Sidan 44 av 44 FörstaFörsta ... 1938394041424344
Resultat 861 till 868 av 868
  1. #861
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    6
    Inlägg
    12 073
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Steen Visa inlägg
    Anders, stakarna höll för 12 000rpm men en kolv blev trött och gick och gömde sig.
    Aj! Har du Steen-koll på squishet, dvs spelet mellan kolv och topplock? >=1.2 mm? Misstänkt symptom eftersom kolven gick till de sälla efter gasavslaget dvs när motorn fick mindre "motstånd/kudde" från insugsblandningen. Flexande kolvbultar eller kör du med APE's som har 3.5 mm gods (standard är 2.0 mm)?

    Nitrometan gillar ju inte heller så värst höga varvtal då det förbränns långsammare än bensin. En nitro-Harley t.ex. varvar ju inte mer än ca 4800 rpm. En standard bröd & smör HD har ju varvstoppet vid ca 5500 rpm. En Top Fuel V8 varvar inte mer än ca 7800.

    <edit>En sak till, kolv/ventil-spel, minst 1.5 mm på insug och 2.0 på avgas. Det mäts vid +/- 10 grader runt TDC på den cykel där insug börjar öppna och avgas stänger.</edit>
    Senast redigerat av andersbrink den 2020-09-08 klockan 00:32.
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

  2. #862
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    Aj! Har du Steen-koll på squishet, dvs spelet mellan kolv och topplock? >=1.2 mm? Misstänkt symptom eftersom kolven gick till de sälla efter gasavslaget dvs när motorn fick mindre "motstånd/kudde" från insugsblandningen. Flexande kolvbultar eller kör du med APE's som har 3.5 mm gods (standard är 2.0 mm)?

    Nitrometan gillar ju inte heller så värst höga varvtal då det förbränns långsammare än bensin. En nitro-Harley t.ex. varvar ju inte mer än ca 4800 rpm. En standard bröd & smör HD har ju varvstoppet vid ca 5500 rpm. En Top Fuel V8 varvar inte mer än ca 7800.

    <edit>En sak till, kolv/ventil-spel, minst 1.5 mm på insug och 2.0 på avgas. Det mäts vid +/- 10 grader runt TDC på den cykel där insug börjar öppna och avgas stänger.</edit>
    Oem kolvar och toppen har bara snyggats till för att få en bra packningsyta. Så det borde varit OEM squish.

    Kammarna som sitter i lyfter inte så brutalt heller...
    http://webcamshafts.com/pages_vehicl...27_000993.html

    MTC kolvarna har stora djupa urtag för ventiler, men jag får nog mäta för att vara säker.

    Är det någon som har 2st 27mm avgasventiler och 2st 30mm insugsventiler liggande? Det hade varit guldvärt

  3. #863
    Medlem HayabusaMans avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Dalarna
    Hoj
    Hayabusa Gen 1, Turbo
    Inlägg
    767
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Steen Visa inlägg
    Oem kolvar och toppen har bara snyggats till för att få en bra packningsyta. Så det borde varit OEM squish.

    Är det någon som har 2st 27mm avgasventiler och 2st 30mm insugsventiler liggande? Det hade varit guldvärt
    Du kör Anderssons gamla hoj va? Hur går det med den?
    Stort fan av den hojen.

  4. #864
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    6
    Inlägg
    12 073
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Steen Visa inlägg
    Oem kolvar
    De gjutna kolvarna är känsligare än smidda för höga varv, spikningar och oavsiktlig "extern påverkan". Att den borkade på gasavslag kan då bara bero på kolvarna och/eller kolv/ventil spel. Först är det insugaren som öppnar lite före TDC och sen är det avgas som stänger lite efter TDC och har man då det minsta lilla ventilstuds på avgas är det kört (förrutom taskigt spel). Höga LC är snällare än låga. T.ex. 110/107 är snällare än 103/102 - fast det som händer vid 110/107 är att man flyttar varvtalet för maxvridet uppåt, t.ex. från 7200 till 7500 rpm. Ibland lär det bli en kompromiss för att få till 1.5/2.0 på in/ut-spelet.
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

  5. #865
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997
    Sålde den när jag fyllde 30. Någon typ av kris misstänker jag. Saknar den idag
    En bild ifrån bilprovningen, godkänd av SFRO. Gick som en påse skit med pluggen bak i ljuddämparen. Besiktningsmannen hjälpte mig att skruva loss den efter besiktningen haha.







    Senast redigerat av Mr.Steen den 2020-10-17 klockan 20:51.

  6. #866
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997
    Min beroende till laddtryck är PeterPains fel. Jag fick testköra hans Vattenkylda gixxer med turbo 2009. Satan vad kul det var när laddtrycksnålen visade positivt


  7. #867
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997
    Har inte tvättat sadeln sedan denna bilden togs


  8. #868
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997
    MDash på en gammal samsung jag hade liggande


Sidan 44 av 44 FörstaFörsta ... 1938394041424344

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Tire Pressure Relief Valves and Components Tire reliefs, also commonly known as tire bleeders or bleed-offs, automatically relieve tire pressure buildup as you race t [...]

Boouy
Vill du annonsera ovan? Klicka här