Hojrenoveringen som klev ut genom fönstret och försvann, med en släng av mördarbakterier, valpsjuka, alugjutning, husvagnar, vapen och allt däremellan

Såhär blev det främre greppet där formen sprack:

20250611_210602.jpg20250611_210610.jpg20250611_210624.jpg20250611_210638.jpg

Skulle ju faktiskt kunna funka med lite handpåläggning... Får se hur det ser ut när jag slipat bort det värsta.

Har jag förresten sagt att jag har världens snällaste fästmö?? :kär :kär :kär

Efter sista svetspasset på husvagnen så höll jag på att hiva både den och svetsen i sjön. Nu var det ett tag sedan och så jag vet inte om ni minns, men såhär såg det ut där och då:
1000010338 2.jpg
1000010336.jpg
1000010337.jpg
Att jag dessutom slet betydligt mycket längre och hårdare än jag över huvud taget vill medge för de satans fågelskitarna till svetsfogar ska vi inte ens prata om... Jag fick det verkligen inte att funka utan det blev bara oxid och elände av allting, kunde se kanterna på smältan flytta rundor under svetslågan men glida ihop ville det inte... Beklagade mig för damen och måste ha kräkt av mig ordentligt på svetsjäveln, för på min födelsedag för ett tag sedan så överraskade hon mig med denna:

20250418_132428.jpg20250418_132423.jpg

Eller nåja, hon överraskade mig med beställningsbekräftelsen iallafall. Själva maskinen kom något senare. Nu har jag dock fått hem den samt alla tillbehör också, och då vore det ju synd att låta ytterligare tid förspillas! :banana :yoparty :kär :tummenupp Nu är risken kanske inte överdrivet stor att hon läser här men vill ändå säga tack älskling, du är bäst!:krama :kär :krama :kär :krama :kär

Minns inte exakt hur många arbetspass det tog mig att åstadkomma fågelsmutsen på bilden ovan men det var åtminstone ett par stycken, och det här vet jag precis att det tog en eftermiddag:

20250612_224338.jpg

Golvet i innerdelen helsvetsat, check! :tummenupp

Ska kanske inte säga att svetsen gjorde det enkelt då aluminium fortfarande är ett satans jävla pissmaterial att svetsa, men den gjorde det åtminstone fan så mycket enklare jämfört med min budgetmaskin. Jag vet inte riktigt vad det är, men den bryter igenom oxiden på ett helt annat sätt... Tidigare så hade jag helt enorma problem med tjock grå oxid som bara la sig över hela smältan och gjorde det helt omöjligt att få två separata bitar att glida ihop, kanten på smältan bara flyttade runt under svetslågan och ville verkligen inte blanda sig utan det var som att försöka få olja och vatten att samarbeta... Nu plötsligt går det som på räls. Det måste vara något fel med min gamla svets för såhär mycket enklare ska det fan inte vara med en kvalisortmaskin, nog för att denna är mycket ner avancerad än min gamla men i slutändan ska de ju göra samma sak och producera en ljusbåge av växelström som smälter metallen... Men denna gör det väl på ett bättre sätt eller något, jag vet inte.

Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...