41 mil idag. Framme i Prag och parkerat för dagen.
Tältuppsättarölen blev en vika ut stolsöl.
Det var 24 grader utanför stan. Något varmare i staden. Och varmare och varmare i mitt skinnställ. För att inte tala om mina Alpinnestars Gore-Tex.
Jag var här -94 med jobbarpolarna. ”Konferens”.
Före smartphones och Google maps. Jag sa då att här skulle jag aldrig hitta ens ut ur stan. Hjälplös, lallar efter de andra. I alla grupper är det någon som tar befälet. Det var inte jag.
Å nu är jag här, delvis av den anledningen. Vi gillade stan då och jag gör det idag också.
Jag har kört fel, missat instruktioner Google Maps har varit lite seg att uppdatera när det måste tas snabba beslut.
Jag brukar alltid köra två varv i en stad. Annars räknas den inte. Jag har gjort mina två varv nu och sett mycket av det jag ville se igen. Sen ska jag ut också.
Han försökte i alla fall, sa prästen. Närå det blir nog rätt lätt.
View attachment 517097
De sista milen i Tyskland var fina. Svängde in i Leipzig en sväng. Varmt. Ett par pliktskyldiga bilder.
View attachment 517098
View attachment 517099
De vanliga skrytbyggena. Helt ok stad baserad på… ett varv.
Som vanligt missade jag gränspassagen. Jäkla Schengen. Kontrollstation eller åtminstone en skylt. Det plingar till i telefonen från Halebop. Ok.
I Tjeckien blev det genast trevligare landskap, vyer och svalkande tunnlar. Bra där.
Stannar för vatten och directions.
View attachment 517100
Moget.
Och nu sitter jag här.
På en stol på en ö i en flod i ett rätt exotiskt land. Alla som läste tjeckoslovakiska i plugget räcker upp en hand.
När jag var i Brno 2022 regnade det. Det är klimatförändringarna. Det blir 31 grade imorgon. Bara 27 idag.
Idag var en riktigt bra dag.
Jag vet inte vad det är med TDMen men den går asbra. Är det nya tillsatser i Motul 7100?
Bromsarna har ett jäkla klipp. Bra vid de korta avfarterna som slutar med en 90-gradare. Perfa om man är lite slö, fartblind light och behöver piggas upp. Brembobelägg och färsk bromsvätska från Biltema.
Som ny, 23 å en halv säsong. 15350 mil.
Kedjan rullar på, 4250 mil. Pun intended.
Jag bytte bakdäck för ett år sedan men då justerade jag inte kedjespänningen så jag minns när jag justerade senast.
Jag som aldrig skulle åka utomlands med en kedja som gått över 2000 mil.
Framdäcket 3600 mil. Det bör hålla hem.
Japp, jag gillar att älta detta. Eller skryta. Eller bara informera.
Öl 2 eller slå upp tält? Öl 2 för f…