Hur många mil körde du i dag?

Körde drygt 30 mil på Midsommarafton för att leverera fisk till släkten på landet eftersom vi blev hemma och jag inte ville äta typ 2kg sill (lätt överdrivet).
Konstaterade att macken i Skebo bruk sannerligen är borta pumpmässigt (från en annan tråd) men burgarhaket verkar ha återuppstått, stannade dock inte för att undersöka närmre.

(glömde att skriva i fredags)

4mil fram och tebax till besiktningen i Ystad, nu utan silvertejp och med fastskruvade kåpor. Ingen anmärkning alls på besiktning! Inte dåligt för en hoj som gått 11200 mil!
Har en kvinna i min grupp som kör en Honda, "någonting". Gått över 40.000 mil idag så du lär ha massvis med mil kvar på din😀

230 mil sedan i onsdags. Tog en kortare dag på 24 mil på småvägar genom Bosnien idag, då det är 35 grader. Sitter nu i baren med en kall öl :) :tummenupp I morgon bär det av till Durmitor i Montenegro.
Känns som om att vi har ungefär samma upplägg när vi åker ute i Europa. Jag kör i stort sett hela dagarna när jag är iväg. Kan bli 250 mil typ Onsdag till Söndag

Var det där ett svar i ironi och/eller något positivt/elakt? Detta får du nog förklara till mig, oförstående nu som jag är...

I was dead serious!

Gamla Hondor som ser ut som sju svåra år och gått 25.000 mil är knäpptysta i motorn och funkar perfekt.

CBX 1000 var skräp (men frän), CBX550 hade kamkedjesträckare gjort av mjukost och VF750F var väl sopor. Men det var tidigt 80-tal, sedan dess är det så bra det kan bli skulle jag säga.

Med vänlig hälsning,

3
Hade tänkt ta en skaplig tur men de här kastvindarna på 15 sekundmeter (~55 km/h!) fick mig att ta raka vägen hem. Lite trött på dem faktiskt. Ska det inte sluta blåsa snart.
"Måste" lägga 5-6 mil t&r ikväll, men nu tittar jag ut så regnar det och väderappen varnar för åska. :gnissla

64 idag och 307 på fem dagar.

Såg en nyligen inträffad seriekrock med tre bilar. Alla var kortare, särskilt den sista.
Annars inga köer idag. Lite segt ut mot gränsen men sedan blev det bra. Ungefär som våra 70-90 vägar och lite åt det tysk-franska jordbrukslandskapet.
Tre polska poliskontroller på 15-20 mil. En bil, två med varselvästar och en liten stoppspade.
Två satt och käkade på ett fik i morse. Inte en min av att kunna morsa, inte ens de poliserna vid y-korsningen där jag körde fel och fick vända. Kollade kartan 20 meter ifrån dem. De tittade bara när jag åkte förbi. De kör vidare på sin gamla image. Inte ens en tjejsnut gjorde en min. Coolt.

IMG_1947.jpeg

I Litauen kan man få se massor av Passater från -96 till -00. Bra folk det där. Mest TDI och en 1,8. Nerdekalad som på Autobahn förr? Inget turbo-T på bakluckan. En sleeper förmodligen.

Jag gillar Litauen och Vilnius är en fin stad även om jag inte såg hela. Mycket modernt i den stan.

Hittade en camping. Tricket verkar vara att söka på ”campingplats tent” ifall ni skulle bli sugna på att leta camping. Kanske skulle det funka i Polen med.

Nu råkade denna camping sakna allt utom sopkärl. Inget vatten och ingen toalett. Kostar heller inget. Gratis!

Jag frågade CRF300-killen om detta verkligen är en camping. Det är det och det är gratis.
Han kom för att kolla på TDMen. Så vi snackade lite hoj och sånt. Fick en stormvarning av honom också. 23 m/s. Storm? Styv kuling? Hård vind? Jag som viktoptimerat och har bara sex tältpinnar. Stormlinorna får hänga och slänga.
Jag fick också ett sms från någon myndighet om detta. Det var bara 23 m/s som stod på svenska. Och Alert. Jag är ju alert.

IMG_1950.jpeg
En bank.

IMG_1951.jpeg
Jo jag vet, fota byggnader…
En modern kåk. Är detta fortfarande modernt?

IMG_1952.jpeg
Vet inte vad dom gör där inne men TDMen passade bra där utanför.

IMG_1953.jpeg
Samma torg.

IMG_1955.jpeg
Ena halvan av campingen som är ett stort fält.

Stannade och handlade mat och fik påvägen hit. Vatten tog jag i morse. Just nu regnar det lite. Heeelt perfekt! 🙂

Riga imorgon. 🙂

I was dead serious!

Gamla Hondor som ser ut som sju svåra år och gått 25.000 mil är knäpptysta i motorn och funkar perfekt.

CBX 1000 var skräp (men frän), CBX550 hade kamkedjesträckare gjort av mjukost och VF750F var väl sopor. Men det var tidigt 80-tal, sedan dess är det så bra det kan bli skulle jag säga.

Med vänlig hälsning,
Tack för svar men CBX var väl ändå en maskin lite ball ändock? Finns nu tre på Åland och jag känner två av dom som har dessa... Inget skräp i mitt tycke😉FB_IMG_1750701759495.jpg

Det blev 74 mil idag. Lite längre än jag tänkt men de första var i rätt kraftig sidvind över alla åkrar och fält. När vinden upphörde kom regnet i varierande styrka. Ca 40 mil i regn.
Asså jag har inget emot att köra i regn. Jag håller mig torr. Började med regnbyxor och -jacka redan på morgonen. 15 grader.

IMG_1958.jpeg
Det såg mörkare ut i verkligheten. Här byttes till regnhandskar.

IMG_1959.jpeg
Riga i regn. Oljade kedjan där bara.

IMG_1960.jpeg
En järnvägsbro i Riga.

IMG_1963.jpeg
En kartkoll i Tallinn efter att kört på skyltar ett tag. Var är färjeterminalen? Det var skyltat.

IMG_1964.jpeg
Färjekön till Helsingfors.

IMG_1966.jpeg
Det mest Helsingforska jag kunde komma på. Domkyrkan tydligen. Ett minne från någon Biketest där de fotade testhojana framför trappan. Det duger åt mig med.
Fast dom fotade framsidan såg jag sedan. Jaja. Polisbilen hade inget på mig när de gled förbi. Hade jag stått på torget kanske de stannat.

Min klocka var inte så mycket som den finska så jag jagade på till närmaste camping. ETA 22.30 lokal tid. Kom fram vid det tiden men ”campingen” var en bilfirma. Inga recensioner. Ett skämt på min bekostnad. Jaha. Tar nästa som är en grillplats men med campingsymbol. Chansar. Motorväg och 50-väg glest villaområde, grusväg ganska långt, om klockan är närmare 23. Slutar i en strand och en bom. Åker förbi till ny strand och brygga. Ingen plats, allt lutar. Ser en brant grusgångstig till grillplatsen. Trångt. Parkerar och lägger ut mitt gamla regnskydd/tarp. Skitigt på marken av allt eldande. Vill inte skita ner tältet.
Det blir inga tältpinnar alls pga regnskyddet under. Det funkar det också. Duggregn och nu lätt regn. Helt ok.

Imorgon Åbo 15 mil bort sedan hem.
Midnattsrally på lördag, ca 600 moppar i Stockholm. Start 22 och klart vid 01 tror jag.

Det blir KLEn till Mo i Rana 5/5. Om inte vädret är allt för kass. Kan bli 60-årskalas istället. Får skylla på det.

Efter bomkörningen här i Esbo så var det faktiskt rätt mysigt trots regn och sen timme. Ingen tid att passa. Kanske något av ett äventyr.

Last edited:
IMG_1969.jpeg
Inte den finaste campingen men den var billig.
20 mil till och i Åbo.
13 grader som steg till 16 i stan. Jippie!

Idag hände det inte så mycket. Jagade biljett hem. Fullt på Vikingline. Chansa på att någon uteblir kl 19 eller boka biljett till imorgon.
Åland? Det är samma båt. Full.
Silja Line har biljettkontoret stängt.

Tillbaka 15 mil till Helsingfors?
Kollade nätet och ta mig tusan, Silja Line hade en biljett till 20.15 idag. Incheckning om 3 min. Jag vill bara hem.
Tvätta hojen efter 40-50 mil i regn och en mil blöt grusväg.

29 mil idag, mestadels i Halland. Behövde reka lite. Jag leder en dagstur med Triumphklubben i helgen och behövde uppdatera mig på den rutt som jag satte i november (snacka om framförhållning! :)).

Hade jag gjort bra ruttval? Vissa sträckor har jag kanske inte kört på 1-2-3 år. Var vägarna i hyggligt skick? Grus? Avstängningar av typen ”Vägen avstängd till 15/8”?

Till helgen blir det såklart Triumph fast idag jag tog Guzzin så fick hon lite motion hon också. 🏍️🏍️

Foto från Källsjö. Jag stannar ofta till just här vid sjön. Vacker trakt och massor av go’a hojvägar!
1750882780070.jpeg

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back