Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Sedan Israel inledde attackerna mot Gaza har Bushadministrationen reservationslöst lagt skulden på Hamas och betonat Israels rätt till självförsvar mot Hamas missilangrepp.
:rolleyes:
Den där sarkastiska smileyn känns en aning malplacerad där :confused:

För övrigt har ju Obama tydligt uttalat att han som president inte ska minska USA:s stöd till Israel.

Varför känns det som att du griper efter halmstrån :D

För övrigt har ju Obama tydligt uttalat att han som president inte ska minska USA:s stöd till Israel.

Han hade förvisso inget val men genom att ta Hillary till utrikesminister så puttade han the money where the mun is så att säga. :yoparty
Albright och Wolfowitz som rådgivare så är den judiska staten snart större, vilket jag för övrigt tycker att den borde vara apropå det. Varför dka just 1948 års gränser gälla? Det har jag aldrig fattat.

Trött på skiten

Nej nu är jag trött på skiten. Hamasnissar drar än en gång på sig eld med vilje. Sätter sig i en fullsmockad skola, skjuter mot israeler och kutar antagligen som idioter i säkerhet. Israelerna går på den lätte, igen, och voila är massa nya ungar döda och nya fridoliner poppar upp ur den skånska myllan.

Recept:

-Ta alla som stödjer Hamas på något sätt.
-Ta alla ortodoxa judar.
-Avstycka ett ökenområde i Negev. Ca 10km2 stort.
-Tillsätt tillhyggen, rör om.

-Låt stå i ett par veckor, rör om emellanåt om du tycker det jäser för dåligt, släpp sedan en stor bomb över skiten och bygg parkeringplatser åt stackars stressade göteborgare som åker runt runt för att bli av med bilen. Och låt vanligt folk få leva i fred därnere.

:glömdet

Edit: Äh, släng in Fridolinen i grytan också så slipper vi honom i fortsättningen. Maken till dryg, lillgammal människa får man leta länge efter.

Last edited:
Så länge jag kan minnas (född -69), har det varit ett jävla liv i mellanöstern.. Det är fullkomligt uppenbart att det aldrig blir fred i regionen.. Jag skiter i vem som skjuter på vem, hur många barn som sprängs i luften osv..

Innerligt trött på eländet, vuxna människor som kastar "grus" på varandra :3freak

.

Last edited:
Så länge jag kan minnas (född -69), har det varit ett jävla liv i mellanöstern.. Det är fullkomligt uppenbart att det aldrig blir fred i regionen.. Jag skiter i vem som skjuter på vem, hur många barn som sprängs i luften osv..

Innerligt trött på eländet, vuxna människor som kastar "grus" på varandra :3freak

.

"Det är fullkomligt uppenbart att det aldrig blir fred i religionen.." så kan man nog också skriva :näsblod :rolleyes:

Även om det är på en totalt helt annan skala så kan man ju lätt skåda i denna tråden att det är inte bara vuxna människor i den regionen/religionen som kastar grus på varandra utan även svenssons, religösa som icke religösa....

Nej nu är jag trött på skiten.

Nää...

Ett annat Citat:

"Acceptera inte allt i vårt stöd till Israel, varnar föreståndaren för Norges mosaiska trossamfund Anne Sender.

- Vi bör ha mod att bekämpa fanatism i våra egna led och inte vara nickedockor som passivt godtar allt på grund av vårt stöd åt Israels tillsynes ändlösa kamp för en plats på jorden, skriver hon i en krönika i Aftenposten enligt nyhetsbyrån NTB.

Hon anser det ärofyllt att avslöja extrema bosättare som misshandlar och mördar palestinier i Guds namn eller fanatiska rabbiner som förnekar att även palestinska barn har behov av identitet och en plats på jorden."

Somliga straffar Allah med en gång.

[YOUTUBE-ID]IS6EuDa5-bs&NR=1[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ZVrWO4MQWZE[/YOUTUBE-ID]

Vad tyst det blev på israelkritikerna. :D
Hamas tackar nej till eld upphör och Hizbollah anfaller Israel.
Priceless. :rofl

Till skillnad från Hamas har vi antisemiter förstått när det inte är lönt att kriga mer.
Nu ska jag ägna mig åt min blockflöjt, se lite på filmer av barnamord och gotta mig åt bilder från koncentrationslägren å tänka ljuva tankar om att det var bättre förr...

Jag vet att jag troligen bryter mot god sed genom att avslöja hurdana vi egentligen är men ni har ju trots allt varit oss på spåren nu en tid.

Till skillnad från Hamas har vi antisemiter förstått när det inte är lönt att kriga mer.
Nu ska jag ägna mig åt min blockflöjt, se lite på filmer av barnamord och gotta mig åt bilder från koncentrationslägren å tänka ljuva tankar om att det var bättre förr...

Jag vet att jag troligen bryter mot god sed genom att avslöja hurdana vi egentligen är men ni har ju trots allt varit oss på spåren nu en tid.
Synd bara att filmen är en så pass ny uppfinning.
Du borcde blanda det "nya" materialet med korsriddarnas barnamord och de engelska koncentrationslägerna (Engelsk uppfinning - Indien) i sann solidarisk blockflöjtsanda.

ett något mer seriöst svar/fråga: Är inte de flesta bedömare eniga om att Israel inte vill har eldupphör just nu? Att hela tanken bakom kriget skulle vara lite förfelat om man inte har (försökt) slå ut allt som är knutet till Hamas först? Vilket väl kommer att ta lite tid i alla fall.
I så fall är det väl lätt att säga "I princip Ja" till eldupphör, eventuellt kombinera det med krav man vet att motståndaren inte kommer att acceptera.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey