Hur många mil körde du i dag?

Lightning yellow men svårt att få tag i men de tidiga T595 passar så det är Strontium yellow på dem. Svår färg så det skilde redan från fabrik.

Barracudaauspuff mit allgemeine betriebserlaubnis! :kär

Aha, var det ljuddämparen. Trodde det var mjölkbilen… ;)

Med vänlig hälsning,

5 mil till Biltema i Haninge med XT660R (Ja jag är hemma i Sthlm en kort sväng), för att köpa ett nytt batteri till Triumph Sprinten. Nån jävla idoit hade inte fyllt på batterivatten på flera år. Man kan inte lita på nån… Nu ett underhållsfritt batteri!

Blev en tur på 23 mil med tant'n bakpå idag. Glass på Högbo Qvarn och en bensträckare i Gysinge på hemvägen.
VFR:n går som en dröm.DSC_1171.JPG

Bifogat

• DSC_1169.JPG
    DSC_1169.JPG
    2.2 MB · Visningar: 16
  • DSC_1165.JPG
    DSC_1165.JPG
    1.5 MB · Visningar: 17
  • DSC_1172.JPG
    DSC_1172.JPG
    2.4 MB · Visningar: 16
30 mil på småvägar idag, mestadels i Halland men även lite i Västergötland. Det tog hela dagen så nu är jag både trött och hungrig. Då är det viktigt att fylla på kroppen med rätt sorts bränsle.

View attachment 517547
Ahh…Carnegie porter, mycket underskattad dricka 👍
Gammaldags och lite bortglömd kanske, men ett riktigt trevligt val om man bara vill ha en ”mörk öl”.

Som vanligt inte en aning om antal mil men gårdagens "Annorlunda Vaxholmstur" blev en lyckad historia med 26 lyriska deltagare/hojar😍 Många har ju kört denna svängen men dom fick nu se vägar/ställen dom inte trodde fanns. Passar på att göra en "teaser" (sista bilden) på kommande event "Stockholm by Night" som är en väldigt uppskattad tur. Ni får väl zooma in och se några ställen vi tidigare besökt. Vad vi ser/upplever i år beror på dagsformen och 👮‍♂️-närvaro.
FB_IMG_1751259208383.jpgFB_IMG_1751259237531.jpgMessenger_creation_28CD6741-075D-4EB1-9646-36CA579917C9.jpeg

Jag gjorde 8 idag.
Meningen var väl en 45mil runt Vänern som en start på semestern men i höjd med Tre Älgar i Grästorp så var det verkligen inte kul längre.
Brukar inleda semestern med att sitta instängd i en hjälm 4-5 timmar för att låta huvudet snurra färdigt så att jobb och andra oväsentligheter får stå åt sidan under de veckorna på året där man borde lägga tiden med familjen.
Så reviderade planer - kaffe i växthuset och sen köpa lite hydraulslang till trimplanen på båten. Kanske suget infinner sig senare idag och det blir en längre runda ikväll?
Men klart, en båt ute i Vänern kvällstid är ju en fin upplevelse även det...

Ca 28 mil idag, körde till Kalix för att fixa nytt pass sen tänkte jag att jag kör mot Hedenäset och Övertorneå och hem. Blev en sväng upp på Luppioberget och sen i Övertorneå tänkte jag att undra hur vägen mot Korpilombolo är.

Vägen var bra till nånstans kring Kivijärvi där det var vägbygge vilket innebar 2 dm tjockt lager med 0-30 helt opackat, måste vara spridet just innan jag kom. Blev runt två mil på ettan i detta elände var en befrielse de korta sträckor där vägen var lite packad, var rent utsagt hemskt att köra och tror jag stannade tre gånger på dessa två mil för att pausa.

Väl i Korpis blev det tankning på automatstation och dricka på kulturhuset. Efter en paus där var det sen bara att köra hemåt igen.

20250701_161743.jpg
20250701_170117.jpg

Blev en kvällsrunda idag på cirka 8 mil, ett mål var att kolla mitt revir till agusa och på vägen dit mötte jag kvällens enda hoj, en vit Ducati supersport !
Känns kul att det blev en med lite sportigare karaktär istället för.......det vanliga man brukar möta.

Vägen var bra till nånstans kring Kivijärvi där det var vägbygge vilket innebar 2 dm tjockt lager med 0-30 helt opackat, måste vara spridet just innan jag kom. Blev runt två mil på ettan i detta elände var
Fy fan vilket straff 😅

Ca 28 mil idag, körde till Kalix för att fixa nytt pass sen tänkte jag att jag kör mot Hedenäset och Övertorneå och hem. Blev en sväng upp på Luppioberget och sen i Övertorneå tänkte jag att undra hur vägen mot Korpilombolo är.

Vägen var bra till nånstans kring Kivijärvi där det var vägbygge vilket innebar 2 dm tjockt lager med 0-30 helt opackat, måste vara spridet just innan jag kom. Blev runt två mil på ettan i detta elände var en befrielse de korta sträckor där vägen var lite packad, var rent utsagt hemskt att köra och tror jag stannade tre gånger på dessa två mil för att pausa.

Väl i Korpis blev det tankning på automatstation och dricka på kulturhuset. Efter en paus där var det sen bara att köra hemåt igen.

View attachment 517655
View attachment 517657

Den fäboden är värt ett besök när man överlevt Korpisvägens renar och härliga kurvor! :tummenupp

Men för att undvika ämnesflykt så blev det 50 mil idag och 45 igår.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back