Ska man vara orolig för Ryssland?

Ska vi gissa att Ryssland kommer testa detta inom kort? 🤔

Ja, man misstänker ju att ett nerskjutet plan är precis vad Putin hoppas på och sen kommer det ryska narrativet vara att de sköts ner över internationellt vatten.

Så egentligen vore kanske det bästa svaret att istället skicka mer stöd till Ukraina eller Georgien.
Alltså:
Måndag: Ryska flyg siktas över EU- eller Nato-land.
Tisdag: Nytt stöd från EU till Ukraina a X antal miljarder tillkännages.

Repetera varje gång Ryssland vill testa gränserna.

Det skapar dels större förluster för Ryssland än ett nerskjutet MIG med pilot som antagligen ändå hade uppnått pensionsålder. Och dels så spelar man inte med i det spelet som Putins fiskar efter.

Ja, man misstänker ju att ett nerskjutet plan är precis vad Putin hoppas på och sen kommer det ryska narrativet vara att de sköts ner över internationellt vatten.

Så egentligen vore kanske det bästa svaret att istället skicka mer stöd till Ukraina eller Georgien.
Alltså:
Måndag: Ryska flyg siktas över EU- eller Nato-land.
Tisdag: Nytt stöd från EU till Ukraina a X antal miljarder tillkännages.

Repetera varje gång Ryssland vill testa gränserna.

Det skapar dels större förluster för Ryssland än ett nerskjutet MIG med pilot som antagligen ändå hade uppnått pensionsålder. Och dels så spelar man inte med i det spelet som Putins fiskar efter.
Herrejösses med luftvärn, av alla sorter. Så kan Ukraina fokusera egna utvecklingen på kryssningsrobotar och drönare.
Skicka en handfull av de där AWACS-reaper som Saab och General Atomics designade nyligen med, som komplement till de där två EriEye-planen så de kan se precis allt i sitt luftrum med.

Nyheter
Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE