Frågor man vågar ställa

Ok, jag vet ordet talspråk men inte f-n skriver vi ens ex.; En och en halv ärtor?

Satt o stuka tungan på detta i bilen imorse, fråga inte var det kom ifrån för sådant kan man inte alltid veta.

Har du inte sett dokumentären?:va
(..uppenbarligen inte dom heller, säkert nyinfödd franskkjessing eller vareheter)

Nog på G i Bredden också för den är sällan öppen. Kan iofs bero på att det enda kön dom fyller mindre sällan är korvkiosken där det naturligtvis är lite stökigare att införskaffa självscanningen för att..
Klart jag har. Har även käkat X antal ggr med de jönsarna på tavernan.

Fanns det inte en mek-tråd, "Vad har du gjort på din motorcykel idag" - eller något liknande? :va

Dagens qwizz: Nån som har en susning om vad en komplett kabelstam kan kosta till en Husaberg 450 FE 2009?

Dagens qwizz: Nån som har en susning om vad en komplett kabelstam kan kosta till en Husaberg 450 FE 2009?
Inte en susning men jag ska beställa ett sånt här kit för vinteruppgraderingen senare, ska bli skönt att slippa feta kabelhärvan.

Bilstereo?
Jag skickade med min bilstereo i senaste bilförsäljningen och nu söker jag en nu enkel-DIN.
Inga höga krav på ljud o s v men den måste kunna hantera mer än en mobiltelefon.
Inte samtidigt men känna vilken som är i bilen och ansluta för, usik och samtal.
Blev trött på att leta, vad har ni?
Ev kan jag stoppa in en dubbel-DIN men helst inte.

Funderade när jag satt och åkte idag nu när jag är nere i Tyskland. Har tidigare pratat med en kompis som är sugen på att hänga med någon gång.

Hur funkar det om han lånar sin pappas motorcykel som passar bättre för semester resa? Man ska ju ha med den blå delen av regbeviset. Men om det inte är samma person som kör än den som äger fordonet. Tänkte främst på om man blir stoppad i en poliskontroll. De Tyska trafik poliser kan ju vara ganska nitiska och paragraf ordentliga

Funderade när jag satt och åkte idag nu när jag är nere i Tyskland. Har tidigare pratat med en kompis som är sugen på att hänga med någon gång.

Hur funkar det om han lånar sin pappas motorcykel som passar bättre för semester resa? Man ska ju ha med den blå delen av regbeviset. Men om det inte är samma person som kör än den som äger fordonet. Tänkte främst på om man blir stoppad i en poliskontroll. De Tyska trafik poliser kan ju vara ganska nitiska och paragraf ordentliga

Det står förvisso bil, men det torde vara samma för motorcykel

SMC hade något liknande för motorcykel, men den länken var trasig för mig.

Varför döper man en bogserbåt till Ron Jeremy? Den har man väl framför objektet?

Precis köpt en Kawasaki KX65 till grabben som han första motordrivna 2-hjuling. Själv har jag aldrig kört cross och inte haft någon tvåtaktare. Så nu till min smått dumma fråga (med förhoppningen om att inte med den smutsa ner den här tråden till en oljetråd.. 😬). Jag tänkte byta oljan i den, och oljan specas enligt nedan.

1749536055738.png

Tänkte köpa Motuls 10W-40, eller kan man ta vad för motorolja som helst med rätt viskositet?

1749536180552.png

Precis köpt en Kawasaki KX65 till grabben som han första motordrivna 2-hjuling. Själv har jag aldrig kört cross och inte haft någon tvåtaktare. Så nu till min smått dumma fråga (med förhoppningen om att inte med den smutsa ner den här tråden till en oljetråd.. 😬). Jag tänkte byta oljan i den, och oljan specas enligt nedan.

View attachment 516509

Tänkte köpa Motuls 10W-40, eller kan man ta vad för motorolja som helst med rätt viskositet?

View attachment 516510
Funkar nog med vilket märke som helst. Ägarna av dessa hojjar byter ju olja oftare än strumpor.
Traditionen kräver att man nämner att Swedol säljer SBK-racing i stordunk.
Edit. Flaskan på bilden känns som någon sorts olja för transmissioner?

View attachment 516509

View attachment 516510

Jag kör alla tvåtaktare på atf. Billigare och gissningsvis bättre, särskilt för kopplingen.

Den där på din bild undrar jag om den verkligen har tillsatser för våta kopplingar?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon