Äldre maskiner?

Matte GC skrev:
*Bara ler*
Nummer 11 är i af en Suzuki Gsx 1100. Nummer 31 vill jag få till en kawasaki. troligtvis en 1000.
Nummer 39 och 5 är skitsvårt för det ser ut som eftermarknadskåpor..
Och nummer 14 vill jag få till en Honda CBX 1000.

Härlig bild.

Enligt Stefan Pejers nostalgiska hemsida så är det Eje Watz, Tony Högström, någon med nr 39?, Vesa Kultalahti och Björn Nilsen.

Två snaps på en cykel som diverse förmågor anser vara helt okörbar-obrukbar
man kan nog inte ens dra den här utan att den vobblar eller har andra diverse
hyss för sig allt detta enligt förmågorna :D:D att inte jag har kört mig fördärvad sedan jag började anno 1978 är ett under, eller så var virket bättre
i dessa gubbar från the 60's :):) och jag kommer nämligen att fortsättningvis åka på detta sk sänke jajamän!!

Bifogat

• kaw01.jpg
    kaw01.jpg
    75 KB · Visningar: 153
  • kaw04.jpg
    kaw04.jpg
    77 KB · Visningar: 214
Last edited:
IlDuce:
Jag har nästan haft en sån. Dvs jag har haft en Z1000J. Det där är väl en KZ om jag inte ser alldeles åt arschlet. Jag anar en kick där nånstans.

Matte GC skrev:
Ps: Är det inte någon inne på forumet som har nån av dom gamla järnsängarna kvar?...

För mig är en Z1000, GSX1100, GPZ1100 etc en järnsäng. De du beskriver är gamla klenoder. :tummenupp

Jo jag har en. En Bimota KB1. Och tassen har eller har haft nåt liknande. Och biker66 har en Suzuki-Martin. Och en lirare här i stan har en CBX-Martin, tror han kallar sig Nicki6 eller nåt sånt.

Btw, om nån har en billig ramhoj för/med CBX-puffra till salu (typ Martin, Egli, Spondon, Harris) så finns jag på pm titt som tätt.

Niklasinorr skrev:
Enligt Stefan Pejers nostalgiska hemsida så är det Eje Watz, Tony Högström, någon med nr 39?, Vesa Kultalahti och Björn Nilsen.
Mina gisningar är följande;
Nr 11 Suzuki GSX 750
Nr 31 Suzuki GS 1000
Nr 39 Laverda 1000 Jota
Nr 5 Ducati 900
Nr 14 CBX 1000
Alla är originalhojar

Robban C, javisst Z1000J är efterföljaren och Z1000MK2(-79) heter den uppladdade
KZ heter de nästan över hela världen men inte i Europa och i Kanada, KZ är ett uttryck
man använde under andra världkriget på koncentrationsläger så de fick heta Z900 Z1000 i stället,Z1000 77-80 hade en motor på 1015cc Z1000J 81 och framåt hade en motor på 998cc och utan kick "MC med kick=MC för män", eller hur? nog är väl kicken kvar på Bimotan?

Last edited:
20040713_001t.JPG
IlDuce skrev:
man kan nog inte ens dra den här utan att den vobblar eller har andra diverse
hyss för sig :D :D att inte jag har kört mig fördärvad sedan jag började anno 1978 är ett under

Bara riktiga män tycker det är skönt att vobbla :)
Nej något vobbel har jag knappt känt av dem senaste 27 åren med gamla Bettan. :D

Viglo skrev:
20040713_001t.JPG

Nej något vobbel har jag knappt känt av dem senaste 27 åren med gamla Bettan. :D

AAAAAHHHHH, Den är bara så j-vla snygg :tummenupp :tummenupp

Viglo skrev:
20040713_001t.JPG

Riktigt förbannat häftig hoj.
Vad är gjort på den?

Poacher skrev:
Riktigt förbannat häftig hoj.
Vad är gjort på den?

Tackar Tackar :)
Jag byggde om den med Katanagaffel och sving med fälgar i början av 80- talet allt för att slippa ekerfälgar som slog sig och orsakade "vobbel".
För några år sen var det dags att uppgradera bromsar och annat så det blev:
Gaffel med framskärm och lykta från Bandit -96
Hjul, sving, bakfjädring, bromsar från GSXR -92
2 st. Yoshimura slip ons från VFR 750 (dammsugarslangarna skall bytas ut mot rostfria rör).
Motorn har sedan tidigare yoshimura kamaxlar,högkompkolvar,portad topp,
undercuttad låda, superhubkoppling,Dyna 2000 tändsystem, GSXR 34mm vacumförgasare.
De flesta delar är köpta av trevliga grabbar från Sporthoj som har varit vänliga nog att släppa till överblivna grejor från gömmorna.

MVH Leif

Ja, se på fan här har vi en annan gubbe from the 60's
Och med en grönan Kawi :tummenupp:tummenupp "way to go"
och kicken sitter där han ska och att Pops har fått släppa till lite
delar gör det hela så mycket mera underbart, det är inte så att herr'n
har droppat i en släng från Falicon? eller några andra väldigt trevliga tillbehör
från amerikat?
Häls
Il Duce

IlDuce skrev:
... nog är väl kicken kvar på Bimotan?
Nix. Tyvärr inte. Jag köpte nämligen knarren motorlös och hittade sen en 1260-motor från en GPZ1100 (dvs utan kick) så jag köpte den eftersom det var samma hålbild på motorn. Det var det inte alls = fick kapa och svetsa nya fästen i motorblocket. :gnissla
Lagom när jag nästan byggt klart 1260 så dök ett 1428-block upp till rätt pris. Börja om från början. Och nej, den är inte klar. Dygnet har ju bara 24 timmar.

Apropå lite äldre knarrar:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=72830

Bäste Robban C!!
Jag har varit inne lite och snuddat vid detta 1973-1980
åren då kawi hade "Z900-Z1000 the real one", de blocken är lika i hålbilden
men 1981 när Z1000J kom då ändrades hålbilden och det har du märkt
när du skulle klafsa i Gpz 1100:an, kawi började så smått att irra till det
1981 för att 1984 totalt virra och irra till det iom Gpz 900:ans tillkomst, jag menar blott
"16 ventiler och vattenkylning" :D usch på sig :D Nu skall väl denna inlaga inte tas på allt för stort allvar men ändock, slutledning from 1981 viss form av irr Kawasaki from 1984 total förvirring

16v står jag ut med (har ju några knarrar med Suzpuffra också) men vattenkylning. Nja, det är bra på puffror som enbart ska köras och aldrig trimmas.
Och sen är det så vacker med kylflänsar också.

Man är tydligen en gammal stofil. :)

Qwerty skrev:
Det bästa av allt att ingen gång har du varit över 200 blås och oftast så går det bara i en 90-130 och man har kul, man blir svettig och helt färdig efter en redig brottnings match på favoritvägen.

Det finns nyare och driftsäkrare :tungan alternativ att tillgå. F_n tänkte inte på dä dom ä ju gröna :D

Började karriären med en kawa gpz 400 88 sålde den för att köpa en kawa 650 ltd 82a såg ut som en ltd 1000 å var pigg för sin size.
Fortsatte på kawa zx 10 88a som jag älskade å tog runt europa.
Köpte sedan en thunderace 96a men var inte nöjd alls bytte mitt i säsongen till en Honda vf 750 c 84a som var charmig men sålde den i höstas å har nu köppt en black bird får se vad den har att bjuda på.
Saknar zx 10an å 650 ltd ibland den råa gången hos en 80 tals kawa saknar jämförelse enl mig :yoparty :yoparty

Bifogat

• KawaKing.jpg
    KawaKing.jpg
    86.8 KB · Visningar: 101
  • hoj.JPG
    hoj.JPG
    36.6 KB · Visningar: 120
GSXR1100R skrev:
Tja iof har jag börjat lärt mig att hantera min GSX1100R nu efter femton år och 13.000 mil, det går faktiskt att köra ifrån plastraketer än idag, på landsväg är det inte speciellt svårt ens, det är lika roligt som dumt...

Ska inte det där varningshornet vara mer lätttilgängligt från förarplatsen?
Eller är det möjligen " -05 luffarturbo update" vi får en förhandstitt på?

Bifogat

• GSXR110_0911.jpg
    GSXR110_0911.jpg
    7.6 KB · Visningar: 626
GSXR1100R skrev:
Ahhhrgh, jag som hade förträngt min Yamma RD (Riktigt Dålig) 125, jag bytte till mig den mot en billackering -80, hojen startade inte alls, efter lite meck så gick den ibland, men oftast bara på en cylinder, dock dömdes den till döden av ett par raggare som bogserade en fullsize Dodge ut ur garaget med denne lille skithoj, efter detta så va lamellerna helt slut och jag såde den för ett flak öl.

Bilden är Googlad :hihi

O du va mycke lyckligare än han som fick lacken kan ja tro :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma