mjaa, en viktig fråga dock trådskaparen ställer trots allt och lite oroväckande svar från de flesta här som menar på att polisen har all rätt samt bör göra det de gör i filmen.
yttrandefriheten är både en mänsklig rättighet samt skyddad i lagen i detta land. jag har all respekt för de demonstranter som sätter sig upp mot 'lagen' som oftast däremot inte följer lagen, däremot tycker jag att demonstranterna gör det på fel sätt. att ändra sin strategi som en del menar är våldsam (därav säkert varför många tycker polisen gör rätt när de slår demonstranter) till en mer icke-våldsam strategi samtidigt som den är förlöjligande, är en bättre taktik.
jag menar nu en strategi som, kortfattat, går ut på att kasta bajs på polisen. ingen blir skadad och det hela är en respons mot 'de hårda' (dvs polisen) som på detta sätt förlöjligar hela processen. att ta udden av våldsinslaget med bajskastning visar att man inte accepterar våld från någon part utan visar sitt missnöje mot tex sd.
demonstrationer av sådan karaktär som vi sett film på, är av tradition konservativa och väldigt okreativa ( det enda som oftast visas är sin egen personliga missnöje och därmed den aggression som på sikt INTE gagnar demonstrationen ifråga) och precis som allt annat i samhället, kan det också utvecklas. därav bajskastning. och liknande approacher.