totoro
Är fulladdad ibland
Det har vart så sen värmepumpen kom.Enligt inlägg på diverse Tesla-grupper på Facebook så verkar värmepumpar haverera i mängder just nu på MY.
När det är riktigt kallt, går de sönder.
Initialt skylldes på dåliga batchar med värmepumpar, skräp i systemet från tillverkning osv. Då kunde man hoppas att problemet löser sig med tiden, men det verkar inte blivit någon skillnad. Tvärtom verkar det vara fler som drabbas men antalet Y har ju ökat. Jag antar stt det är lika vanligt på model 3, och kanske nya S/X också.
Det är definitivt mer än en som fått byta värmepumpen mer än en gång.