Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Poacher skrev:Är det inga här som vill snacka om äldre hojar?
Jag menar då 80-tal och äldre.
Jag har förstått at folk mest dyrkar nya hojar här, men som det ser ut finns heller inga svenska forum för äldre maskiner?
Jag snackar gärna om dem iaf, vi behöver ju inte bli så gamla som 60-tal.
Är ni bara nybakade killar eller har ni ingen nostalgi alls?
Saknar detta på forumet.
Pebl skrev:Faktiskt kanonbra tillgång på reservdelar om man kör Honda i alla fall. Dessutom är det väldigt bra priser på t.ex. motordelar som jag upplevt det.
Hmm jadu inte är chassit det bästa och inte bromsarna och väghållningen heller om du jmf med moderna hojar.
Vågar dock påstå att de som lärt sig och aktivt kört dessa gml hojjar är idag bättre och säkrare förare än¨många av de som enbart kört moderna hojar någonsin kommer att bli....
Du bör nog tänka på att dessa hojar en gång i tiden var värst...
Äldre motorcyklar är naturligtvis kul om de fungerar som det kanske var tänkt.Hade däremot en CB 125 K5 från -73 en gång i tiden och den längtar jag definitivt inte tillbaka till.Det var världens vrak med andra ord och låg oftast på arbetsbänken inför nya reparationer oavsett hur många nya delar man än stoppade i den.Mot slutet blev jag så pass kompis med den lokala ägaren till mc affären som även reparerat den ett antal gånger så han lät mig gå och plocka delar kostnadsfritt bland hyllorna.
Snacka om sympati inför ett hopplöst måndagsexemplar till motorcykel som knappt maxade 90 km/h i toppfart och på en semesterrunda på trettio mil släpade mig hem i ösregn hela vägen på en enda cylinder.Sålde den sedan till en polare med en uppenbar för stor tro på sig själv som köpte den sönderplockad i delar och satte ihop den enligt konstens alla regler med många nya delar.Tror ni den fungerad bättre nu då.Hähä, inte en chans i världen ... Fy bubblan.
Därför är jag mäkta imponerad av senare 90 tals hojar och efterkommande som uppenbarligen tål att köras en runda med utan att haverera innan hemkomsten.![]()
Ha, en sån hade jag också ett par år.
Upplevde nästan exakt samma resa dom du gjorde.
Motorklyvning 2 gånger, oändlig ombestyckning/förgasarjusteringar, avgassytembyten, kamaxelbyten borrning nya kolvar mm.
Även jag fick tillslut gå och plocka delar själv. Även låna och testa olika grejer, begagnade då.
Likförbannat så gick den aldrig riktigt 100%, ojämn tomgång, svårstartat, sotade stiften mm.
Någon hade varit på och trimmat någon gång i tiden, andra kammar, avgasystem osv.
Lärorikt var det iaf.
Fin och välbygd hoj för att vara en 125'a annanrs.
Äldre motorcyklar är naturligtvis kul om de fungerar som det kanske var tänkt.Hade däremot en CB 125 K5 från -73 en gång i tiden och den längtar jag definitivt inte tillbaka till.
Nix. Tyvärr inte. Jag köpte nämligen knarren motorlös och hittade sen en 1260-motor från en GPZ1100 (dvs utan kick) så jag köpte den eftersom det var samma hålbild på motorn. Det var det inte alls = fick kapa och svetsa nya fästen i motorblocket.![]()
Lagom när jag nästan byggt klart 1260 så dök ett 1428-block upp till rätt pris. Börja om från början. Och nej, den är inte klar. Dygnet har ju bara 24 timmar.
Apropå lite äldre knarrar:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=72830
Detta borde vara rätt tråd för en 80-talsfråga!
Har ju en Suzuki GSX 550E men det finns även en GS550E. De ser identiska ut.
Någon som vet vad som skiljer dessa åt. Något måste det ju vara?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |