Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Min son kastade en snöboll förra veckan. Jag prylade honom sanslös, låste in honom i garderoben och kommer inte att ge honom mat på en månad. Nä, jag ändrar det till att han får mat när han lovar att varken han eller någon kompis kommer att kasta snöbollar eller tycka illa om mig och mitt beteende. Klagar han så får han inget vatten heller!

Vem har sagt att det är svårt att fostra barn?

Dog grannens barn av den där "snöbollen"? Snacka om total respektlöshet för israeliska människolivs värde. Vilken katastrofalt dålig liknelse.

Vad är det som gör att du inte hänger med?

Av deras plakat får man uppfattningen att Judar och Nazister ska ut, det ser konstigt ut helt enkelt eller är jag bara allmänt trög?

libanonettan448.jpg

Last edited:
Det är tragiskt att se att Bamse-Sverige har indoktrinerat så många människor till att tro så mycket.

Vem har fått dig att tro? :va
Dina åsikter måste du ha fått ngnstans ifrån, eller är jag helt bakom flötet?

I ett tidigt inlägg skriver du att din fru är från Israel. Och alla dina argument/inlägg är fördel Israel. Anser inte du att du är mindre objektiv då du har ngn som står dig så nära som säkerligen pumpar in en massa islamhat i dig?

Jag personligen är född muslim, kommer från mellanöstern, men jag anser att bägge parter är enna bombade idioter och då anser jag inte att det är folket det är fel på, snarare regimen i vardera land som får folket att hata såpass mkt att de ska slakta varandra.

Och som vi alla vet så vinklas nyheterna på flera olika sätt beroende på vilken nyhetskanal vi tittar på. Ser jag på arabisk TV sägs det en sak, ser jag på svensk TV en annan och nyheter från USA en tredje. Det blir lite svårt att få en sann uppfattning om hur saker och ting egentligen står till då.
Det enda som är sant är att människor dör och det i onödan.

Jag är på Bettskenas bana, älska lite mer och lägg Er hatiska energi på ngt som ger ngt tillbaka.

Puss på er alla.

jag anser att bägge parter är enna bombade idioter och då anser jag inte att det är folket det är fel på, snarare regimen i vardera land som får folket att hata såpass mkt att de ska slakta varandra.

Uppfostran & religon har ju en avsevärt större betydelse för vad som händer än vilka som sitter vid makten, oavsett sida.

I ett tidigt inlägg skriver du att din fru är från Israel.

Jaha, gör jag? Skulle du kunna visa mig det?

Och alla dina argument/inlägg är fördel Israel. Anser inte du att du är mindre objektiv då du har ngn som står dig så nära som säkerligen pumpar in en massa islamhat i dig?

Ojoj, vad fel du har. Vem pumpar in vad? Större fredsälskare och antirasist än henne får man leta efter. Ordet negerboll är totalbannat från mitt vokabulär nuförtiden kan jag lova dig. Så lägg ner det snacket.

Jag var i Israel första gången -88, 11 år och singel. Och eftersom man gått i kommunal svensk vänsterskola som definitivt inte har samma åsikter som jag så anser jag helt klart att jag har bildat mig en egen uppfattning och är relativt svårpåverkad av andras åsikter.

Jag personligen är född muslim, kommer från mellanöstern, men jag anser att bägge parter är enna bombade idioter och då anser jag inte att det är folket det är fel på, snarare regimen i vardera land som får folket att hata såpass mkt att de ska slakta varandra.

Tycker det är skitbra med normala muslimer som inte skriker rasist till allt och alla och gnäller, men när sjalgänget envisas med att skrika högst, se Halal-TV tex, så får ju automatiskt alla muslimer skit. Har sett många intervjuer med kvinnor som är födda muslimer som tycker hela programmet var urdumt och jag lider verkligen med vettiga människor som gång på gång får se idioter göra det ena och det andra i "deras" religions namn. Men nu är det så att dom gör det och det måste få ett stopp. Vilka metoder man använder bryr jag mig inte om.

Jag tycker också att hetsarna på bägge sidor är idioter. Framgår om du läser mina inlägg. Men jag anser inte som många att "israeler" är idioter utan civiliserade människor. Däremot är dom ortodoxa judarna inte kloka. Men hade jag bott i Dalsland tex och norrmännen skickade över dödliga missiler på måfå för att döda civila så är det väl klart att jag skulle vilja att svenska militären gjorde nåt för att sätta stopp för det hela. Eller först och främst den norska polisen/militären men som vi alla vet så står den lokala polisen i Gaza bakom missilbeskjutningen så då hade vi ju fått ta saken i egna händer.

Och som vi alla vet så vinklas nyheterna på flera olika sätt beroende på vilken nyhetskanal vi tittar på. Ser jag på arabisk TV sägs det en sak, ser jag på svensk TV en annan och nyheter från USA en tredje. Det blir lite svårt att få en sann uppfattning om hur saker och ting egentligen står till då.
Det enda som är sant är att människor dör och det i onödan.

Som sagt litar jag inte mycket på media. Jag bildar en egen uppfattning från verkligheten.

