Triumph Thruxton-tråden.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tack för infon!

Jag fick ju tyvärr varken med manualer eller ngn annan info.
Vore tacksam om någon kunde tipsa vart man kan få tag i detta i digital form?

Annars kanske det är Haynes manual som gäller?

Skall hem och fixa hastighetsmätarvajern idag (om jag får tag i renoveringskit), fylla på lite mer luft och testa detta först.

Jag har inte sett någopn manual för nedladdning men ville ändå ha en Hynes i pappersformat. Köpte på eBay till ungefär halva kostnaden mot här. Här finns en begagnad som ju kan vara ett bra köp om det går att ordna frakten tll en vettig kostnad.

http://cgi.ebay.co.uk/TRIUMPH-BONNE...es_Manuals_Litterature_ET?hash=item1e5b5ccc41
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Lufttryck

Märkligt. Sitter just nu och läser innantill. Har Triumph ändrat sig mellan årsmodellerna? Min är ju en -08:a. Eller är det ett tryckfel i manualen? Kollade även en manual i pdf-format, och den säger samma sak, 2,27 ensam och 2,62 med full last. Samma tryck fram och bak.

Noterar också att andra modeller (Bonnie, Scrambler) har ett lägre tryck fram och ett högre bak, dvs inkonsekvent jämfört med Thruxton. En skillnad skulle kanske kunna vara att Thrux'en har en mera framåtlutad körställning och att det är därför man kan ha lägre lufttryck bak än på modellerna där man sitter mer upprätt.

- Svin, du jobbar ju på Johans MC. Har du koll, eller kontakt med "Triumph Support" och kan fråga dem?

Annars så finns mycket know-how på RAT-forumet.

- Panzaa, pm:a din mailadress så kan jag skicka över manualen (på svenska). Minns inte var jag har fått den ifrån :) - Triumphs svenska sajt troligen.
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Blev en riktig premiärtur igår, med böna på pallen. :)
Först om Tjolöholms slott där en anna Thruxton stod parkerad (svart med rutor, någon härifrån?).

Sen ett par mil inom Lyngern och ett stopp till i Fjärås innan passageraren blev lätt illamående av kurvor och tjälskador :D

Nya YSS stötdämpare är på väg i posten och Ricor Intiminators ligger hemma på köksbordet i väntan på installation...
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Både original o Haynes säger 2,27 fram och 2,62 bak. Jag brukar köra lite mindre 2,1 resp. 2,5. Slang i slanglöst däck är inget problem, förutom den högre vikten.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Blev en riktig premiärtur igår, med böna på pallen. :)
Först om Tjolöholms slott där en anna Thruxton stod parkerad (svart med rutor, någon härifrån?).

Sen ett par mil inom Lyngern och ett stopp till i Fjärås innan passageraren blev lätt illamående av kurvor och tjälskador :D

Nya YSS stötdämpare är på väg i posten och Ricor Intiminators ligger hemma på köksbordet i väntan på installation...

Var köpte du dina dämpare ?
 

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Ang. däcktryck måste det vara den brittiske tryckfels nisse som klottrat i ägarhandboken, för överallt annars står det 2,3 fram 2,6 bak oavsett last.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Vill du ha dubbla skivor så blir det till att införskaffa en annan gaffel.
Jag har ju en R1 gaffel med tillhörande bromsok+cylinder hemma som ligger och skräpar.
Vore ju trevlig att kunna använda denna :)

Då blir det dock till att snida till övre+undre krona med lager och styrpinne.

När jag plockade bort framskärmen igår märkte jag att staget emellan benen vägde apa.
Har detta ngn "stabiliserande" funktion? Stål i både övre krona + skärmstag känns annars väldigt 60-tal.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ang. däcktryck måste det vara den brittiske tryckfels nisse som klottrat i ägarhandboken, för överallt annars står det 2,3 fram 2,6 bak oavsett last.
Då ger vi tryckfelsnisse smisk på fingrarna! :-( För både den tryckta och den nedladdade ägarhandboken har samma fel. Den svenska upplagan alltså, det är den som jag har.
 
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Vill du ha dubbla skivor så blir det till att införskaffa en annan gaffel.
Jag har ju en R1 gaffel med tillhörande bromsok+cylinder hemma som ligger och skräpar.
Vore ju trevlig att kunna använda denna :)

Då blir det dock till att snida till övre+undre krona med lager och styrpinne.

När jag plockade bort framskärmen igår märkte jag att staget emellan benen vägde apa.
Har detta ngn "stabiliserande" funktion? Stål i både övre krona + skärmstag känns annars väldigt 60-tal.

ja det har tydligen en stabiliserande funktion , när jag tänkte ta bort den på min fick jag aja-baja av nån som visste att så går inte att göra , förmodligen därav att marknaden för Norman Hyde stag existerar..
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Efter några justeringar på FCR-förgasarna går det riktigt skapligt och jag känner mig riktigt nöjd. Efter att ha skruvat lite med dom förlängda blandskruvarna så börjar jag gilla dom faktiskt. Finliret får bli när jag monterat LC-1 med O2 sensorn. Lite eljobb som jag inte är säker på så en bekant ska hjälpa mig.
På onsdag är det Triumph Roadshow i Anderstorp hos Stigefelt, jag kommer att vara där. Bor nån i närheten och ska dit så kanske vi ses?
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Hoppas du får ordning på dem :)
Själv skall jag införskaffa en Dynojet Wideband Commander senare i veckan.
Får lämna rescention när jag har allt monterat.

Köpte även ett hastighetsmätar renoveringskit idag. Var bombsäker på att det skulle funka tills jag skruvade isär infästningen till framhjulet och insåg att det var en helt annan infästning än vanligt. Var en 4-kantig variant med ett jack i, till skillnad från den vanliga med 4-kant i båda ändar.. SUCK! Är detta ett originaltillbehör? Alltså själva vajern?
 

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Ort
frillesås, en bit söder om GBG
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Ja den var bra. Hade vart kul att hitta info från nån som har lyckats langa på dubbla skivbromsar. Hojta gärna till om ni hittar en sån länk nånstans.
Men var det inte så att SVIN hade moterat två vänster ben på sin hoj.?
Men det är nog inte så lätt det heller:gnissla
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Sitter inte infästningen för oken ngt ofset i förhållande till centrum på benet?
Kan missta mig.
 

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Det jag skrev innan edit tog skruv:tummenupp

Sitter inte infästningen för oken ngt ofset i förhållande till centrum på benet?
Kan missta mig.

Jo jag tycker det jag också. Sen sitter ju infästningen till skärmen åt fel håll.

Krux nr nästa blir ju att hitta ett nav som gillar en skiva på varsinn sida.
 
Last edited:

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Men var det inte så att SVIN hade moterat två vänster ben på sin hoj.?
Men det är nog inte så lätt det heller:gnissla

Sitter inte infästningen för oken ngt ofset i förhållande till centrum på benet?
Kan missta mig.

Det jag skrev innan edit tog skruv:tummenupp



Jo jag tycker det jag också. Sen sitter ju infästningen till skärmen åt fel håll.

Krux nr nästa blir ju att hitta ett nav som gillar en skiva på varsinn sida.

Allt går... Men inte lätt! :D
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top