Äntligen lite krig att glutta på

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag tycker att det är skit att britterna inte bombade Dublin sönder och samman när IRA härjade som mest. Några bombmattor över de där djävla Guinessdrickarna och problemen hade upphört.

Ni har ju bara vedergällning i skallen.

Det som pågår på Gaza nu har ju ingenting med vedergällning (hämnd) att göra, det har haglat 500 raketer över Israel från området under senaste veckan endast, det och inget annat är anledningen.

Det är intressant att det är bara Iran och några killar på ett sporthojsforum i Sverige som stödjer Hamas. :gnissla Men visst, låt oss anta att Israel har fel och är dummisar, om vi då för exemplets skull kunde få höra från någon radikal islamistvän vad Israel skulle göra istället. Jag upprepar och omformulerar så att det inte missförstås:
Tala inte om vad man inte skall göra åt pågående raketattacker utan tala om vad man skall göra åt pågående raketattacker.

Saken var den att det var en arabisk broder som sa det och inte nån av oss enkelspåriga fruktansvärda muslimhatare i västvärlden.

Som sagt, det är Iran, korvgubbe, Kantian och kanske någon annan opponent som kritiserar Israel. De andra arabländerna protesterar inte alls eller inte i närheten av vad de brukar när Israel försvarar sig, de vill väl behålla någon typ av trovärdighet.

Last edited:
Lista gärna alla inlägg som uttrycker sitt stöd för Hamas!
Lista iaf några som visar vilka hamasälskare vi har ibland oss.

Nä du, nu räcker det med dina pajaskonster. Nu får faktiskt du ta och svara på något i den här eller annan tråd du opponerat dig mot allt och alla i för en gångs skull. Hur går det med bloggarna t.ex?

:hej

Hur går det med bloggarna t.ex?
:hej

Bloggarna är fortfarande en replik på bazookas påstående. Han påstod att alla hatar judar och min kommentar är att jag upplever islamofobikerna som fler i antal bland svenska bloggare. Om han vidhåller att judehatet bland svenska bloggare är ett större problem och visar några länkar så kommer jag backa upp min replik med att ta fram fler islamofobiska bloggar....

Så jag väntar på att bazooka ska backa upp sitt påstående innan jag börjar lägga energi på att replikera...

Detsamma gäller nu...

Du får gärna visa hur många Hamasälskare som finns på forumet. Jag har än så länge inte sett någon som uttrycker sitt odelade stöd för Hamas.

På nått vis håller man på Israel, dom känns lite mera som en riktig stat. Araberna får väl vara sur på FN eller nått som satte dom där igen.

Sen är jag lite förbannad på Judarna också. Beställde ju en GPS därifrån i sommras, som dog efter några timmer, så jag skickade tillbaka den, men fanskapet påstod att han inte fått något paket.
Sånt gör att man får mer förståelse för gamla fördomar angående Judarnas snålhet osv.

:D

Glädjande att veta att Hussein Obama i princip ger Israel samma rätt till självförsvar som Bush. Ingen ändring på den fronten således :)

Jaha, då har man fått avrapportering direkt nerifrån Netanya, som fått infon direkt från släkting i tanks i Gaza.

Hamas ledare har satt sig i säkerhet under sjukhus dom små råttorna. Israel släpper flygblad från helikoptrar att alla som ses på gatorna kan betraktas som fiender och legitima mål, ändå tvingar Hamas ut folk, framförallt barn, på gatorna. Hamas tvingar även barnfamiljer att vistas i närheten av strategiska mål. Därav civila offer bla i form av barn. Samtidigt bor israeler i närheten av Gaza i skyddsrum för raketer skjuts tydligen hela tiden. Mycket oftare än vad som framställs i svensk media. Inte konstigt att Israel framställs som stora stygga vargen när det är precis vad Hamas vill genom att offra sitt eget folk på det sättet.

Alla får tro vad dom vill men jag vet att det här är sant.

I Israel förvånas man över den ovanligt lågmälda kritik som framförs från andra arabiska länder. Det verkar mest som om många arabledare tycker att Hamas har dragit det här över sig själva och sina väljare. Men som vanligt är det förstås annat ljud i skällan i vänsterliberalernas Europa, för vänsterliberaler vet ju sååå mycket om vad som pågår på riktigt utanför deras lilla drejverkstad i Majorna. :rolleyes:

fått infon direkt från släkting i tanks i Gaza.
.... för vänsterliberaler vet ju sååå mycket om vad som pågår ..... :rolleyes:

Visst är det så! Därför är det ju så otroligt turligt att vi får objektiv, oförvanskad och opartisk information, utan propagandainslag, direkt från en tank i Gaza! :tummenupp

Tack!
:tummenupp :tummenupp :Bugar :Bugar

Det som pågår på Gaza nu har ju ingenting med vedergällning (hämnd) att göra, det har haglat 500 raketer över Israel från området under senaste veckan endast, det och inget annat är anledningen.

Jaha? Åfan, & jag som trodde dom hade varit ovänner sen innan skivat bröd uppfanns. Fast det är klart, senaste veckan är nog grunden till allt. Att jag inte tänkte på det. Vet du vad det var som fick araberna att börja skjuta på judarna? Var det bara slumpen och lite trigger-happy som avlöste den första raketen?

Det är intressant att det är bara Iran och några killar på ett sporthojsforum i Sverige som stödjer Hamas. :gnissla Men visst, låt oss anta att Israel har fel och är dummisar, om vi då för exemplets skull kunde få höra från någon radikal islamistvän vad Israel skulle göra istället. Jag upprepar och omformulerar så att det inte missförstås:
Tala inte om vad man inte skall göra åt pågående raketattacker utan tala om vad man skall göra åt pågående raketattacker.

Ge dom kraftigare vapen så att dom utplånar sig själva?
Ett mer korkat folkslag än Israeler & Palestinier (eftet ett så pass långt & meningslöst krig får man dra alla över samma kam) får man ju leta efter. Dom får ju Scientologerna att framstå som smarta.

Last edited:
I Israel förvånas man över den ovanligt lågmälda kritik som framförs från andra arabiska länder. Det verkar mest som om många arabledare tycker att Hamas har dragit det här över sig själva och sina väljare.

Det kanske är så att Israel/Palestina-konflikten inte är en arabisk/muslimsk
sammansvärjning mot Israel utan ett ockupations/flykting-problem.

När jag har pratat med folk från länderna runt om har de sagt ungefär att
de ju inte har så mycket att välja på när det gäller att logera palestinska
flyktingar men att de definitivt inte har något intresse av att bli indragna
i någon konflikt med Israel. De vill gärna ha ett slut på konflikten, men kan
inte se någon lösning på den.

Bloggarna är fortfarande en replik på bazookas påstående.

Ja, och då minns jag att du skrev att du kunde hitta 20 islamofobiska bloggar lika fort eller fortare eller hur det nu var, lätt som en plätt skulle det vara tror jag. Jag erbjöd dig en hundring för besväret att googla ihop dem på någon minut och jag ville att du skulle sammanfatta varje blogg samt att bonny skulle döma. Sammantaget borde det tagit 15 min och du skulle inte skatta på hundringen, så du hade fått 100kr för 15min vilket ger 400kr för 60min, netto. Alltså 400/0,5 = 800/tim brutto. Det ger en månadslön om 800krx160tim = 128.000. Om du har turen att tjäna mer än det förstår jag ditt motstånd, i annat fall antar jag att du bara tramsade som vanligt. ;)

Du får gärna visa hur många Hamasälskare som finns på forumet. Jag har än så länge inte sett någon som uttrycker sitt odelade stöd för Hamas.

Om kriteriet för dig är att någon ska visa just odelat stöd till Hamas så lär jag få svårt. Kriteriet för mig ser annorlunda ut och därefter är inte slutsatsen så svår att dra.

Jag väntar förresten på att någon skall tala om vad man skall göra istället för det man gör från israels sida nu. Alltså inte igen en lista på allt ni tycker är dummelidumt utan en lista på vad som vore smartelismart för att stoppa pågående raketregn. Utgår ifrån att du bara missade det inlägget men hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och informerar mig ovetande och olärde.

Glädjande att veta att Hussein Obama i princip ger Israel samma rätt till självförsvar som Bush. Ingen ändring på den fronten således :)

Alltså, Mahmoud Abbas ger i princip sitt stöd tillsammans med resten av arabvärlden exkl Iran så det är inte så konstigt att sossar som Obama också stödjer denna självklara rätt till självförsvar.

Vem stöder Hamas?

Alla som inte tycker att Israel har rätt att försvara sig mot dem, vilket som tur är i princip består utav Iran och några killar på ett sporthojsforum i Norden.

Last edited:
Det kanske är så att Israel/Palestina-konflikten inte är en arabisk/muslimsk
sammansvärjning mot Israel utan ett ockupations/flykting-problem.

När jag har pratat med folk från länderna runt om har de sagt ungefär att
de ju inte har så mycket att välja på när det gäller att logera palestinska
flyktingar men att de definitivt inte har något intresse av att bli indragna
i någon konflikt med Israel. De vill gärna ha ett slut på konflikten, men kan
inte se någon lösning på den.

Det kan nog vara en del som du säger men mestadels för att de andra grannländerna redan har försökt utrota Israel några gånger men upptäckt att det inte var så lätt som dom trodde. Det är just därför Israel måste agera bestämt för att överhuvudtaget överleva.

Men att tro att muslimer i allmänhet inte har något emot Israel eller judar är naivt. PK-tillägg: Undantag finns alltid.

När det gäller att logera palestinska flyktingar gör de ju inte mycket än att ge dem några skjul att sova i. Så mycket för den muslimska broderfolkskärleken. Annat är det i Sverige där man får bidrag, moderna lägenheter, simhallar och hemspråksundervisning med garanterat mvg. Har jag fel?

Vill gärna att dessa sabras ska få korn på några skäggkrigare och visa dem vad vi västvärlden kan åstadkomma med jämställdhet. Att kvinnor klarar av mer än att städa hemmet och föda barn.

[YOUTUBE-ID]pxb1ftK5ye8&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Tex de här:

Bifogat

• taliban%20fighters.jpg
    taliban%20fighters.jpg
    34.7 KB · Visningar: 30
Last edited:
Alla som inte tycker att Israel har rätt att försvara sig mot dem, vilket som tur är i princip består utav Iran och några killar på ett sporthojsforum i Norden.
Försvar är inte detsamma som ett anfallskrig med stundande ockupation. Samtidigt förvränger du väl sanningen lite? Majoriteten (inkluderar även oss arabälskare) sympatiserar med Israels ilska över situationen, men det är bara ett fåtal ideologiskt motiverade krigsmongon som välkomnar det militära offensiva våldet.

Men om vi skall vara lika glorifierande av friheten att försvara sig själv som ni är, så kan det lika gärna hävdas att det Hamas pysslar med i nuläget är just, försvar. Men det kanske bara gäller åt ena hållet? :va

Vill gärna att dessa sabras ska få korn på några skäggkrigare och visa dem vad vi västvärlden kan åstadkomma med jämställdhet. Att kvinnor klarar av mer än att städa hemmet och föda barn.
Kommer du att vara lika ivrig när deras lemlästade kroppar dras längs Gazas gränder? Den här markoffensiven kommer förmodligen att vara likartad med deras förrra försök att stävja terrorister, strid i bebyggelse är dock inte den moderna arméns bästa vän. Självmordsbombare kommer att göra allt för att döda israeliska soldater. Fundamentalismen kommer att få ett större inflytande. Israel kommer att dra sig tillbaka. Båda sidor utropar sig som segrare när det i själva verket är terrorismen som drar det längsta strået.

Last edited:
Men om vi skall vara lika glorifierande av friheten att försvara sig själv som ni är, så kan det lika gärna hävdas att det Hamas pysslar med i nuläget är just, försvar.

Gömma sig bland barn? Uppmuntra barnkrigare? Göra allt för att så många civila som möjligt ska dö?

Inte riktigt samma sak om du frågar mig. Israel gör allt i sin makt för att undvika civila offer. Om du ändå tror att dom egentligen är där för att dom gillar att döda barn så måste du väl ändå förstå att dom inte är så dumma när dom vet vilken massiv internationell kritik dom får vid minsta snedsteg.

Eller tror du verkligen att befälen säger till mannarna att gå in och döda alla barn dom ser i Gaza? Det är vad Hamas vill göra. Dom har till och med sagt det själva. Om Israel och judarna ska utrotas så inkluderar det även barn.

Att du kan med att se dig själv i spegeln utan att skämmas.. :näsblod

Den här markoffensiven kommer förmodligen att vara likartad med deras förrra försök att stävja terrorister, strid i bebyggelse är dock inte den moderna arméns bästa vän. Självmordsbombare kommer att göra allt för att döda israeliska soldater. Fundamentalismen kommer att få ett större inflytande. Israel kommer att dra sig tillbaka. Båda sidor utropar sig som segrare när det i själva verket är terrorismen som drar det längsta strået.

Förnimmelse av mord-Jörgen? Är det du som döljer dig bakom Kantians glåmiga fasad?

Last edited:
Gömma sig bland barn? Uppmuntra barnkrigare? Göra allt för att så många civila som möjligt ska dö?

Inte riktigt samma sak om du frågar mig. Israel gör allt i sin makt för att undvika civila offer. Om du ändå tror att dom egentligen är där för att dom gillar att döda barn så måste du väl ändå förstå att dom inte är så dumma när dom vet vilken massiv internationell kritik dom får vid minsta snedsteg.

Eller tror du verkligen att befälen säger till mannarna att gå in och döda alla barn dom ser i Gaza? Det är vad Hamas vill göra. Dom har till och med sagt det själva. Om Israel och judarna ska utrotas så inkluderar det även barn.

Att du kan med att se dig själv i spegeln utan att skämmas.. :näsblod
Nu får du gärna förklara för mig hur det tycker att något av det här har ett samband med min liknelse? Det du inte verkar förstå är att det är Du som står för uppmuntrandet till mördandet av civila. Försök att titta dig själv i spegeln istället.

Undvika civila dödsoffer. Jo tjena. Som när de bombade FN-hus 2006 trots upprepade varningsmeddelanden från allierad militär personal om vad som skedde? Det är samma skrot och korn. Du är varken bättre eller sämre än de judehatande araberna.

Nu får du gärna förklara för mig hur det tycker att något av det här har ett samband med min liknelse?

Men om vi skall vara lika glorifierande av friheten att försvara sig själv som ni är, så kan det lika gärna hävdas att det Hamas pysslar med i nuläget är just, försvar.

Jag citerade ju dig. Vad är det du inte förstår?

Försök att titta dig själv i spegeln istället.

Har absolut inga problem med det. Har gott samvete. Bla därför att jag inte försvarar barnamord som du uppenbarligen gör.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...