64 idag och 307 på fem dagar.
Såg en nyligen inträffad seriekrock med tre bilar. Alla var kortare, särskilt den sista.
Annars inga köer idag. Lite segt ut mot gränsen men sedan blev det bra. Ungefär som våra 70-90 vägar och lite åt det tysk-franska jordbrukslandskapet.
Tre polska poliskontroller på 15-20 mil. En bil, två med varselvästar och en liten stoppspade.
Två satt och käkade på ett fik i morse. Inte en min av att kunna morsa, inte ens de poliserna vid y-korsningen där jag körde fel och fick vända. Kollade kartan 20 meter ifrån dem. De tittade bara när jag åkte förbi. De kör vidare på sin gamla image. Inte ens en tjejsnut gjorde en min. Coolt.
I Litauen kan man få se massor av Passater från -96 till -00. Bra folk det där. Mest TDI och en 1,8. Nerdekalad som på Autobahn förr? Inget turbo-T på bakluckan. En sleeper förmodligen.
Jag gillar Litauen och Vilnius är en fin stad även om jag inte såg hela. Mycket modernt i den stan.
Hittade en camping. Tricket verkar vara att söka på ”campingplats tent” ifall ni skulle bli sugna på att leta camping. Kanske skulle det funka i Polen med.
Nu råkade denna camping sakna allt utom sopkärl. Inget vatten och ingen toalett. Kostar heller inget. Gratis!
Jag frågade CRF300-killen om detta verkligen är en camping. Det är det och det är gratis.
Han kom för att kolla på TDMen. Så vi snackade lite hoj och sånt. Fick en stormvarning av honom också. 23 m/s. Storm? Styv kuling? Hård vind? Jag som viktoptimerat och har bara sex tältpinnar. Stormlinorna får hänga och slänga.
Jag fick också ett sms från någon myndighet om detta. Det var bara 23 m/s som stod på svenska. Och Alert. Jag är ju alert.

En bank.

Jo jag vet, fota byggnader…
En modern kåk. Är detta fortfarande modernt?

Vet inte vad dom gör där inne men TDMen passade bra där utanför.

Samma torg.

Ena halvan av campingen som är ett stort fält.
Stannade och handlade mat och fik påvägen hit. Vatten tog jag i morse. Just nu regnar det lite. Heeelt perfekt!
Riga imorgon.