Jag är på Bettskenas bana, älska lite mer och lägg Er hatiska energi på ngt som ger ngt tillbaka
.

Har alltid tyckt att han är en av dom mest hetsande med sämst argument.

Last edited:
Uppfostran & religon har ju en avsevärt större betydelse för vad som händer än vilka som sitter vid makten, oavsett sida.

Då är väl jag ett utomordentligt exempel på att jag fått en utmärkt uppfostran...?!

Släktingar som är konservativa på fars sida, släktingar som är mindre konservativa på mors sida...

Uppfostrad mestadels av min kära mor då min kära far inte var så mkt till far...

Jag har alltid fått lära mig att man inte ska hata, ta till våld, eller ens höja rösten. Man kan alltid lösa en konflikt verbalt.

Se så bra allt blev? Och söt blev jag på köpet :D

Edit: har en fru som sitter på planet dit om 10 minuter.

Här har du inlägget...

Last edited:
Dog grannens barn av den där "snöbollen"? Snacka om total respektlöshet för israeliska människolivs värde. Vilken katastrofalt dålig liknelse.
En liknelse är en liknelse, inte en beskrivning!

Varför skriver du förresten "israeliska människoliv"!? Om jag nu brister i respekt gör jag väl det för båda sidorna??!

Förrresten ska jag vara snäll och förklara liknelsen för dig! Som du ser gör båda pareterna fel. Men det finns en stor skillnad vad gäller makt och möjlighet att påtvinga den ena parten sanktioner. Jag sitter inne med makten över min son, allt han kan göra är att skrika, gråta och slå lite lätt på mig medan jag kan påtivinga honom mina restriktioner. Men jag får nog leva med att han protesterar om jag blir för hård och ju hårdare jag blir desto mer protester.

För övrigt tycker jag synd om alla oskyldiga som skadas eller dör i en konflikt, oavsett ursprung och har svårt att se att handlingar som leder till mer hat, sorg eller segregering ska leda till ett lyckat utfall. Men jag hoppas att jag har fel för det verkar vara den vägen som de kommer att gå.

Då är väl jag ett utomordentligt exempel på att jag fått en utmärkt uppfostran...?!
Släktingar som är konservativa på fars sida, släktingar som är mindre konservativa på mors sida...
Uppfostrad mestadels av min kära mor då min kära far inte var så mkt till far...
Jag har alltid fått lära mig att man inte ska hata, ta till våld, eller ens höja rösten. Man kan alltid lösa en konflikt verbalt.

Se så bra allt blev? Och söt blev jag på köpet :D

Precis, men att döma av hur det ser ut nere i Gaza och området omkring så har dom inte riktigt haft de lika bra? Om ens päron med- eller omedvetet trycker i en massa propaganda (oavsett sida) så är det klart man blir så där tappad som de flesta där nere verkar vara. Det är ju inget de som styr påverkar, utan föräldrar och religion. Dock verkar ju ingen reagera på hur korkat dom beter sig utan dom bara fortsätter och fortsätter.. För galenskapen vidare till nästa generation osv. Det är ju inte de styrandes fel som du skrev innan?

Precis, men att döma av hur det ser ut nere i Gaza och området omkring så har dom inte riktigt haft de lika bra? Om ens päron med- eller omedvetet trycker i en massa propaganda (oavsett sida) så är det klart man blir så där tappad som de flesta där nere verkar vara. Det är ju inget de som styr påverkar, utan föräldrar och religion. Dock verkar ju ingen reagera på hur korkat dom beter sig utan dom bara fortsätter och fortsätter.. För galenskapen vidare till nästa generation osv. Det är ju inte de styrandes fel som du skrev innan?

Nu har jag varit nere i Libanon och Syrien ett antal ggr, och jag får se med egna ögon hur hatet och fördomarna byggs upp.

Dels är det bristen på kunskap, kusinerna har fått gå i muslimska skolor och moske på helgerna och dyl så deras uppfostran är ju stenålder i mina ögon mätt.
Man får inte säga emot sina föräldrar, för då kommer tofflan fram. Man växer upp med rädsla för sina föräldrar och inte respekt som föräldrarna tror att det är barnen har för dem. Man lär sig inte att kommunicera, utan man straffas med våld, för att man gjort ngt fel, och man får inte reda på varför det man gjorde fel var ett fel. Get my point...?
Det finns ingen pedagogik i uppfostran, det är våld och enbart våld. Man förväntas göra/uppnå/säga saker utan att man fått några som helst direktiv. Uppfylls inte detta så får man ett slag eller två. And so the story goes...

Självfallet är detta uppfostran och religion som har styrt upp detta, men jag anser att regimen i varje land ska ta tag i detta. Dem vet att detta förekommer och vad det leder till. Man kan sätta förbud mot barnaga, att man blir bestraffad osv...

De tillåter att man slåss för att man ska få som man vill i hemmen, och det som tillåts i hemmen, tillåts även utanför hemmets väggar.

Nu har jag varit nere i Libanon och Syrien ett antal ggr, och jag får se med egna ögon hur hatet och fördomarna byggs upp.

Dels är det bristen på kunskap, kusinerna har fått gå i muslimska skolor och moske på helgerna och dyl så deras uppfostran är ju stenålder i mina ögon mätt.
Man får inte säga emot sina föräldrar, för då kommer tofflan fram. Man växer upp med rädsla för sina föräldrar och inte respekt som föräldrarna tror att det är barnen har för dem. Man lär sig inte att kommunicera, utan man straffas med våld, för att man gjort ngt fel, och man får inte reda på varför det man gjorde fel var ett fel. Get my point...?
Det finns ingen pedagogik i uppfostran, det är våld och enbart våld. Man förväntas göra/uppnå/säga saker utan att man fått några som helst direktiv. Uppfylls inte detta så får man ett slag eller två. And so the story goes...

Självfallet är detta uppfostran och religion som har styrt upp detta, men jag anser att regimen i varje land ska ta tag i detta. Dem vet att detta förekommer och vad det leder till. Man kan sätta förbud mot barnaga, att man blir bestraffad osv...

De tillåter att man slåss för att man ska få som man vill i hemmen, och det som tillåts i hemmen, tillåts även utanför hemmets väggar.

Så där ja. I rest my case.

Så där går det inte till i israeliska hem, möjligtvis dom ortodoxa.

Bonny och övriga Banlon-ligan>> Läs och lär!

You got me :gråta

Det återstår att se om även göteborgaren kan förstå andemeningen som vi försöker förklara.

Så där ja. I rest my case.

Så där går det inte till i israeliska hem, möjligtvis dom ortodoxa.

Bonny och övriga Banlon-ligan>> Läs och lär!
Hur tänkte du nu?

Förlåt, jag glömde bort att ännu en gång fråga, om du kan förklara på vilket sätt det Israeliska våldet kommer att lösa situationen?

Last edited:
Hur tänkte du nu?

Ja det är inte lätt :D

Det återstår att se om även göteborgaren kan förstå andemeningen som vi försöker förklara.

Du gillar inte göteborgare eller :va ? I andra trådar har du ju mer aktivt försökt provocera mig pga att jag bor i Göteborg. Det börjar bli lite jobbigt. Vill du få sagt nåt så säg det istället. Personligen har jag inga problem alls med stockholmare, tvärtom. Om dom inte är som du då vill säga.

Last edited:
Ja det är inte lätt :D

Du gillar inte göteborgare eller :va ? I andra trådar har du ju mer aktivt försökt provocera mig pga att jag bor i Göteborg. Det börjar bli lite jobbigt. Vill du få sagt nåt så säg det istället. Personligen har jag inga problem alls med stockholmare, tvärtom. Om dom inte är som du då vill säga.
Inte då, jag orkar bara inte skriva ut ditt alias så jag kör på den enklare varianten. Ta inte åt dig så mycket.

Men förklara gärna, det vore kul att höra. Annars kan jag förklara för dig, om du inte riktigt vet hur du tänkte.

Om dom inte är som du då vill säga.

Han är inflyttad. :fakta

Min son kastade en snöboll förra veckan. Jag prylade honom sanslös, låste in honom i garderoben och kommer inte att ge honom mat på en månad. Nä, jag ändrar det till att han får mat när han lovar att varken han eller någon kompis kommer att kasta snöbollar eller tycka illa om mig och mitt beteende. Klagar han så får han inget vatten heller!

Vem har sagt att det är svårt att fostra barn?

Apropå snöbollar och barn, är du helt främmande för att ta snöbollarna, kottarna, slangbellan, den där jävla studsbollen (eller vad din son för tillfället stör sin omgivning med) ifrån honom?

Det är ju det israelerna gör nu, de avväpnar fienden. Inget dramtiskt med det. Som bonus lär sig upprorsmakarna vem som bestämmer.

:banana

Last edited:
(eller vad din son för tillfället stör sin omgivning med)

Tycker det verkar vara dålig uppfostran på den där pojken faktiskt. Surprise, surprise! Blivande Hampus Westerlund? (Eller vad han hette den där lille tönten som fick en kula i magen. Medelklassvänsteruppfostran:rolleyes: )

Nej, vem fan gör det egentligen? Hade Sveriges framstjärt bara legat liiiite högre upp så hade Norge kunnat ta det.

:D Lite vågat av en skåning att skriva iofs men ändå rätt kul :tummenupp

Fan du har ju humor Kuritas, tycker alltid du verkar så stel.

Last edited:
Där gör du det igen.
Du börjar ju bli duktig!
Helt rätt: ytterligare en liknelse, inte en beskrivning.

Så ett litet tips från Dr. Phil! Det finns två grupper som inte förstår liknelser: Svagbegåvade och autister. Så ta dig en funderare på om du ska fortsätta att medvetet missförstå eller om det verkligen är så att du inte förstår liknelsen...

Jag tror inte att jag är helt ensam om att tycka det är lite skrattretande att du ska försöka spela humanist, om än det inskänker sig till israeliska liv.

Fast jag beundrar ditt engagemang och uthållighet!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey