Alternativ till mcdackonline?

Dexon brukar jag handla ifrån

Jag har köpt från motorcykeldack.com. Vet inte om de är billigast men de har en bra hemsida och det är smidigt. Baserat i Finland om jag inte missminner mig.

Tack för svar.
Jag har kollat på ett par Michelin Road 6 och här är resultaten totalt med frakt:
mcdackonline.com 4013 (+89/däck för garanterad tillv. 2025)
gp503.de 347 euro (c:a 3930 sek)
Dexon 4827
Tirendo 3708
Motonet 5178
motorcykeldack.com 4036
dackleader.se 4022
mynetmoto 352 euro (troligen tillkommer frakt, svårt att veta utan att skapa konto)

Last edited:
Beställt däck till tre hojar denna säsongen. Första setet blev från dackleader.se och det funkade fint så tog resten därifrån också. Snabb leverans, ca 3-4 dagar om jag minns rätt. Dock svårt att spåra senaste gången och fram och bakdäck kan komma en dag efter varandra.

Jag behöver ett framdäck till en Kawasaki Gpx 750 1987.
110/90 16.
Har fastnat för ett Bridgestone däck
Aldrig köpt däck på nätet.
Men sett stora skillnader i pris mellan den lokala däckhandlaren och nätet.
På detta däck verkar däck on line billigast.
Men de verkar var lite opålitliga.
Så jag vet inte vad jag skall göra.
Tips mottages.

Jag brukar jämföra gp503 och mynetmoto. Har handlat från dessa säkert 10ggr. Kanske får ta med tirendo nästa gång.

Betala med kreditkort så löser det sig om butiken strular.

Det blev en beställning från Tirendo. Återkommer med resultat.

Jag har beställt däck från tirendo i kanske 10 års tid. Resultatet torde även för dig bli att du får däck, helt enkelt. :)
Bak- och framdäck kan komma i olika leveranser MEN eftersom svenska distributören ändå vill samordna är chansen ändå stor att de lämnas samtidigt vid dörren. Dock ingen garanti för det.

Med vänlig hälsning,

Back