Äger du en R7 och ett måttband?

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag ska låta tillverka stickers till min R7replica men saknar måtten.
Så om någon har en R7 eller jobbar i en mcbutik där det står en så vore jag mkt tacksam för lite hjälp med höjd och / eller bredd på deklarna.

Tack, men jag glömde skriva det att existerande kit inte funkar.
PGA att de som finns i gult inte har rätt gul, annars hade det vart ett alternativ ja.

yamahar73colory.gif

Gul som gul ??
Nej tack, min lack är bruten efter spectrometerscanning av en R1 laguna seca, och för att få samma gula som i min lack så ska det va "gul-gul" enligt min dekalverkstad.

Last edited:
Det står en på Mc varuhuset. Norra Stationsgatan 93 i el Stockholmo! :tummenupp

08 50620500

//H

Tack, men jag glömde skriva det att existerande kit inte funkar.
PGA att de som finns i gult inte har rätt gul, annars hade det vart ett alternativ ja.

Oki.Synd att det inte fanns mått på R7 dekalerna.Fanns ju om man gick in på light sticker kit så stod det ju mått på dom dekalerna.Tyvärr inte R7:huvet

Det står en på Mc varuhuset. Norra Stationsgatan 93 i el Stockholmo! :tummenupp

08 50620500

//H

perfekt, vem sladdar in där? :)
kan ju ringa och kolla om nån har tid över..

Här har du ett exemplar som du kan hitta på YC i Helsingborg (om du nu inte bor i Arvidsjaur).
Du kan säkert ringa dem och fråga om byststorleken på hojen eller de måtten du är intresserad av.
Lycka Till!

Bifogat

• R7.JPG
    R7.JPG
    220.5 KB · Visningar: 279
Här har du ett exemplar som du kan hitta på YC i Helsingborg (om du nu inte bor i Arvidsjaur).
Du kan säkert ringa dem och fråga om byststorleken på hojen eller de måtten du är intresserad av.
Lycka Till!

byst? va var då? :crash :drool

tackar, detta kanske går trots allt.
(bor i Skövde)

Man brukar komma ganska nära i mått om man bara har en bild rakt från sidan, som den ovan. Du har ju ett känt mått, nämligen fälgdiametern. Sen är det bara att räkna skalan. Skitlätt. Så länge ingen parkerar den äkta varan bredvid din hoj så är det definitivt nära nog med den metoden.

Man brukar komma ganska nära i mått om man bara har en bild rakt från sidan, som den ovan. Du har ju ett känt mått, nämligen fälgdiametern. Sen är det bara att räkna skalan. Skitlätt. Så länge ingen parkerar den äkta varan bredvid din hoj så är det definitivt nära nog med den metoden.
förvisso
Den är väl dock racepreppad och har inte standarddekaler på sig?
standard är det som gäller för mig ja.

har troligen fått hjälp nu.

orginal skönheten
Yamaha%20YZF%20R7%205.jpg

Min kopia
stick.jpg

Last edited:
Lycka Till!

Hojta till om du behöver hjälp så mäter jag till dig :-)

Yamaha-emblemet på tanken kan du köpa som reservdel. Jag köpte för att ha till min RD för några år sen. kostade typ 150:- styck.

Den verkar vara svårsåld den R7an som står i Hbg.
Finaste hojen i stan helt klart men ingen är modig nog att köpa den.

Rätt fin gul fejkR7. Efter dekalandet borde du kanske trimma den lite så den går som en R7 ska ;)

Ännu inget gjort eftersom min dekaltryckare inte kan få fram samma gul,
låter märkligt men dom säger att det inte går.
Vi testade med gul+gul tryckt på vit foile men det såg ut som skit,
närmaste man kan komma enligt dom.

Har för mig att Toyman har en R7a i sitt garage, skicka PM till honom så hjälper han dig nog :tummenupp

Kanske skulle bygga R7-replica av min YZF 750r jag med, sjukt snygg:tummenupp:yoparty

Har för mig att Toyman har en R7a i sitt garage, skicka PM till honom så hjälper han dig nog :tummenupp

Kanske skulle bygga R7-replica av min YZF 750r jag med, sjukt snygg:tummenupp:yoparty

Jag har mått, fått superhjälp med det.
Nu är det färgen som spökar.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back