Honda Transalp-trÄden

Helt brutal! đŸ€˜ NĂ€sta frĂ„ga Ă€r vad det Ă€r för sadel, det Ă€r det första jag skulle vilja byta pĂ„ min. SĂ€g att den gĂ„r att bestĂ€lla nĂ„nstans 🙂

Tackartackarr!
Sadeln Ă€r en origianal, som Ă€r avkapad sisĂ„dĂ€r 10-15 cm bak, sen Ă€r skummet nerslipat för att passaden nya formen bĂ€ttre. Toppat med 24mx/xlmotos universal sadelöverdrag. Är inte helt nöjd med sadeln, tĂ€nkte fixa till den i vinter. Har en kontakt som Ă€r duktig pĂ„ att klĂ€ sadlar, sĂ„ han fĂ„r gĂ„ loss pĂ„ den sĂ„ smĂ„ningom. Köp dig en sadel pĂ„ skroten vet jag, det Ă€r bara att gĂ„ loss! Kostar nĂ„gra hundringar, det Ă€r lĂ€tt vĂ€rt det. Skulle man lyckas sabba den bortom rĂ€ddning sĂ„ har man fortfarande original kvar.

Tackartackarr!
Sadeln Ă€r en origianal, som Ă€r avkapad sisĂ„dĂ€r 10-15 cm bak, sen Ă€r skummet nerslipat för att passaden nya formen bĂ€ttre. Toppat med 24mx/xlmotos universal sadelöverdrag. Är inte helt nöjd med sadeln, tĂ€nkte fixa till den i vinter. Har en kontakt som Ă€r duktig pĂ„ att klĂ€ sadlar, sĂ„ han fĂ„r gĂ„ loss pĂ„ den sĂ„ smĂ„ningom. Köp dig en sadel pĂ„ skroten vet jag, det Ă€r bara att gĂ„ loss! Kostar nĂ„gra hundringar, det Ă€r lĂ€tt vĂ€rt det. Skulle man lyckas sabba den bortom rĂ€ddning sĂ„ har man fortfarande original kvar.

En tvÄcylindrig offroadhoj pÄ 160 pannor, var bestÀller man?

Kör snyggt!

HögestorpSpecialByggen svÀnger ihop en till dig! Bara du förser mig med material sÄ gÄr det att fÄ ihop en lÀtt & fin hoj
Jag har en Suzuki DR600 som vÀger 120 kg med..

Brukar tĂ€nka pĂ„ det nĂ€r jag nĂ„gon gĂ„ng kĂ€nt mig stark nog att titta in i Blocket-trĂ„den : Att inte folk gör nĂ„got vettigt av sin kaparlusta

Transalpen Àr ju i grunden en kanonhoj och blir den 35 kilo lÀttare och fÄr potentare fjÀdring Àr det svÄrt att tÀnka sig nÄgot trevligare att Äka TET med, till exempel.

Encylindriga hojar finns, men dÄ kan man ju lika gÀrna Äka ÄkgrÀsklippare

Kör snyggt!

Brukar tĂ€nka pĂ„ det nĂ€r jag nĂ„gon gĂ„ng kĂ€nt mig stark nog att titta in i Blocket-trĂ„den : Att inte folk gör nĂ„got vettigt av sin kaparlusta

Transalpen Àr ju i grunden en kanonhoj och blir den 35 kilo lÀttare och fÄr potentare fjÀdring Àr det svÄrt att tÀnka sig nÄgot trevligare att Äka TET med, till exempel.

Encylindriga hojar finns, men dÄ kan man ju lika gÀrna Äka ÄkgrÀsklippare

Kör snyggt!

Har ju kört "grÀsklippare" (KTM 690) i mÄnga Är men suttit pÄ en Tenere nu i ett par Är, testade en ny 2026 Husky 701 för nÄgra veckor sen. Jag hade glömt hur hÄrt den gick i motorn, redan pÄ tomgÄng kÀnde man de hÄrda vibrationerna, hela hojen skakade hÄrt och det har jag inget minne av att min gamla 690 gjorde men det Àr nog mer en följd av hur mjukt Teneren gÄr i motorn. EnstÄnka Àr kul att köra för de har ett direkt gassvar som flercylindriga saknar, men konfortmÀÀssigt Àr ju fler cylindrar att föredra :)

Nyheter
En dag pÄ dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för StrÀngnÀs Bike Show!

Sista lördagen i augusti Àr...

Bikeweekend pÄ Kjula denna helg

Den 22-23 augusti Àr det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde MÀlaren Runt