Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Massa text
Jag kan förstå att rika länder pumpar in pengar i småstater med gränskonflikter för att kunna prova sina nya fina vapen.
Det har förekommit länge.
Men:
Vad får USA ut av stödet till Israel?
Jag har inte sett någon högteknologi eller Amerikanska soldater som skaffar stridsvana.
Bara pang-pang.
Att arabländerna pumpar in pengar i Palestina förstår jag.
Håller med trådstartaren och citerar Ving Rhames i Dödskyssen (1995):
If you fuck with the bull, you get the horns.
Förresten har Egypten erbjudit sig att hjälpa de skadade palestinierna men Hamas vägrar då det sabbar deras propaganda då. Civiliserat?![]()
Du har många åsikter men ganska tunn argumenteringTyck som du vill men hela den här "för att jag säger så"-grejjen funkar inte så bra.
Jo fast samtidigt står ju egyptiska gränsvakter och skjuter efter civila palestinier, men det är det minsann ingen som högljutt protesterar mot. Det är judarna som ska sättas dit.
Så om någon bara vill dö (fast egentligen är det väl döda som är rätt ord) för en sak så har dem med automatik rätt och/eller bra idéer?Och du verkar varken ha åsikter eller argument. Jag var för några år sedan, pga den sk intifadan(slakt av civila), i kontakt med en organisation som heter Sar El. Den var naturligtvis förbjuden i DDR-Sverige men jag fick en kontaktman i Norge istället. Sar El värvar kristna runt om i världen som vill hjälpa Israel. Tyvärr vankades mest mek-tjänster och andra icke stridande uppgifter varför jag till sist avböjde. Men om du tror att jag är villig att åka ner dit och riskera mitt liv för något jag inte vet nåt om så får du väl tro det.
Så om någon bara vill dö (fast egentligen är det väl döda som är rätt ord) för en sak så har dem med automatik rätt och/eller bra idéer?
jag vet inte varför men jag har intrycket av att du har lagt upp en väldigt stor boll på en straffpunkt som ligger nära ett stort mål...
Rätt kul att se hur många som anser att du agrumenterar lite orginellt och hur du lätt avfärdar alla med att kallt konstatera att du minsann är en av de få som har sett ljuset. Verkar nästan lite plågsamt att vara ett av dessa missförstådda genier.
Fick dom inte marken av FN?Jag vill varken dö eller döda. Däremot stör det mig när civilisationens sista utpost hotas av mördare. 6 miljoner judar har ett litet landområde i Smålands storlek nästan helt utan naturtillgångar, förutom lite mineraler nere vid Döda havet, och vi kan inte låta dom att ha det? Vart ska dom ta vägen då? Europa ville ju uppenbarligen inte ha dom.
Eftersom jag vet att ditt klassiska svar kommer vara att dom har snott landet så vill jag direkt poängtera att dom fick köpa stor del av marken till ockerpriser av hjärtlösa arabiska markägare. Oftast var det sankmark eller stenöken. En del har visserligen tagits i besittning vid krig som den andre parten har startat. Och det mestadels pga att inte bli lika sårbara, tex Golan. Men så har det väl alltid funkat? Varför alltid gnälla på just Israel?
Fick dom inte marken av FN?
Varför krigas det där?
Jag gnällde faktiskt på dig!Varför alltid gnälla på just Israel?
För övrigt tolkade jag att du avstod från att gå med i Sar El för att du inte kunde få en stridande befattning som att du var intressead av en stridande befattning. Ett misstag som givetvis är lätt att göra...![]()
.
Ser på nyheterna hur palestinasjalarna går ut och demonstrerar igen. Jävla avskum till rasister. Ja, rasister. Stryker man över davidsstjärnor så är det inte Israel man hatar utan judar. Skulle vilja se vad som hände om någon gjorde likadant med nåt muslimskt. Ja just det, det var ju visst ett par komiker i Danmark som nästan gjorde det.![]()
Jag tänkte väl ändå inte åka ner dit för att dela ut kalsonger till bassar.
Skulle vilja se vad som hände om någon gjorde likadant med nåt muslimskt.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |