Övervåld från poliser

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Övervåld från poliser *update*

En kompis filmade det här i helgen. Poliser = grisar.

http://www.rubinmedia.se/r-videopolis.html

Hur fan tänker man när man som polis börjar slå en civil med en hjälm?

Update:

Lägger in en länk från aftonbladet som gör en intervju med en polischef om det hela.

Aftonbladet

Last edited:
Polisen är väl där för att hålla ordning? Om ingen skapat oordning hade alltså polisen fått stå passiva och titta på.

Demonstrationer i all ära, men hur många är inte där bara för att skapa en situation som de vet kommer urarta?

Jag antar att det var filmat på SD:s torgmöte? Sympatiserar inte med dem, men sympatiserar inte heller med "motståndarsidan". Är det de som kallar sig vänster vill i alla fall inte jag vara det, så jag hoppas de är något annat.

Det finns ju en anledning att poliserna gör som de gör. Om folk börjar gå mot linjen och börjar knuffa/ bli närgångna måste man ju få bort dem på något sätt. Dessutom så är det säkert bra mycket skönare att bli slagen av en hjälm än en batong. Har du någon erfarenhet av att hålla bort aggressiva folkmassor?

Om polisen säger åt en att man skall gå därifrån så kan man gå därifrån. Står man kvar och gläfser kanske man får räkna med ett eller två blåmärken. Jag har svårt att uppröras över dylika bilder, demonstranterna vet exakt vad de gör och vilka konsekvenser som kan följa.

Jag har alltid undrat varför det är som så att Poliserna måste ha numrerade hjälmar medans demonstranterna inte behöver ha det...?

Det skulle ju, väldigt effektivt, undelätta identifikationen av våldsamma demonstranter ifall alla var numrerade.

Håller med Palle, sympatiserar inte i heller med SD, men det blir ju inte bättre för att de står och skriker och kastar grejer på SD politikerna. Bara där så har dessa vänsteraktivister förlorat.

Sen ang. polisens agerande så ger man sig in i leken så får man leken tåla. Sen så var väl inte den här civila personen helt oskyldig. Så befogat var det nog allt!

Om polisen säger åt en att man skall gå därifrån så kan man gå därifrån. Står man kvar och gläfser kanske man får räkna med ett eller två blåmärken. Jag har svårt att uppröras över dylika bilder, demonstranterna vet exakt vad de gör och vilka konsekvenser som kan följa.
Slutdiskuterat.

Mina ögon kanske lurade mig men jag tyckte mig snarare se demonstranter som kastade sig in i polisväggen för att provocera fram en reaktion. Är det så vi för fram våra åsikter i dagens samhälle? Förbannade avskum. Hur vore det att kanske föra en sansad debatt mot dylika extrempartier vilket är det enda sättet att rå på dem?

Mer spö till uppviglande demonstranter som bara är där för jävulskap. Det är bara pinsamt att se hur myndiga människor fortfarande beter sig som tvååringar. Tror de verkligen att de uppnår någonting? Att dela luft med dessa människor får mig nästan att hoppa ut genom fönstret direkt.

Skjut en demonstrant, då blir det lugnt.

Last edited:
Men kan ingen ge snorisarna några kottar och tandpetare så dom får nåt annat att roa sig med :va :arsele

Var någonstans var övervåldet ?

Lite knuffar och ett par slag är ju för fan inget,kallar man det övervåld så är man uppväxt utan syskon.

Sticker man upp på fel ställe så får man sig en lavett,så är det bara.

Den snuten e ju way off!!! Jag tycker inte att det var rätt på något vis, spelar ingen roll vem och vad dom gjort så är hjälmen inte gjord för det ändamålet.

Dock sjysst av han att visa att det är helt okej att använda hjälmen som tillhygge...

//Björne

Jag tyckte dom använde för lite våld, bevisligen kommer det ju nya AFA slynglar till varje upplopp, om polisen använde mera våld så det ledde till långa perioder i gips så skulle det tunna ut leden lite.

Folk som bajsar på demokrati ska låsas in eller dporteras till Sibirien.

SD hade ansökt och fått tillstånd för sitt möte, skulle SD hålla olaglig motdemonstration när AFA har ansökt om och fått tillstånd för ett torgmöte hoppas jag att snutarna spöar dom med!

mjaa, en viktig fråga dock trådskaparen ställer trots allt och lite oroväckande svar från de flesta här som menar på att polisen har all rätt samt bör göra det de gör i filmen.

yttrandefriheten är både en mänsklig rättighet samt skyddad i lagen i detta land. jag har all respekt för de demonstranter som sätter sig upp mot 'lagen' som oftast däremot inte följer lagen, däremot tycker jag att demonstranterna gör det på fel sätt. att ändra sin strategi som en del menar är våldsam (därav säkert varför många tycker polisen gör rätt när de slår demonstranter) till en mer icke-våldsam strategi samtidigt som den är förlöjligande, är en bättre taktik.

jag menar nu en strategi som, kortfattat, går ut på att kasta bajs på polisen. ingen blir skadad och det hela är en respons mot 'de hårda' (dvs polisen) som på detta sätt förlöjligar hela processen. att ta udden av våldsinslaget med bajskastning visar att man inte accepterar våld från någon part utan visar sitt missnöje mot tex sd.

demonstrationer av sådan karaktär som vi sett film på, är av tradition konservativa och väldigt okreativa ( det enda som oftast visas är sin egen personliga missnöje och därmed den aggression som på sikt INTE gagnar demonstrationen ifråga) och precis som allt annat i samhället, kan det också utvecklas. därav bajskastning. och liknande approacher.

De brukar ju sägas att skit ska behandlas som skit.....bara en tanke i denna lilla tråd.

Jag tyckte dom använde för lite våld, bevisligen kommer det ju nya AFA slynglar till varje upplopp, om polisen använde mera våld så det ledde till långa perioder i gips så skulle det tunna ut leden lite.

Folk som bajsar på demokrati ska låsas in eller dporteras till Sibirien.

SD hade ansökt och fått tillstånd för sitt möte, skulle SD hålla olaglig motdemonstration när AFA har ansökt om och fått tillstånd för ett torgmöte hoppas jag att snutarna spöar dom med!

Håller helt klart med!! Men bättre dom använder avsedda vapen... Annars kan ju polisen också börja plocka gatsten..

Jag bajsar på alla där, men tycker det är fel att använda hjälmen som vapen, när dom e rustade..

//Björne

Polisen var verkligen inte grisar i detta klipp, dom håller väl snarare koll på grisarna.
Fanns nog en anledning till att han höll i hjälmen, det var väl nån omogen snorvalp som slitit eller slagit av den från nån polis.

Det ENDA på den filmen jag kan ha något emot är just slaget (ser bara ett slag) med hjälmen... det som upprör är att den inte sitter på en polis, varför kom den av?

Nästa som upprör är att de där jäkla snorungarna som tror att de uträttar demokrati står och tokler och tycker att det är roligt att sätta sig upp emot polisen.

Så då kommer min fråga, vad är demonstrationen emot... SD eller Polisen som rättsväsende?

Bettskena: Varför skulle det vara bättre att kasta bajs på polisen... vore det inte bättre att då kasta bajset på SDpolitikerna för att visa sin avsky mot de politikerna, eller har jag blandat ihop hela eventet med en annan demonstration som var i helgen mot polisen?

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h