Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Synd bara att filmen är en så pass ny uppfinning.
Du borcde blanda det "nya" materialet med korsriddarnas barnamord och de engelska koncentrationslägerna (Engelsk uppfinning - Indien) i sann solidarisk blockflöjtsanda.
Jag trodde egentligen att koncentrationsläger var sådant man skickade idrottare på innan stora mästerskap.
Lär mig nytt varje dag!

Citat från TT:

Det är risk för att Israels angrepp på Gazaremsan stärkt extremister, varnar brittiska muslimska ledare i ett brev till premiärminister Gordon Brown.

De muslimska ledarna är aktiva med att bemöta extremism i landet. De begär nu att Londonregeringen fördömer de israeliska angreppen, visar utdrag ur deras brev i tidningen The Guardian.

— Som ni är medveten om har vreden inom brittiska muslimska församlingar nått akuta nivåer, skriver bland andra imamen i Al-Tawhid-moskén i London Usama Hasan och organisationen Islamic Foundations Dilwar Hussain.

TT-AFP

Frågan är om det inte är bättre och lugnare för väst-världen (oss) om man utplånar Israel....

Min ide att radera islam blev ju genast bortplockad av för mycket gnäll av medlemmar. Men alla andras galna inlägg e ok?

Hur kan man gnälla i denna forumdelen:confused:

Varför kan inte Palestinierna göra något fruktbart? Ostället för att skjuta raketer kan de väl åpstadkomma nåt?

Lite konstgjord bevattning och industri och de kan bli ett bra land. Men icke, de skall hela tiden jolla runt och leka terror och när det blir payback ska det vara synd om dem?

Frågan är om det inte är bättre och lugnare för väst-världen (oss) om man utplånar Israel....

Bra idé! :) Och varför inte ta Danmark samtidigt? De grötbollarna går inte heller hem hos mussarna. Och när vi ändå håller på: varför inte sänka USA med? Jag tycker det vore bäst om hela världen konverterade till Islam, då blir det mycket lugnare för oss alla. Fast bara sunni isåfall. Eller shia.

Min ide att radera islam blev ju genast bortplockad av för mycket gnäll av medlemmar. Men alla andras galna inlägg e ok?

Kanske är för att andras inlägg, t.o.m Markus, innehåller mer än en mening och mer än enbart uppmaningen att utplåna ett folkslag/folkgrupp från jordens yta....

Last edited:
Hur kan man gnälla i denna forumdelen:confused:

Varför kan inte Palestinierna göra något fruktbart? Ostället för att skjuta raketer kan de väl åpstadkomma nåt?

det är ju precis det du gör...du kanske borde tänka först och sen skriva en åsikt, bara ett litet tips...

Kanske är för att andras inlägg, t.o.m Markus, innehåller mer än en mening och mer än enbart uppmaningen att utplåna ett folkslag/folkgrupp från jordens yta....

Är en religon ett folkslag? Folkgrupp?

Jag anser bara att islam är helt galet och det syns ju dagligen världen över. Och hur man än vrider och vänder på det kommer man ofta tillbaka att muslimer är ena bråkstakar vart de än befinner sig.

Jag skulle gärna bli positivt överraskad men det blir jag aldrig. Tyvärr

Är en religon ett folkslag? Folkgrupp?

Jag anser bara att islam är helt galet och det syns ju dagligen världen över. Och hur man än vrider och vänder på det kommer man ofta tillbaka att muslimer är ena bråkstakar vart de än befinner sig.

tjaa, i kriget i forna jugoslavien talades det om krig mellan serber, kroater etc och muslimer. i media alltså, men även bland politiker.

så visst har du en poäng, men den verkar inte gälla för just muslimer, det är enklast och bekvämast att dra alla dem över kammen som det heter...

det är ju precis det du gör...du kanske borde tänka först och sen skriva en åsikt, bara ett litet tips...

Jag har tänkt och spelar ingen roll hur länge jag tänker. Det ligger mycket i det jag skrev. Oavsett om det svider för vissa personligen.

Men är det inte dags att ta bort heliga krig och föra in lite vettig människosyn i många muslimska länder?

Lite konstgjord bevattning och industri och de kan bli ett bra land. Men icke, de skall hela tiden jolla runt och leka terror och när det blir payback ska det vara synd om dem?
Jag tror att du och en del andra här redan har fattat varför: De är slöa, elaka, omoraliska, mordiska, skelögda och på det hela taget något mindre människor. Mitt förslag är att vi genast borde samla ihop dem i ett inhägnat område och presentera dem sidan om t.ex. andra djur. Vi har dem iofs redan i ett inhägnat område, det enda vi behöver är att placera dit lite djur.
Hur de kan slarva bort ett sådan gyllene tillfälle som de har kan jag bara inte fatta!
Vi måste verkligen passa oss så att deras gener inte kommer ut och sprids bland oss andra smarta och företagsamma!

Patrioter för fred.

tjaa, i kriget i forna jugoslavien talades det om krig mellan serber, kroater etc och muslimer. i media alltså, men även bland politiker.

så visst har du en poäng, men den verkar inte gälla för just muslimer, det är enklast och bekvämast att dra alla dem över kammen som det heter...

Jag inte att alla andra var helt oskyldig till krig. Men detta terrorkrig världen över domineras av muslimer.

Det är hedersamt att vara en själmordbombare och man blir dyrkad i många av dessa länder.

Lika sjukt som de nazister som dyrkar lasermannen. De borde också sitta på den sjunkade ön enligt mig.

Nej, vi har märkt det, resultatet blir lika misslyckat oavsett.

Du är klarsynt som alltid. En riddare av sanning på detta forum.

Hade jag haft din kapacitet till att tänka skulle jag också varit i din liga men så är inte fallet.

All heder till dig

Last edited:
Jag inte att alla andra var helt oskyldig till krig. Men detta terrorkrig världen över domineras av muslimer.

Det är hedersamt att vara en själmordbombare och man blir dyrkad i många av dessa länder.

säger vem/vilka då?

jag anar att du får din 'mångbottnade' och 'flerdimensionella' information/fakta från sexpressen och aftonhoran.

och kom inte nu och säg att 'jag har faktiskt muslimer som vänner och de säger minsann...'.

det tragiska är att sådana som du, drar just alla muslimer över kammen och i förbifarten tycker att nazister etc också är drägg, men det är muslimerna som finns aktivt i skallen din och det är enkom den 'folkgruppen' du oroas över gör det ena och det andra.

kan inte du bara försöka gilla dem, precis som ditt favvo-hockeylag? liksom i hockey, finns det en o annat rötägg och det är dem som står ut mest och därför det enda sådana som du kommer ihåg.

edit: personligen är jag varken för eller emot religioner, dvs jag 'försvarar' inte som i det här fallet muslimer oavsett, eller som sagt andra religioner/sekter/organisationer/ etc etc heller för den delen.

jag tror på människan och och vad vi kan åstadkomma tillsammans, men naturligtvis blir jag ledsen/arg/upprörd/etc etc över åsikter som sägs baseras på fakta m.m men som inte gör det. det är då jag yttrar min åsikt. sen är det en självklarhet att alla ska ha sin åsikt, no matter what. men hellre att 'du' talar från hjärtat än kommer med falska anklagelser.

varför jag skriver detta, är för att jag, med jämna mellanrum, får en hel del skit för mina åsikter, när det just kommer till trådar som denna. men åsikterna baseras just på all svammel som i sin tur sägs baseras på information, fakta etc etc när det egentligen inte gör det. isåfall - check your facts first och skriv sedan din insändare.

jag vill också poängtera att det är helt ok att ogilla människor, individer såsom 'folk'grupper. men anta gärna då att det finns de som kommer tycka annorlunda.

Last edited:
säger vem/vilka då?

jag anar att du får din 'mångbottnade' och 'flerdimensionella' information/fakta från sexpressen och aftonhoran.

och kom inte nu och säg att 'jag har faktiskt muslimer som vänner och de säger minsann...'.

det tragiska är att sådana som du, drar just alla muslimer över kammen och i förbifarten tycker att nazister etc också är drägg, men det är muslimerna som finns aktivt i skallen din och det är enkom den 'folkgruppen' du oroas över gör det ena och det andra.

kan inte du bara försöka gilla dem, precis som ditt favvo-hockeylag? liksom i hockey, finns det en o annat rötägg och det är dem som står ut mest och därför det enda sådana som du kommer ihåg.

Nåja, nu skall du inte vara sån. Far min jobbade nere i arabländerna redan på 60-talet och hans berättelser ger en bra bild på människosynen många muslimer har. Har arbetat med muslimer och gått i skola med dem och tyvärr har jag aldrig blivit positivt överraskad därför har jag min åsikt. Oavsett vad du tycker.

Sen vad menar du med sådana som jag? Kan du döma mig efter några inlägg om ett ämne vi har olika åsikter om? På en internetforum desutom? Du är ju rena rama Dr Phil i så fall.

Ta bara Muhammedbilderna till exempel. Tycker du det var en sund reaktion för en löjlig bild som enligt mig man borde ignorerat?

Ja, det låter som ett rimligt antagande!

"- Hade jag varit lika lång som dig hade jag nått lika högt!"

Du är en klipsk kille, det märker man.

Last edited:
Ta bara Muhammedbilderna till exempel. Tycker du det var en sund reaktion för en löjlig bild som enligt mig man borde ignorerat?

I Solna är det upplopp varje gång AIK möter Djurgården eller Blåvitt. På söder sparkades en kille ihjäl av andra "fotbollsfans" för nått år sedan.
Är det en sund reaktion för ett fotbollslags heder?!

Nej, självfallet är det galet om mäniskors liv och lem hotas för att de ritar en teckning. Men din ständiga vilja att dra alla över en kam är rätt eländig. Hade vi haft en miljard potentiella terrorister/självmordsbombare i världen så skulle vi ha rätt stora problem. Då hade inte alla klusterbomber och precisionsvapen i världen kunnat hjälpa oss.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey