Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Citat:
Jag är på Bettskenas bana, älska lite mer och lägg Er hatiska energi på ngt som ger ngt tillbaka

Har alltid tyckt att han är en av dom mest hetsande med sämst argument.

mjaa, visst tycker du så och jag är varken förvånad eller överraskad över vad du tycker om mig som den väldigt simpla enkelspåriga människa du är.

din sk. 'argumentationsteknik' bygger mest på 'spy galla' principen och du gör det dessutom väldigt dåligt och oftast taget ur luften, samtidigt som du knyter näven i fickan.

det som är mest tragiskt dock om dig, är detta: att vilja men inte kunna.

men en dag, kanske kanske du kan, om du får för dig att sluta hata och tänka linjärt och enkelspårigt utan snarare får upp ögonen för din omvärld och förhoppningsvis utvecklas som människa.

om du vill, kan jag också rekommendera en del nyttig läsning för dig.

god fortsättning!

Citat:
Jag är på Bettskenas bana, älska lite mer och lägg Er hatiska energi på ngt som ger ngt tillbaka

mjaa, visst tycker du så och jag är varken förvånad eller överraskad över vad du tycker om mig som den väldigt simpla enkelspåriga människa du är.

din sk. 'argumentationsteknik' bygger mest på 'spy galla' principen och du gör det dessutom väldigt dåligt och oftast taget ur luften, samtidigt som du knyter näven i fickan.

det som är mest tragiskt dock om dig, är detta: att vilja men inte kunna.

men en dag, kanske kanske du kan, om du får för dig att sluta hata och tänka linjärt och enkelspårigt utan snarare får upp ögonen för din omvärld och förhoppningsvis utvecklas som människa.

om du vill, kan jag också rekommendera en del nyttig läsning för dig.

god fortsättning!

Alltid med detta mjaa...... varför MJAA, hela tiden?? psykos??

Så du menar att när du förklarade hur polisen borde misshandla demonstranter och kanske även döda dom(för att få dom lugna), istället för att försöka prata och medla("Slutdiskuterat"), så var du upprörd och därigenom menade du inte riktigt vad du skrev?
Förlåt, jag missade visst det här. Det är klart att jag menade vad jag skrev om än inte i den absoluta form som jag beskrev. Sluta larva dig nu och svara på min fråga istället; det verkar oerhört komplicerat. Hur kommer det sig?

NU är det fullt ös, markstyrkor in. :)
Terroristerna har varnats i dagar nu och nu är det färdiglekt. :yoparty
Fattar i och för sig inte varför man ska riskera israeliska liv i och med markoffensiv, någon som vet? :confused:

Fattar i och för sig inte varför man ska riskera israeliska liv i och med markoffensiv, någon som vet? :confused:

Det anses väl mera "fair" att gå in med marktrupp istället för att skicka några UAV och några bomplan och sitta hemma och spela TV-spel med folks liv.

Dessutom kan man hålla nere antalet civila offer.

För tredje gången känner jag mig manad att fråga dig om du, på allvar, tror att den här våldsupptrappningen kommer att leda till minskat eller ökat våld?

Varför frågar du mig? Du borde fråga dom som startade våldet efter vapenvilan istället. Kommer du ihåg vilka det var?

Troligtvis därför ja. Israel vet att inte samma spelregler gäller för dom som för Hamas och att vad dom än gör så bemöts dom av massiv kritik från stollar i Sverige och andra länder som inte vet nåt om nåt. På detta sättet gör dom vad dom kan i alla fall och borde få credd för det också.

Hur var det där egyptiska ordspråket igen? Retas du med vargen blir du biten, eller nåt liknande.

Vad är det här för jävla töntar? Har dom verkligen inget bättre för sig?

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=467892&ref=puff

Dom vill bojkotta Israel. Idioter. Själv gick jag och inhandlade tre st härliga sharonfrukter från Carmel idag. Mums!

Last edited:
Det anses väl mera "fair" att gå in med marktrupp istället för att skicka några UAV och några bomplan och sitta hemma och spela TV-spel med folks liv.

Exakt så är det.
Man kan följa kriget på makronivå, och dessutom iakktaga krigets lagar, inte bomba blint. (så blint nu styrda bomber med laserpekargrupper ute på stan är...)
Men helt klart behöver man nu söka igenom byggnader hus för hus, källare och tunnelsystem.
Och på köpet undvika fler civila offer, som hittills varit ofrånkomligt då Hamas gömt sig bland civila med sina stridande enheter samt lednigscentraler.

Exakt så är det.
Man kan följa kriget på makronivå, och dessutom iakktaga krigets lagar, inte bomba blint. (så blint nu styrda bomber med laserpekargrupper ute på stan är...)
Men helt klart behöver man nu söka igenom byggnader hus för hus, källare och tunnelsystem.
Och på köpet undvika fler civila offer, som hittills varit ofrånkomligt då Hamas gömt sig bland civila med sina stridande enheter samt lednigscentraler.

Låter som en korrekt analys.

Varför frågar du mig? Du borde fråga dom som startade våldet efter vapenvilan istället. Kommer du ihåg vilka det var?

Det är ju här felet sitter, både i er fanatiker & vad jag upplever det som halva mellanöstern. Ni har ju bara vedergällning i skallen. Om A ger B en örfil så har B rätt att skjuta ner A :va Samma mönster visar sig ju vare sig man kollar krigsrapporteringen via media eller råkar stöta in i nån utav er på krogen.. Kanske, så här flera hundra år efter att kriget starta, är läge att inse att våld inte alltid löser våld? Rätt sällan det gör det faktiskt :tummenupp
frankie-say-relax-26604.jpg
Innan du nu citerar texten och försöker skriva något halvtaskigt så googla orden liknelse & metafor. Kör även synonymer på dessa ord.

Jag tycker synd om de israeliska soldater som kommer att förolyckas utan att något egentligt resultat uppnås, förutom mer dödande givetvis. Uppenbarligen är det ett tillräckligt legitimt resultat.

Men sluta nu, det är inte ens det som är frågan så sluta orma dig. Det är ingen som har påstått att Hamas skulle vara oskyldiga. Jag vill bara veta vad du egentligen tror kommer att hända nu.

Jag prövar igen: Tror du att Israels våldsupptrappning kommer att lösa problemen, eller kommer det bara att leda till fler raketer som regnar in och dödar civila israeler? Eller kommer dessa barbariska hemska araber att överge sina fundamentalistiska åsikter och konvertera till judendomen? Vilket skeende är mest realistiskt?

Det är ju här felet sitter, både i er fanatiker & vad jag upplever det som halva mellanöstern. Ni har ju bara vedergällning i skallen. Om A ger B en örfil så har B rätt att skjuta ner A :va Samma mönster visar sig ju vare sig man kollar krigsrapporteringen via media eller råkar stöta in i nån utav er på krogen.. Kanske, så här flera hundra år efter att kriget starta, är läge att inse att våld inte alltid löser våld? Rätt sällan det gör det faktiskt
Det är ju det som är lite underhållande. Här sitter de i var sin båt och försöker få den andra att hoppa överbord, samtidigt som de i sitt förblindande hat borrar hål i sin egen. Sedan, när de väl plaskar i vattnet, vägrar de fortfarande att inse sitt misslyckande. För det var minsann den andra jäveln som borrade hålet!

Last edited:
Här kan man glutta på maknaden i Gaza 2009-01-03:
[YOUTUBE-ID]BjkcjZ2EAxA[/YOUTUBE-ID]
För att inte Bozo skall bli kränkt vill jag påpeka att det vore lika hemskt om det var civila israeler som låg lemlästade på gatorna. Men det här är helt sjukt. Och att det finns människor som försvarar det? Priceless :tummenupp

Förlåt, jag missade visst det här. Det är klart att jag menade vad jag skrev om än inte i den absoluta form som jag beskrev. Sluta larva dig nu...

När dina svar på mina frågor om varför du i vissa fall förespråkar våld och skjutvapen men i andra fall pacifistlinjen ser ut som ovan kan du knappast kalla mitt svar för att orma sig. Du kommer aldrig lyckas babbla bort det där Kantian.

Man kan älta hur länge som helst vem som gjort vad i Palestinakonflikten men faktum kvarstår att dom hade en vapenvila som verkade fungera hyfsat men någon part sket i det dom hade uppnått och började med slakten igen. Var var din empati då?

Vända andra kinden till eller? Undrar vilket språk vi hade pratat i Sverige då. Ryska eller danska förmodligen.

Inte Egypten, Hollywood. H-O-L-L-Y-W-O-O-D. :fakta

If you fuck with the bull, you get the horn.

Ving Rhames, Dödskyssen

Ja men nu var det nån egyptisk ledare som hade yttrat det och en varg var inblandad. Samma sensmoral dock. Lek inte med elden.

Saken var den att det var en arabisk broder som sa det och inte nån av oss enkelspåriga fruktansvärda muslimhatare i västvärlden.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...