Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Av deras plakat får man uppfattningen att Judar och Nazister ska ut, det ser konstigt ut helt enkelt eller är jag bara allmänt trög?

libanonettan448.jpg

Nu har ju inte jag en aning om var den där bilden kommer ifrån, men
man skulle ju kunna tänka sig att Libaneserna tycker att Israel
ska hålla sig i sitt eget (eller vad man nu vill kalla det) land
.
De kanske tycker att Israels sätt att behandla palestinska flyktingar
(med stöd från USA) påminner om nazisternas sätt att hantera judar.

Tycker det är skitbra med normala muslimer som inte skriker rasist till allt och alla och gnäller

Ja visst är det.

För att inte tala om hur bra det är att inte alla svenskar är barnamördare
[YOUTUBE-ID]KtZR3SFI3kw[/YOUTUBE-ID]
eller religiösa fanatiker
[YOUTUBE-ID]-o5UsBJ1V4o[/YOUTUBE-ID]

Men jag anser inte som många att "israeler" är idioter utan civiliserade människor. Däremot är dom ortodoxa judarna inte kloka.

Så det finns alltså sansade och idioter på båda sidorna.
Jag tror att ett slut på Israel/Palestina-konflikten kräver att israelerna
och palestinierna samarbetar. Men resultatet av det "samarbetet" verkar
mest se ut så här idag.
reg03.jpg

Men även om idioterna steg åt sidan och man slutade skjuta skulle ett
problem kvarstå:

Israelerna lever i ett på många (men kanske inte alla) sätt civiliserat
och välmående land. BNP/capita/år i Israel är ca 225.000SEK.

Många palestinier har levt hela livet i flyktingläger. BNP/capita/år i
Gaza och Västbanken är ca 8500SEK.

Båda parter behöver lära sig att samarbeta bättre.

När ska de lära sig?
[YOUTUBE-ID]dCCIgyzc-qg[/YOUTUBE-ID]

BlBlablablaaaöööäääää:ätapiller :galen

Jämför du en jävla psykopatisk mördare, en av de värsta i sveriges historia med nästan ett helt folk som går ut och jublar på gatorna när barn mördas?

Jag förstår mycket väl att du skriver den här gojan pga att du anser att de allra flesta inom islam är vettiga. Nu tycker inte jag det. Jag tycker att en alldeles för stor del utövar fegt våld och jublar när andra gör det. Särskilt när civila och barn dödas. Det anses extra fint i Palestina när dagis och liknande i Israel attackeras för att dom vet att det orsakar mer lidande.

Dessutom är en väldigt låg acceptans för andra livstilar gällande bland väldigt många i muslimska länder, men när nån inte tycker som dom, då jävlar ska en kyrka brännas ner.

Så är det, du behöver inte ens försöka dig till att låtsas som nåt annat. Därmed inte sagt att alla tycker det är bra. Och just därför är det väldigt synd om dom vettiga, jag står fast vid det. Men att säga att inte alla svenskar är barnamördare för att ett extremt psykfall åkte dit i år och tycka att det är liknande retorik som jag kör är patetiskt.

Livets ord. Bah! Ta den diskussionen med Korvgubben som tydligen tycker dom är bra. Förövrigt samma sak där. Typ tusen medlemmar i ett land med 9 mille. Det är inte direkt nån majoritet. Jag tycker dom är galna men mig veterligen håller dom sig för sig själva och slänger inte iväg raketer på oliktänkande.

I Israel genomförs ofta fredsdemonstrationer. Har däremot aldrig hörs talas om nån sådan i Palestina. Nä där bränner man flaggor och kastar sten istället. Och hatar hejdlöst.

Last edited:
Jämför du en jävla psykopatisk mördare, en av de värsta i sveriges historia med nästan ett helt folk som går ut och jublar på gatorna när barn mördas?

Nej.

Jag förstår mycket väl att du skriver den här gojan pga att du anser att de fallra flesta inom islam är vettiga.

Du verkar ha lite väl lätt för att tro att du förstår saker.
Jag känner inte så många muslimer att jag kan ha någon uppfattning om
ifall muslimer i allmänhet är vettiga.

Det anses extra fint i Palestina när dagis och liknande i Israel attackeras
för att dom vet att det orsakar mer lidande.

Av vem?

Men att säga att inte alla svenskar är barnamördare för att ett extremt psykfall åkte dit i år och tycka att det är liknande retorik som jag kör är patetiskt.

Jag har inte jämfört några retoriker.
Tycker du att svenska barnamördare är bra?
Min poäng var att både galningar och "normala" finns i alla färger.

Livets ord. Bah! Ta den diskussionen med Korvgubben som tydligen tycker dom är bra. Förövrigt samma sak där. Typ tusen medlemmar i ett land med 9 mille. Det är inte direkt nån majoritet. Jag tycker dom är galna men mig veterligen håller dom sig för sig själva och slänger inte iväg raketer på oliktänkande.

Nej, men de "skriker och gnäller".

I Israel genomförs ofta fredsdemonstrationer. Har däremot aldrig hörs talas om nån sådan i Palestina. Nä där bränner man flaggor och kastar sten istället. Och hatar hejdlöst.

http://www.sr.se/Ekot/artikel.asp?artikel=1016972

Olsson kan kolla på Youtube, Israeli Air Force lägger ut anfallen där.

Den israeliska militären, IDF, visar till synes framgångsrika flygattacker på den populära videosajten Youtube.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=869246

[YOUTUBE-ID]qG0CzM_Frvc[/YOUTUBE-ID]

Ja jävlar.:D

Här glider man hem till sist efter en kanonbra nyårsfest. Upprymd. Kollar outlook, kollar hotmail, kollar SH. Glad i hågen. Trevliga människor, grymma vänner, snygga tjejer. Efter många om och men - assyrisk taxichaufför som vet hur grejerna funkar. Tar ett snack om mellanöstern, han är på samma våglängd såklart. Har blivit utdriven ur Irak. Det enda smolket i bägaren är att en vän i Israel har blivit inkallad till krigshandlingar i går. Man blir orolig. Svenska hatare tycker väl det är bra att ännu en israelisk ung man kan bli dödad.

Då känns det djävulskt bra att se att israeliska flygvapnet fortfarande kan sin sak. Tack KGK, man blir lugnad. Skönt att se terroristerna bli körda i röven innan dom kan mörda oskyldiga.

Har sett flyguppvisningar i Tel Aviv, grabbarna kan sin sak. Helt klart.

Haha, Kantian och judehatarna måste gråta blod. :D Underbart, fyllesentimentalt!

Man blir så glad.

Gott nytt år. *hick*

Ok! Jag tycker du verkar trångsynt och faktiskt dum.

Bra så?

Okej. Nu var det ju inte riktigt så jag menade. Skriv vad du tycker om situationen istället för att sitta och gnälla. Vad du tycker om mig bryr jag mig inte det minsta om, det måste du förstå. Eller egentligen, ju sämre du tycker om mig desto gladare blir jag.

Underbart

Hamasledaren Nizar Rayyan har dödats i ett israeliskt flyganfall, meddelar Hamasrörelsen.

Rayyan var en av Hamas högsta ledare i Gaza. I februari 2007 sade han till Reuters att "Vi kommer aldrig att erkänna Israel. Det finns ingenting som heter Israel".

gaza2_417877c.jpg

Nähä, om det inte finns någonting som heter Israel så hade du ju bara otur, ditt skäggo. :D

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2266189.svd

Haha, Kantian och judehatarna måste gråta blod. :D Underbart, fyllesentimentalt!
Som den fantastiskt filantropiska människa du vill utmåla dig till att vara, så har du underliga värderingar när det handlar om människors värde, framförallt när det handlar om judar och muslimer. Det du verkar ha missat är dock att det inte finns några judehatare här, bara en liten ensam och förvirrad muslimhatare som klänger fast vid sina fabricerade sanningar, ditt namn är göteborgaren :)

Innan du kan ta till dig att det inte finns någon här (förutom du) som uppmanar till dödsoffer på endera sida är det fruktlöst att försöka diskutera.

För tredje gången känner jag mig manad att fråga dig om du, på allvar, tror att den här våldsupptrappningen kommer att leda till minskat eller ökat våld?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=869355

Ledare för Hamas säger nu att Israel ska få betala "ett högt pris" för hans död [...] raketer mot Israel skulle slå till "ännu djupare in i landet".

Det här är ett orsakssammanhang som vem som helst borde kunna räkna ut med lilltån.

Last edited:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=869355

Det här är ett orsakssammanhang som vem som helst borde kunna räkna ut med lilltån.

Slutdiskuterat.

Mer spö till uppviglande demonstranter som bara är där för jävulskap. ...... .... Att dela luft med dessa människor får mig nästan att hoppa ut genom fönstret direkt.

Skjut en demonstrant, då blir det lugnt.

Åhfan, så du har ändrat uppfattning om vålds orsak och verkan de senaste månaderna? :va Trovärdigt! :tummenupp :rofl

Last edited:
Åhfan, så du har ändrat uppfattning om vålds orsak och verkan de senaste månaderna? :va Trovärdigt! :tummenupp :rofl
Absolut inte. Det kan säkert stå dig bi i framtiden att kunna särskilja emotionella och intellektuella resonemang. Hitills har du ägnat dig åt det förra trots att jag flera gånger har bett dig att försöka med det senare, det verkar dock inte som om du kan det. Motbevisa mig!

[...] Vad du tycker om mig bryr jag mig inte det minsta om, det måste du förstå.[...]
Ändå är Du tvungen att berätta vad du tycker om Mig medelst PM?

Last edited:
Absolut inte. Det kan säkert stå dig bi i framtiden att kunna särskilja emotionella och intellektuella resonemang. Hitills har du ägnat dig åt det förra trots att jag flera gånger har bett dig att försöka med det senare, det verkar dock inte som om du kan det. Motbevisa mig!

Så du menar att när du förklarade hur polisen borde misshandla demonstranter och kanske även döda dom(för att få dom lugna), istället för att försöka prata och medla("Slutdiskuterat"), så var du upprörd och därigenom menade du inte riktigt vad du skrev?

Ändå är Du tvungen att berätta vad du tycker om Mig medelst PM?

Nu får du nog läsa om tråden. Det har inte jag skrivit till dig. Jag bryr mig jättemycket om vad du anser om mig ju, gubben. :pannkyss

Ja jag skickade ett PM där jag uttryckte oro över din mentala hälsa, men det var ju privat och för att jag bryr mig om dig och inget du behöver ta upp i tråden väl? Du har ju redan svarat mig med ett eget PM. :va

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...