Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
This!Det kan ju vara så enkelt att Rysslands befolkning behöver motiveras för att göra allmän mönstring.
Tveksamt, de har ändå en ganska begränsad mängd stridsflygplan och de har bättre saker att använda dem till än att få dem nerskjutna över Polen. Samtidigt vet man ju aldrig med Putin.Ska vi gissa att Ryssland kommer testa detta inom kort?![]()
Mängder av reservationer där…Lite mera utförligare svar:
Ska vi gissa att Ryssland kommer testa detta inom kort?![]()
Herrejösses med luftvärn, av alla sorter. Så kan Ukraina fokusera egna utvecklingen på kryssningsrobotar och drönare.Ja, man misstänker ju att ett nerskjutet plan är precis vad Putin hoppas på och sen kommer det ryska narrativet vara att de sköts ner över internationellt vatten.
Så egentligen vore kanske det bästa svaret att istället skicka mer stöd till Ukraina eller Georgien.
Alltså:
Måndag: Ryska flyg siktas över EU- eller Nato-land.
Tisdag: Nytt stöd från EU till Ukraina a X antal miljarder tillkännages.
Repetera varje gång Ryssland vill testa gränserna.
Det skapar dels större förluster för Ryssland än ett nerskjutet MIG med pilot som antagligen ändå hade uppnått pensionsålder. Och dels så spelar man inte med i det spelet som Putins fiskar efter.
Jag måste säga att det här är det smartaste inlägget på länge.Ja, man misstänker ju att ett nerskjutet plan är precis vad Putin hoppas på och sen kommer det ryska narrativet vara att de sköts ner över internationellt vatten.
Så egentligen vore kanske det bästa svaret att istället skicka mer stöd till Ukraina eller Georgien.
Alltså:
Måndag: Ryska flyg siktas över EU- eller Nato-land.
Tisdag: Nytt stöd från EU till Ukraina a X antal miljarder tillkännages.
Repetera varje gång Ryssland vill testa gränserna.
Det skapar dels större förluster för Ryssland än ett nerskjutet MIG med pilot som antagligen ändå hade uppnått pensionsålder. Och dels så spelar man inte med i det spelet som Putins fiskar efter.
Bra, Putin förstår bara våld.Sikorski uttrycker sig vackert.
Problemet med att skjuta ner drönare är att det inte är kostnadseffektivt att använda missilförsvar eller jaktplan, och för projektilförsvar krävs det en herrejösses massa enheter för att täcka gränsen för Polen, baltstaterna och Finland.Bra, Putin förstår bara våld.
Hoppas nu inte detta bara är tomma hot!
Det är helt uppenbart vad Ryssland gör.
Skjut därför ned plan/drönare som kränker luftrummet.
Sätt ned foten, som inte gjordes i Ukraina vilket först ledde fram till att han tog Krim sedan kriget där.
Det är inte säkert att det är så enkelt.Bra, Putin förstår bara våld.
Hoppas nu inte detta bara är tomma hot!
Det är helt uppenbart vad Ryssland gör.
Skjut därför ned plan/drönare som kränker luftrummet.
Sätt ned foten, som inte gjordes i Ukraina vilket först ledde fram till att han tog Krim sedan kriget där.
En möjlig strategi från hans håll kan ju vara att han gärna offrar ett jaktplan eller två för att elda upp folksämningen för att kunna göra allmän mönstring för kriget i Ukraina, och att det inte är hemskt troligt att NATO kommer starta en invasion på grund av att ett jaktplan flög över gränsen.Det är inte säkert att det är så enkelt.
Jag kan gott tänka mig att de fiskar efter en nedskjutning, just för att dra till med en vansinnig eskalering, som ingen vill ha.
Ryssland kommer inte att vinna ett konventionellt krig, det vet vi redan, och mot NATO (förutsatt att den alliansen håller ihop alls) måste även Ryssland veta att de inte kommer att göra det. Så då är frågan vad de gör.
Putin verkar vara samma personlighetstyp som min chef, en "det är viktigare att du förlorar - än att jag vinner"-person. Så man ska nog vara jävligt försiktig med att tillskriva våra värderingar, kalkyler, och resonemang till den regimen.
Med facit i hand skulle vi kollat av havsbotten där "haveristen" drev fram, jag ger mig den på att dom slängde i ballonger med drönare i och ett självupplösande sänke.Som om av en händelse så har ryska fiskefartyget Mechanic Stepanov, byggt 2025, motorproblem på ett ganska lägligt ställe...
View attachment 520885
Parkerad bredvid sveriges enda gasledning
View attachment 520886
Samt en ganska bra placering för att kunna övervaka all trafik under och över ytan in och ut ur Östersjön
View attachment 520887
Drönarna lyfte nog snarare från en av de tre skuggflotte-oljetankerserna som fanns i farvattnen under drönar incidenten.Med facit i hand skulle vi kollat av havsbotten där "haveristen" drev fram, jag ger mig den på att dom slängde i ballonger med drönare i och ett självupplösande sänke.
I Moldavien går pro-EU partiet PAS mot valseger med nästan 50%.
Den pro-ryska alliansen får 25% trots alla pengar som pumpats in från Putler.
Vilket är ett till bra exempel på att människor vill ha demokrati!![]()
![]() |
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h
Den brittiske stuntföraren ... |
![]() |
Stora Motorcykelkatalogen 2026
Nu har vi öppnat förbeställ... |
![]() |
Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen
Nya Panigale V4 R har senas... |
![]() |
Vilken otrolig comeback!
Spanjoren Marc Marquez full... |