SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Näpp, det är helt klart krokåt - fixa!
Coop Järna?
Tack för svar men CBX var väl ändå en maskin lite ball ändock? Finns nu tre på Åland och jag känner två av dom som har dessa... Inget skräp i mitt tyckeView attachment 517228
View attachment 517318
Inte den finaste campingen men den var billig.
20 mil till och i Åbo.
13 grader som steg till 16 i stan. Jippie!
Idag hände det inte så mycket. Jagade biljett hem. Fullt på Vikingline. Chansa på att någon uteblir kl 19 eller boka biljett till imorgon.
Åland? Det är samma båt. Full.
Silja Line har biljettkontoret stängt.
Tillbaka 15 mil till Helsingfors?
Kollade nätet och ta mig tusan, Silja Line hade en biljett till 20.15 idag. Incheckning om 3 min. Jag vill bara hem.
Tvätta hojen efter 40-50 mil i regn och en mil blöt grusväg.
Jag kör engelskt så jag försöker ta isär utan att det går sönder!Det blev 8 mil igen.
View attachment 517443
Och så bytte jag bakdäcket.
Här gamla däcket av för kontrollera var tyngsta punkten på fälgen låg. Rätt nära ventilen.
View attachment 517444
Tejp är opålitligt så det blev en märkning med nagellack också, tror Lidl är billigast, drygt 20kr nagellackflaskan (5 ml ?) för några år sedan.
View attachment 517445
Nu återstår göra rent insidan svingen, ta sönder och göra rent bakre bromsoket, fylla på ny bromsvätska bak samt lufta och montera bakre bromsok och bakhjul.
Brukar lufta bakre bromsok innan jag monterar det.
Lättast för mig få ut luften ur oket innan bakre bromsok är monterat.
Samt färdiglufta främre bromsok.
8 mil efter installationen har det skakat upp lite bubblor till luftskruvarna.
Ja det känns bekant , när man ser en flintskallig gubbe som går in på Systembolaget med såna där skyddsglasögon med skydd på sidan också och så ser man att det är en som man gick i samma klass med i grundskolan och undrar hur fan han blivit så gammal då man själv är näst intill oförändrad sen man fyllde 18Idag vet jag inte om det blir något körande. Vi får se.
Igår blev det något tjugotal mil på kända vägar. I en byhåla, jag menar lantlig idyll, köpte jag fralla och kaffe i byns kombinerade café och butik.
När jag gick högstadiet var vi sån uppsamlingsklass från 3 byar, bl a denna.
Frågar om det finns några kvar i trakten av de jag gick med och säger mitt födelseår.
”Jamen då är ju jag också född!”, säger den gamla damen och säger att hon gick med ”min” by. Sen säger hon sitt namn och frågar efter mitt. Det stämmer att det gick en rätt söt tjej från den byn, med det namnet, i min klass. Hon nämner några personer jag känner igen. Sen säger hon att jag blivit stor. Jag dementerar för jag är inte längre nu än då. Virrigt, tänker jag. Hon roddar både fik och butik. Plötsligt får hon mycket att göra. Hon hojtar att jag ska vänta så vi får prata.
Hm, svarar att det får bli en annan gång och att jag är rätt ofta där och kör.
Fikar nog inte där mer.
Ålder, tid…
Gratulerar!Ja det känns bekant , när man ser en flintskallig gubbe som går in på Systembolaget med såna där skyddsglasögon med skydd på sidan också och så ser man att det är en som man gick i samma klass med i grundskolan och undrar hur fan han blivit så gammal då man själv är näst intill oförändrad sen man fyllde 18![]()
Jo det gäller att synas.Jag kör engelskt så jag försöker ta isär utan att det går sönder!
Men fin färg på din motorcykel!![]()
Ca 15 tor Taxinge för att kika på Saabar. Roligare färger på bilarna förr.
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |