående komma igång med först akuta hjälpinsatser men därefter uppbyggnadsarbete
- Hamas / Det palestinska styret måste erkänna Israel- FN bör om möjligt hjälpa till att säkra stabiliteten med säkerhetsstyrkor som förebygger ev. attacker från militanta palestinier
- Bosättare måste tas bort från de ockuperade områdena
.....därefter måste olika projekt likt de kantian tidigare beskrev dras igång. Samarbetsprojekt inom "okänsliga" områden som infrastruktur under FNs översyn.
- Samkväm med representanter från båda läger där man spelar blockflöjt och sjunger we shall overcome under ldning av Ann Wibble.
Vad tror du själv? Tips: analysera begreppet våldsupptrappning mycket noga innan du svarar.Kantian skrev:Kommer Israels våldsupptrappning att leda till ett minskat eller ökat våld i regionen?
Du menar i motsats till att pacificerad sitta och låta sig beskjutas av raketer?Kantian skrev:Är det en lösning på situationen?
Inte så länge Israel behåller silkesvantarna på.Kantian skrev:Har Hamas gett upp? Har raketerna slutat att regna?
Förhoppningsvis kan det få palestinierna att på sikt inse vad konsekvenserna blir när man röstar fram en terrororganisation som vill utrota judarna från jordens yta.Kantian skrev:Har våldet lett till någonting bra över huvud taget?
Du menar i motsats till att pacificerad sitta och låta sig beskjutas av raketer?
mjaa, här kommer det kanske mest intelligenta och konstruktiva åsikten någonsin här på sh![]()
vilken tyngd och pondus i ditt svar.
anar jag att det kommer markus till gagn?
En stilla tanke bara: Går det inte att klämma dit Hamas utan att det dör massa barn? Israel har en av världens mest kompetenta arméer och dito underrättelsetjänster, så det känns ju som att det borde gå.
Du, jag har inte heller något att tillföra, men följer gärna diskussionen.
markus??
"det åsikten"?
(Svara inte, frågorna är retoriska).
Så länge Hamas använder barnen som skydd så är det svårt men visst kunde man tycka att det verkar onödigt svårt när man läser dödssiffrorna.
Sedan ska man ta ordet barn med viss nypa salt, är en 17-årig självmordsbombare barn? Ja absolut, fråga vilken FN-terrorist eller socialdemokrat som helst.
Ps. Här är lite oskyldiga Hamasbarn och deras ansvarsfulla släktingar som inte alls utnyttjar dem i propagandasyfte, Hamas ser nämligen till barnens bästa. Alltid!
![]()
![]()
Så länge Hamas använder barnen som skydd så är det svårt men visst kunde man tycka att det verkar onödigt svårt när man läser dödssiffrorna.
Sedan ska man ta ordet barn med viss nypa salt, är en 17-årig självmordsbombare barn? Ja absolut, fråga vilken FN-terrorist eller socialdemokrat som helst.
Ps. Här är lite oskyldiga Hamasbarn och deras ansvarsfulla släktingar som inte alls utnyttjar dem i propagandasyfte, Hamas ser nämligen till barnens bästa. Alltid!
![]()
![]()
Du har inte riktigt förstått konceptet. Du, med flera, har med stort eftertryck menat att den här lilla striden kommer att lösa de israeliska bosättarnas raketproblem, ett problem som givetvis inte borde existera från första början och som kunde ha lösts om inte både sidor bestod av snarstuckna idioter. Det var, hur som helst, mer eller mindre uppenbart att ert resonemanget inte var särdeles genomtänkt. Faktum är att precis som med många andra mindre lyckade beslut i historien sträckte sig er tankeverksamhet inte längre än era näsor.Vad tror du själv? Tips: analysera begreppet våldsupptrappning mycket noga innan du svarar.
Du menar i motsats till att pacificerad sitta och låta sig beskjutas av raketer?
Inte så länge Israel behåller silkesvantarna på.
Förhoppningsvis kan det få palestinierna att på sikt inse vad konsekvenserna blir när man röstar fram en terrororganisation som vill utrota judarna från jordens yta.
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |