Henken
Guest
Och du verkar varken ha åsikter eller argument.
Det är tragiskt att se att Bamse-Sverige har indoktrinerat så många människor till att tro så mycket.
Hur gick det där ihop?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och du verkar varken ha åsikter eller argument.
Det är tragiskt att se att Bamse-Sverige har indoktrinerat så många människor till att tro så mycket.
Min son kastade en snöboll förra veckan. Jag prylade honom sanslös, låste in honom i garderoben och kommer inte att ge honom mat på en månad. Nä, jag ändrar det till att han får mat när han lovar att varken han eller någon kompis kommer att kasta snöbollar eller tycka illa om mig och mitt beteende. Klagar han så får han inget vatten heller!
Vem har sagt att det är svårt att fostra barn?
Vad är det som gör att du inte hänger med?
jag anser att bägge parter är enna bombade idioter och då anser jag inte att det är folket det är fel på, snarare regimen i vardera land som får folket att hata såpass mkt att de ska slakta varandra.
I ett tidigt inlägg skriver du att din fru är från Israel.
Och alla dina argument/inlägg är fördel Israel. Anser inte du att du är mindre objektiv då du har ngn som står dig så nära som säkerligen pumpar in en massa islamhat i dig?
Jag personligen är född muslim, kommer från mellanöstern, men jag anser att bägge parter är enna bombade idioter och då anser jag inte att det är folket det är fel på, snarare regimen i vardera land som får folket att hata såpass mkt att de ska slakta varandra.
Och som vi alla vet så vinklas nyheterna på flera olika sätt beroende på vilken nyhetskanal vi tittar på. Ser jag på arabisk TV sägs det en sak, ser jag på svensk TV en annan och nyheter från USA en tredje. Det blir lite svårt att få en sann uppfattning om hur saker och ting egentligen står till då.
Det enda som är sant är att människor dör och det i onödan.
.Jag är på Bettskenas bana, älska lite mer och lägg Er hatiska energi på ngt som ger ngt tillbaka
Uppfostran & religon har ju en avsevärt större betydelse för vad som händer än vilka som sitter vid makten, oavsett sida.
Edit: har en fru som sitter på planet dit om 10 minuter.
En liknelse är en liknelse, inte en beskrivning!Dog grannens barn av den där "snöbollen"? Snacka om total respektlöshet för israeliska människolivs värde. Vilken katastrofalt dålig liknelse.
Här har du inlägget...
..och slå lite lätt på mig
Då är väl jag ett utomordentligt exempel på att jag fått en utmärkt uppfostran...?!
Släktingar som är konservativa på fars sida, släktingar som är mindre konservativa på mors sida...
Uppfostrad mestadels av min kära mor då min kära far inte var så mkt till far...
Jag har alltid fått lära mig att man inte ska hata, ta till våld, eller ens höja rösten. Man kan alltid lösa en konflikt verbalt.
Se så bra allt blev? Och söt blev jag på köpet![]()
Precis, men att döma av hur det ser ut nere i Gaza och området omkring så har dom inte riktigt haft de lika bra? Om ens päron med- eller omedvetet trycker i en massa propaganda (oavsett sida) så är det klart man blir så där tappad som de flesta där nere verkar vara. Det är ju inget de som styr påverkar, utan föräldrar och religion. Dock verkar ju ingen reagera på hur korkat dom beter sig utan dom bara fortsätter och fortsätter.. För galenskapen vidare till nästa generation osv. Det är ju inte de styrandes fel som du skrev innan?
Nu har jag varit nere i Libanon och Syrien ett antal ggr, och jag får se med egna ögon hur hatet och fördomarna byggs upp.
Dels är det bristen på kunskap, kusinerna har fått gå i muslimska skolor och moske på helgerna och dyl så deras uppfostran är ju stenålder i mina ögon mätt.
Man får inte säga emot sina föräldrar, för då kommer tofflan fram. Man växer upp med rädsla för sina föräldrar och inte respekt som föräldrarna tror att det är barnen har för dem. Man lär sig inte att kommunicera, utan man straffas med våld, för att man gjort ngt fel, och man får inte reda på varför det man gjorde fel var ett fel. Get my point...?
Det finns ingen pedagogik i uppfostran, det är våld och enbart våld. Man förväntas göra/uppnå/säga saker utan att man fått några som helst direktiv. Uppfylls inte detta så får man ett slag eller två. And so the story goes...
Självfallet är detta uppfostran och religion som har styrt upp detta, men jag anser att regimen i varje land ska ta tag i detta. Dem vet att detta förekommer och vad det leder till. Man kan sätta förbud mot barnaga, att man blir bestraffad osv...
De tillåter att man slåss för att man ska få som man vill i hemmen, och det som tillåts i hemmen, tillåts även utanför hemmets väggar.
You got meAtt Israel skulle skapa våld med våld är bara propaganda från
antisemitiska organisationer, typ Dagens Nyheter:
Anfallen skapar nya terrorister
...
Och möjligen finns här något för Israel att fundera på, som Rami
Khoury skriver i måndagens libanesiska Daily Star: "Det massiva lidande
som Israel åsamkar vanliga palestinier förvandlar en i stort sett foglig
befolkning till en rekryteringsbas för militanter, motståndskämpar,
självmordsbombare och terrorister."
Hur tänkte du nu?Så där ja. I rest my case.
Så där går det inte till i israeliska hem, möjligtvis dom ortodoxa.
Bonny och övriga Banlon-ligan>> Läs och lär!
Hur tänkte du nu?
Det återstår att se om även göteborgaren kan förstå andemeningen som vi försöker förklara.
Inte då, jag orkar bara inte skriva ut ditt alias så jag kör på den enklare varianten. Ta inte åt dig så mycket.Ja det är inte lätt![]()
Du gillar inte göteborgare eller? I andra trådar har du ju mer aktivt försökt provocera mig pga att jag bor i Göteborg. Det börjar bli lite jobbigt. Vill du få sagt nåt så säg det istället. Personligen har jag inga problem alls med stockholmare, tvärtom. Om dom inte är som du då vill säga.
Om dom inte är som du då vill säga.
Min son kastade en snöboll förra veckan. Jag prylade honom sanslös, låste in honom i garderoben och kommer inte att ge honom mat på en månad. Nä, jag ändrar det till att han får mat när han lovar att varken han eller någon kompis kommer att kasta snöbollar eller tycka illa om mig och mitt beteende. Klagar han så får han inget vatten heller!
Vem har sagt att det är svårt att fostra barn?
Du gillar inte göteborgare eller?
(eller vad din son för tillfället stör sin omgivning med)
Nej, vem fan gör det egentligen? Hade Sveriges framstjärt bara legat liiiite högre upp så hade Norge kunnat ta det.
Du börjar ju bli duktig!Där gör du det igen.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |